Kósáéknak szóljon valaki!

2010.12.07. 18:03

Ugyanis olyasvalami felett tépik a szájukat, ami nem rájuk tartozik.

Merthogy Kósa megaszonta, hogy nem a Moody's irányítja az országot, így, nagy okosan.

Én innen megjegyezném, hogy lehet, hogy jobb lenne, bár ez csak rosszindulatú károgás, fókuszáljunk inkább arra, hogy mitől zavarodott meg Kósa és a Párt annyira, mint szűzlány a swinger partyn.

Kósa abban az ostoba tévhitben ült le a kamera elé, hogy a Moody's minősítése valami jel lenne a kormánynak, a nemzetközi tőke határozott parancsa és utasítása, hatalomszó, amitnek figyelmbevételét a Tőke (nagy betűvel, mint gonosz entitás) elvárja és követeli.

Pedig a Moody's értékelése nem Magyarországnak szól, hanem olyan cégeknek és magánszemélyeknek, akiknek undorítóan sok pénzük van, amit szeretnék befektetni valahol. Velük kommunikál a Moody's, nekik jelzi, hogy van ez a Magyarország, na ott most nagyon nagy hülyeségeket csinálnak a hatalmon lévők, ezért már nem tartják annyira jó ötletnek odarakni a pénzt, mint tavaly. Ennyi lenne ennek a brit cégnek a véleménye.

Kósa úgy viselkedik, mint aki ultimátumot kapott, és a jónépnek kéne megmagyarázni, hogy hogyan történhetett meg az, hogy a Tőke dühös. Úgy érezték, hogy itt támadás indult a Nemzeti Együttműködés Rendszere ellen, és vissza kell vágni.

Pedig nem történt más, csak lezajlott egy szabad piacgazdaságban működő cég munkafolyamatainak egyike. És azért nem tudják, hogy mit kezdjenek vele, mert már fogalmuk sincs, hogy hogyan néz ki a szabad piacgazdaság.

A Moody's meg valószínűleg magasan szarik arra, hogy mit magyaráz a Kósa.

A bejegyzés trackback címe:

https://szajtepo.blog.hu/api/trackback/id/tr192500081

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Leminősítés 2010.12.08. 12:49:46

Gond van. Lesújtott Demoklész kardja: Orbán is megkapta az első leminősítést, sőt gondolom promóciós célból rögtön a másodikat is. Úgy látszik a Moody’s-nak nem jön be a gazdasági szabadságharc, és a válságot is a zemberekkel akarja megfizettetni...

Trackback: In bad mood 2010.12.08. 11:21:50

Baloldali, balliberális vagy simán csak normális blogger kollégáim osztják a kormányt, mint a répát, nem elsősorban a Moody's leminősítése, sokkal inkább az arra adott válaszok miatt.Aki legalább az írásaimon keresztül ismer valamennyire, az ...

Trackback: A nemzeti tiszteletlenség 2010.12.08. 10:24:08

erkölcsi meseAtyafiak, engem még úgy tanítottak, hogy becsüljem azt amim van, tiszteljem más személyes vagyonát! Eszerint éltem és élek, nem is vittem oly sokra, melyett manapság tévesen, annyian becsülnek. De nem is ez a mese legfőbb mondandója, én va...

Trackback: Itt nem a Moody’s kormányoz! 2010.12.08. 09:21:25

Bizony az ő értékelésük határozza meg, hogy például melyik állampapírból mennyit vehetnek a legnagyobb befektetők. A leminősítés nagyon sokba kerülhet. Magyarországot nem a Moody’s vagy a Standard and Poor’s és nem is a nemzetközi pénzpia...

Trackback: Lejtőn. Fék nélkül? 2010.12.08. 07:49:19

"Emberek! Azért vagyunk lent, mert én megmondtam három hónapja. És amit én megmondtam, az meg van mondva. A nemzetközi trendeket is énhozzám igazítják, és jobb, ha ehhez hozzászoknak, mert a következő fél év az enyém az EU-ban."- mondhatta vo...

Trackback: Így történt az eset 2010.12.08. 00:45:54

John kólát szürcsölgetve meredt ki az ablakon a Moody's székházából a londoni Cityben, és elnézte a ködös angol háztetőket. Hétfő reggel volt. Kegyetlenül fájt a feje. "Tegnap megint eggyel több volt a whisky a kelleténél" - morogta maga el...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rá Dios 2010.12.08. 07:43:56

Szerintem a kormány a kötelező magánnyugdíj-pénztári rendszer elleni erőszakos fellépéssel hosszan tartó hatással üzent mindazoknak, akik komolyan vették az öngodoskodást, a felelősséget, a saját kockázatú kisbefektetést és fejlesztést, az adótudatosságot- és fegyelmet.
Az üzenet röviden ez volt: Hülyék vagytok mind!

igényes 2010.12.08. 07:45:12

Orbánék a legkönnyebben úgy juthatnának immár legálisan is pénzhez, ha visszavonnák a pálinka törvényt, melyet a vidéki választók megnyerése érdekében hoztak. ( mmilliárdba kerül a népnek, hogy a FIDESZ nyerje az önkormányzati választásokat. Polt Péternek cselekednie kellene!

Hazánkban 500 bérfőzdében lehetett eddig legálisan párlatot készíttetni és kereskedelmi célokra 100 cég áll rendelkezésünkre. Tavaly közel 6 millió hektoliterfok párlatot főztek le és bérfőzésből több mint 8 milliárd jövedéki adót szedtek be. Ám augusztustól minden a feje tetejére fordul, mert az emberek otthon is elkészíthetik maguknak a tüzes italt.

igényes 2010.12.08. 07:47:08

@Rá Dios: Sajnos a kormány a 3000 milliárdos lopással befolyásolja a népesedést is. Ma már nem lehet célja a népnek, mert bármely pillanatban elért sikereit egy szűk réteg elveheti.

Rá Dios 2010.12.08. 07:49:40

igényes:
Látod, az otthoni pálinkafőzésre buzdítás is a terjedő igénytelenség egyik megnyilvánulása :-)

igényes 2010.12.08. 07:53:17

Az orbán család érdekében eddig egy, ma pedig a második sikert fogja elérni a miniszterelnök.

Pápa Mikulás ünnepség+fotó
Platini pedig ma + fotó
Szerda délelőtt Orbán Viktor miniszterelnök, majd ezt követően Csányi Sándor MLSZ-elnök fogadja Michel Platinit, az Európai Labdarúgó Szövetség (UEFA) elnökét, aki kétnapos látogatásra érkezett Budapestre.

Végre Csányi is előkerült az illegalításból. Mennyibe kerül vajon ez nekünk.

Megdobbent 2010.12.08. 07:54:45

Meg egy pont es majd meglatjuk pontosan milyen Bulgaria alatt helyet foglalni, nagy buszken. BAA1-rol BAA3-ra fel ev alatt, na az a nem kispalya. Esakkor a sok turbomagyar majd mar nem dolgozhat olyan nagyon a teszkoban, es akkor a nepnemzeti majd nem tudja eladni a portekat, az allamkotvenyeink mar most kevesebbet ernek, mint amibe a papir kerult, amire nyomtak.

De csak mondogassuk, hogy minden oke, mar igy is mindenki rajtunk rohog, ideje, hogy megszanjon turkmenisztan es adjon egy kis penzt meg zorbankanak, had vigye a paraszt csaladjat vilagot latni belole. Szanalmas.

igényes 2010.12.08. 07:55:51

@Rá Dios: Lassan ott tartunk majd, hogy az erkélyen csirkét és sertést nevelünk.

Mindenki azt hozza magával, amit otthon látott. Lévai Anikó tud tömni és fejni nyilatkozta korábban.

Rá Dios 2010.12.08. 08:10:47

@igényes:
Csirkét tömni és disznót fejni...megtanuljuk!

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.12.08. 08:13:38

Ennek tragédia lesz a vége!!!!

Egy tökéletesen elhibázott úton, erőszakosan menetel előre a kormány, a kétharmados többségre hivatkozva pedig dupla vagy semmi alapon iszonyatos áldozatra kényszeríti a társadalmat, és nagyon bízik benne, hogy a koncepció működni fog - mondta Mihályi Péter, veszprémi Pannon Egyetem és a budapesti Közép-Európai Egyetem (CEU) professzora, aki szerint a kormány csökönyösségének tragédia lesz a vége.

Rá Dios 2010.12.08. 08:20:36

Tetszikenkem az is, ahogy Matolcsy azt mondja: Az EU nem fogja megbüntetni Magyarországot nyugdíjkassza-einstand ügyében, mert csak jövő augusztustól és nem visszamenőleges érvénnyel szankcionálják, amit tettünk.
Remek: amit szankcionálnak, azt nyilván erősen helytelenítik. A jogkövető magatartás lényege az, hogy nem - csak - a büntetés tart vissza valamely cselekedettől.
Nagy szerencsénk, hogy az EU nem vezette be, amit a Fidesz oly bőven alakalmaz, a visszamenőleges törvénykezést.
Szégyen ez kérem és kínos. Meg drága is lesz mindez, de nagyon...

fazzoletti 2010.12.08. 08:21:11

@Szalahadin:
"a ballib oldalra jellemző rendkívül beteges igazodási kényszer a nemzetközi sajtó és nemzetközi pénzügyi körök elvárásaihoz."

Ez annyira jellemző ma Magyarország politikai állapotára: A magát jobboldalinak nevező párt küzd a tőkés befolyás ellen, a ballib meg kiszolgálja a bankszektor érdekeit.

Most akkor ki a bal és ki a jobb????

Rá Dios 2010.12.08. 08:23:54

"Tetszik nekem.." Bocs.

pandras11 2010.12.08. 08:32:34

Teljesen igaza van Kósának!
Azt a tetves Moody's -t )és korrupt társait) kellene már leminősííteni!
Tényleg: Ezeket ki minősíti?
Remélem nem egy "arab" ország!

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.12.08. 08:44:42

Ennek tragédia lesz a vége!!!!

Egy tökéletesen elhibázott úton, erőszakosan menetel előre a kormány, a kétharmados többségre hivatkozva pedig dupla vagy semmi alapon iszonyatos áldozatra kényszeríti a társadalmat, és nagyon bízik benne, hogy a koncepció működni fog - mondta Mihályi Péter, veszprémi Pannon Egyetem és a budapesti Közép-Európai Egyetem (CEU) professzora, aki szerint a kormány csökönyösségének tragédia lesz a vége.

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.12.08. 08:46:47

A jelenlegi kormányon kívül az utóbbi húsz évben csak a Medgyessy Péter és Gyurcsány Ferenc vezette MSZP-kormányok éltek előszeretettel azzal az eszközzel, hogy az ellenlábas, és így ellensúlyt jelentő intézményeket likvidálták vagy függetlenségüket csorbították. A második Orbán-kabinet azonban alig több mint fél év alatt sokkal messzebb jutott, mint szocialista elődei egész kormányzásuk alatt.

Az új kormány valójában a szocialista próbálkozások turbósított verzióját valósítja meg, mert bár elődei logikáját követi, olyan "eredményeket" ér el, amelyekről a szocialisták talán csak álmodozni mertek, elég csak az Alkotmánybíróság közelmúltbeli kivégzésére gondolni, vagy akár arra, hogy az államosító lendület a MAL Zrt. után a magán-nyugdíjpénztári tagok megtakarításait is elérte.

A magyar kormányok ellenséges hozzáállása a független intézményekhez merőben eltér a nyugati kormányokétól, utóbbiak ugyanis általában azért szeretik az ilyen ellensúlyokat, mert ha nincs pénz, akkor nyugodtan mutogathatnak az érintett hivatalra, mint megfellebbezhetetlen tekintélyre. Egyes vélemények szerint Magyarországon azért nincs erre szükség, mert itt a politikai elit általában nem mond nemet azoknak, akik sorban állnak az állami pénzekért.

Te61 2010.12.08. 08:46:59

@Senkifia:
Két dolgot ajánlanék figyelmedbe:
1. Nincs kétféle árfolyam veszteség. Az egyik a komcsi Gyurcsényék árfolyamvesztesége ugyanolyan sz@r dolog, mint az általad szükségszerűnek nevezett "Mi nem tehetünk semmiről" Fideszes árfolyamveszteség.
2. Lehet, hogy a devizahitelesek által befizetett törlesztő részletek összeségében még mindig alacsonyabbak mint a forintosoké (Én még ezt is kétlem), de azért az nagyon nagy különbség, hogy míg a forintos tőketartozása valamelyest csökken, Nekem 10 milláról az árfolyam változások miatt a tőketartozásom 14 millára nőtt, amellett, hogy így is dupláját fizetem havonta az eredetinek.
Gondolkozzál el ezen!

Seregbontó 2010.12.08. 08:48:36

Kedves kommentelok! Kertetek, irjam meg, mikor volt 174 HUF per EUR az arfolyam. Nos tessek utana nezni, 2010 oktober-novembereben mennyi is volt. Mondom, nem csakhogy ennyi volt, de jo par napig ez ala is ment. Mindez a un. forintbedonto Kosa beszed utan tortent nem is olyan sokkal...

Az ekezetekert elnezest kerek, de csak angol billentyuzetem van...

Te61 2010.12.08. 08:50:39

@egy derék katona: Nem lehet, hogy valamit összekeversz?

okostojgli (törölt) 2010.12.08. 08:56:51

Világ Proletárjai, egyesüljetek!

Caprica99 2010.12.08. 08:57:33

@egy derék katona:
"...irjam meg, mikor volt 174 HUF per EUR az arfolyam....."

Nem írtad te ezt el egy pöttyet?
Amúgy meg most is 279,22 - ez szerintem épp eléggé magas!

Caprica99 2010.12.08. 09:00:44

@Te61:
"...komcsi Gyurcsényék ...."

Te nem tudod miket beszélsz, nem ismered a szó jelentését!
Vedd a fáradságot és nézzél már utána!
Gyurcsány nem államosított, hanem privatizált!

Komcsi a Fidesz és OV!

konrada 2010.12.08. 09:04:36

@igényes: "1 000 000 : 120hónap = 8333 új munkahelyet kellene hozniuk 1 hónap alatt. 7 hónap alatt = 58 000 új munkahely. Ez bizony nem jött létre, sőt elbocsátások történtek ilyen mértékben."

Kedves Igényes! Okos ember csak akkor dobálózik számokkal, ha van rá valamilyen linkje, mert hasracsapással beéghet. Mint most te, mert a tény:
Foglalkoztatottak száma: 2010-ápril-jún:
3 748 ezer, júl-szept: 3 791 ezer.

Tehát ott van 3 hónapra 43 ezer plusz munkahely (s ha 7 hónapra tekintenénk vissza, az majdnem 100 ezer lenne, de a májusit sem érdemes zorbán eredményeként leírni.;)

Ezzel persze nem írom azt, hogy tartani lehet ezt az ütemet és hogy akár a szeptemberi is már zorbánéknak köszönhető. De azt igen, hogy az ne akarjon számokkal manipulálni, aki nem ért hozzá!;))

Caprica99 2010.12.08. 09:07:30

@stratez:
Ez a TE véleményed! És akkor mi van?

Ettől még a befektetők visszariadnak és inkább oda viszik a milliárdjaikat, ahol nem a napi saját szükségletek szerint szabályozzák az adórendszert és a törvényeket!
Nem tőled fognak tanácsokat kérni!

Caprica99 2010.12.08. 09:09:03

@konrada: és te honnan vetted ezeket az adatokat?
Csak nem a Századvégtől?

kisa 2010.12.08. 09:11:35

@egy derék katona: Én 2010. április 17-én 164 forintért vettem az Eurot. Mikor volt az azóta eltelt 7 hónapban ennyi????????

Te61 2010.12.08. 09:15:18

@Caprica99: Ne haragudj, azt hiszem nem írtam világosan, de ha mégegyszer elolvasod, s megnézed, hogy mire valaszoltam, akkor rájössz, hogy azt szerettem volna írni, hogy sokan úgy el vannak mostanában vakulva, hogy szerintük az új kormány megalakulása óta elszenvedett árfolyamveszteségekről nem tehet senki, csak a külső körülmények, meg a Gyurcsány. "Kicsit sárga, kicsit savanyú, de a miénk."

igényes 2010.12.08. 09:17:43

@konrada: Okos ember nem dobálozik számokkal, a KSH igen? Miért mondják, hogy nőtt, ha szerinted csökkent, nem értem én sem?

KSH: 10,9 százalékra nőtt a munkanélküliség Magyarországon
2010 augusztus–októberében a 15–74 éves foglalkoztatottak létszáma 3 millió 824 ezer fő volt, ami 35 ezer fővel több, mint az előző év azonos időszakában. A munkanélküliek száma az egy évvel korábbihoz képest 5,9 százalékkal, 466 ezer főre nőtt, ami 0,5 százalékponttal magasabb, azaz 10,9 százalékos munkanélküliségi rátát eredményezett - jelentette a KSH.

KSH: csökkent a harmadik negyedévi szállítási teljesítmény
A harmadik negyedévben 1,9 százalékkal csökkent az árutonna-kilométerben mért szállítási teljesítmény, miközben a szállított áruk tömege 9,3 százalékkal volt kisebb az előző év azonos időszakához viszonyítva – közölte a Központi Statisztikai Hivatal.

KSH: gyorsult a népességfogyás, 10 millió alatt vagyunk
A születések száma nagyobb mértékben csökkent, mint a halálozásoké, ezért 2010 első kilenc hónapjában a természetes fogyás nagyobb mértékű volt, mint 2009 ugyanezen időszakában; a becsült népességszám 9 millió 998 ezer fő volt - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) kedden az MTI-vel.

Díjbeszedő: egyre nőnek a lakossági számlatartozások
A háztartások 30-40 százalékkal költenek többet közüzemi számlákra mint 2007-ben - közölte Kovács Zoltán, a Díjbeszedő Zrt. vezérigazgatója a Magyar Nemzetben.

Caprica99 2010.12.08. 09:19:01

@Te61: oké, vágom mit mire írtál, csak már böki a szemem, hogy Fletóékat kommunistázza mindenki - holott épphogy pont az ellenkezője volt!

konrada 2010.12.08. 09:19:34

Azért teljesen érthető a befektetésekben érdekelt cégek által támogatott minősítők ilyetén hozzáállása.

Hiszen nem elég, hogy az a permanens, évi 1,5-2 milliárd $-nyi tőkeszükségletet kívánó helyzet megszünik, mely a nyugdíjbevételek átutalásával fennt áll, ráadásul könnyen fennáll annak a lehetősége is, hogy 15 mrd $-nyi pénz kerül be a gazdaságba a pénztárak vagyonából.

Ez meg az eddig biztosnak vehető felvevő piac alapos megcsappanását jelentheti az ebben érdekelt pénzügyi köröknek.

Az meg teljesen jogos elvárás a részükről, hogy az igy keletkező kiesést a hozamok növelésével csökkentsék, és ehhez az kell, hogy emeltetsék a kamatot.

Te61 2010.12.08. 09:19:56

@kisa: 164HUF-ért Eurót? Hol? Szedd már össze magad! (Az egy derék katonával együtt!)

Caprica99 2010.12.08. 09:22:03

@igényes: de ha eccer konrada-nak a "nagyfőnöke" azt mondta, hogy teremtettek, hát akkor ő ezt el is hiszi!
Jó ez az egymillió munkahelyes igéret
- valóban, egy-két éven belül összesen lesz ennyi, mert a többit addig tönkreteszik, elkergetik.

prfact 2010.12.08. 09:22:41

@Neménvoltam!: "Nincs olyan, hogy nem a lakosság sanyargatása. Az, hogy feléljük a tartalékokat, az a hosszú távon a lakosság sanyargatása. Az, hogy a válságadókat az emberekre hárítják, az emberek rövid távú sanyargatása."

A fent idézett mondatokkal maximálisan egyetértek, viszont annyit még hozzátennék, hogy különbség van sanyargatás és sanyargatás között olyan szinten, hogy a megszorítások az lakosság adót fizető részét sújtják, mint a gyurcsány-bajnai féle járulék és SZJA emelés, vagy a társadalom egészét mint a multik által áthárított válságadó. Ez utóbbit igazságosabbnak és célravezetőbbnek gondolom, különösen annak fényében, hogy az elmúlt évtized az inaktív réteget óvta a teherviseléstől pl. a nyugdíjak svájci indexálásával, amíg a béreket hagyták inflálódni úgy, hogy a napi fogyasztási cikkek és az energiahordozók ára az infláció többsszörsével lettek dárgábbak.

sirsteve 2010.12.08. 09:23:42

@Húsleves: Nagyrészt egyet értek veled, de ha az a tendencia, hogy a hitelminősítők az egyes államok hitelképességét a gazdasági teljesítőképességükhöz képest felül értékelik, akkor a magyar minősítést is csak úgy tekintik, hogy az a szint az elérhető maximum, vagyis rosszabb lehet a helyzet, de jobb semmi esetre sem. Én legalábbis józan paraszti ésszel így látom.

Caprica99 2010.12.08. 09:23:48

@kisa: nem én szóltam. :)
(Amúgy egyértelmű, hogy nálad is és derék katonánál is ez csak elírás)

igényes 2010.12.08. 09:25:09

@Caprica99: Mondjuk inkább ne teremtsen orbán, hanem hozzon létre új munkahelyeket. Tudnia kellene orbánnak, hogy nem ő a teremtő!

Lehet a Mikulás ünnepségen ezt azért közölték vele, nem vagyok benne biztos, mert azért a Pápa, meg a Pópa sem mer újjat húzni vele.

Te61 2010.12.08. 09:29:51

@kisa: Többet nem segítek... Befejeztem.

pandras11 2010.12.08. 09:33:09

@Caprica99:
Igaz. Ezek a legrohadtabb "imperialistákká" váltak mára.
Szét kell nézni európába. Mit tettek a szocik Franciában, Olaszban ( Craxy)...

igényes 2010.12.08. 09:37:56

Kik irányítják az országot, ezek?

Egyre közelebb kerülünk ahhoz a gyalázatos szégyenhez, hogy Magyarország elbukja a szegedi ELI projektet. Ez az a szuperlézer amit nagy nehezen sikerült kilobbizni. Az egyetlen probléma a több szempontból is hihetetlün fontos létesítménnyel annak helyszíne. Azt ugyanis szerencsétlen módon Szegedre, az egyetlen MSZP-s polgármester vezette megyeszékhelyre álmodták meg. Természetesen a Nemzeti Együttmüködés Rendszerébe egy ilyen, az egész ország számára fontos létesítmény már nem fér bele amennyiben az nem egy Fidesz vezette városba kerül. Mindeközben Debrecen focistadiont kap, állami pénzen. És ezt bizony még nem is tagadják:

"Erre Bohács Zsolt, a Fidesz-KDNP szegedi önkormányzatának frakcióvezetője is utalt: a városi televízióban elmondta, hogy Orbán Viktor akkor ígérte Szegednek az ELI-t, ha B. Nagy László lesz a polgármester – írja [7] a szeged.hu."

igényes 2010.12.08. 09:45:57

Itt ez a szánalmas Matolcsy, olvassátok ezt meri, ilyen módon nyílatkozni. Nem is vitatja, hogy bűnelkövető, hanem mint egy bűnöző örvend, hogy a lopását visszamenőlegesen nem realizálják, miközben ők visszamenőlegesen is lopnak.

Csak nyártól lehetne szankcionálni a nyugdíjreformot visszafordító országokat, ezzel mi elkerülhetjük a büntetést. Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter ígéretet tett az európai pénzügyminisztereknek, hogy a magyar uniós elnökség foglalkozni fog az európai szinten összehangolt bankadóval.

Csatát nyert Magyarország, mivel az Európa Tanács körvonalazódó terve, amely büntetné a visszalépést a kétpillérű nyugdíjrendszerbe a mostani hárompilléresből, visszamenőlegesen nem lesz hatályos - nyilatkozta Matolcsy György Brüsszelben az európai pénzügyminiszterek ülését követően.

konrada 2010.12.08. 09:48:18

@igényes:
Na most te komolyan rá akarod lőcsölni zorbánra Gyurcsány-Bajnai foglalkoztatottság csökkentését is??;))

Ha már KSH-zol, akkor nézd végig rendesen az adatokat. Abból azt fogod látni, hogy a gazdaságilag aktívak száma akkor 70 ezer fővel kevesebb volt, így az egy évvel azaletti munkanélküliség emelkedése az azóta 30 ezerrel több munkanélkülivé váló ember miatt került ki.

Persze ennyiből még zorbánozhatsz, de ha bele nézel a két adat közötti időbe, úgy látni fogod, hogy ez az év.hó/év.hó emelkedés csak ebben a relációban romlás, hiszen a tavalyi 3. negyédeves adat egy kőkemény, évek óta tartó foglalkoztatottság csökkenés és munkanélküliség növekedés egyik állomása volt, mely idén január-márciusban csúcsosodott ki 3688 ezer foglalkoztatottal, 498 ezer munkanélkülivel, mely aránya 11,9% volt.

Tehát ha ragaszkodsz az év.hó/év.hó viszonyításhoz (mert valóban, csak azonos időszak adhat valós számot), úgy azt láthatod, hogy hogy 3 év alatt 170 ezer fővel csökkenő foglalkoztatottság 38 ezer fővel nőtt.

Persze hiheted azt, hogy ez téged igazol, de te nyögted be a 7 hónapot, amennyi idő alatt viszont 70-80 ezres volt a munkahely bővülés, ami azért nem rossz, de természetesen ez még nem zorbánéknak köszönhető, csak nem igazolja azt a hasra ütött számodat, mely szerint ezen időszak alatt 58 ezer fővel csökkent.

Mondom: számokkal csak az dobálózzon, aki ért valamennyire hozzá!;)

Studt 2010.12.08. 09:48:37

A Dadogós Kósa a legbutább( Deutsch Tomka után akit elzavartak az országból az EU ba üldögélni, nehogy itthon hülyeséget beszéljen),....de itt maradt a Kósa ...az legalább dadogva hablatyol,..de buta mint a segg, csak egyhez ért---lenyúlni a vállalkozókat, és a 10 százalékát beszedni Debrecenben:)

konrada 2010.12.08. 09:53:17

@Caprica99:

Azért téged irigyellek, mert nem kell olyan felesleges dolgokkal foglalkoznod, mint a tények, meg a gondolkodás.

Így elég csak kinyilatkoztatnod, illetve kiindulnod abból az alaphelyzetből, hogy nálad a beírás úgy működik, hogy a főnököd mit mond és ezt másra átvonatkoztatnod.

Mennyivel is egyszerűbb neked az élet!;-))

igényes 2010.12.08. 09:55:27

@konrada: Szerintem, ha lett volna új munkahely csak lehozta volna a Magyar Nemzet, vagy a Hír TV. Valószínűleg ott lett volna Matolcsy, Orbán a teremtő. Nincs ilyen hír. Mercédes gyárat ne is hozdd fel, nem ők csinálták. Smit pali csak a hívatala 98 százalékát rúgta ki. Mi lehet máshol, ha minden magyar elnöke ezt tette?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.12.08. 09:55:41

@igényes: Igen, visszamenőleges hatállyal csak Magyarországon szokás törvényt hozni. Máshol ez azért alapvető...

konrada 2010.12.08. 10:08:13

@igényes:
No akkor meg van, ki a fő MN+HÍRTV néző!;)

(Persze ha elolvasod, amít válaszoltam, olvashattad volna, hogy a növekedés még semmiképpen sem írható zorbán számlájára. Ezért ahhoz távlat kell, hogy üthessen egy ilyen szám az elődjén. Tudod, mint a zorbán alatt épített 7 km autópálya. Ezt sem a 2002 őszi átadás után lökték be az amőbáknak, hanem év(ek) elteltével, amikor már hülyíteni lehetett őket ezzel, mert már elfelejtették, hogy ahhoz, hogy átadjanak, építeni is kell. No ezért nincs még itt az ideje ezzel sem virítani;))

Húsleves 2010.12.08. 10:42:24

@sanche: nagyjából annyi újat írtál nekem a korábbiakhoz képest, hogy a FIDESZ-esek síkhülyék, mert nem azt csinálják, amit a zseni MSZP csinált a 20 év nagy részében (3 ciklus), és amivel egy tapodtat nem mentünk előre. A külföldiek seggének szolgai nyalása se rövid, se hosszútávon nem vezetett semmire. Már ha hosszútávnak elfogadhatjuk a két egymást követő ciklust. Vagy esetleg ennyi se elég? Mennyi kellene ezeknek a zseniknek? Száz év? Általában egyetértenek a tudósok abban, hogy a relativitáselmélet nagyon szép (így ahogy írom: szép). De abban is egyetértenének, hogy szart se érne, ha nem a tapasztalatot igazolná. Márpedig a tapasztalat az, hogy az MSZP meghunyászkodó, merjünk kicsik lenni politikája nem vezetett sehova. Most voltak nemrég megszorítások, korábban is voltak megszorítások, és már megint megszorításokat akarnak. Világosan látszik, hogy ebből a körből ki kell szállni. Természetesen ez nem tetszik azoknak, akik szivesebben tartanának végtelenségig adósságcsapdában a pénzükkel, amiből mindig lesz elég, ha fogy, nyomtat a FED. Ez nekik így nagyon jó, nekünk viszont nem, mivel a piramisjátékot mindig a piramis alján levők fizetik meg.

Studt 2010.12.08. 10:46:30

Gyűltsünk aláírást ilyenre:
1. Nekem nem min. elnököm Orbán Viktor
2.Nekem ez nem Köztársaságom kormánya ez a csak a Fidesz TÁRSASÁGÉ.
3. Nekem nem közt. elnököm, a Nemzeti Hazug Orbán által kijelölt Schmitt Pál.
4. Nekem ez nem demokrácia, hanem Viktatúra, ezért követelem a Parlamentet feloszlatni! -és a Bajnai kormányt mindenválasztás nélkül kompletten visszaállítani a Köztársaság
kormányának helyére.

.............
aláírás

Studt 2010.12.08. 10:49:06

Gyűjtsünk aláírást ilyenre:(több lesz mint 2.7 millió)
(népszavazás ez, ha akarják ha nem)
1. Nekem nem min. elnököm Orbán Viktor
2.Nekem ez nem Köztársaságom kormánya ez a csak a Fidesz TÁRSASÁGÉ.
3. Nekem nem közt. elnököm, a Nemzeti Hazug Orbán által kijelölt Schmitt Pál.
4. Nekem ez nem demokrácia, hanem Viktatúra, ezért követelem a Parlamentet feloszlatni! -és a Bajnai kormányt minden választás nélkül kompletten visszaállítani a Köztársaság
kormányának helyére.

Húsleves 2010.12.08. 10:50:37

@sirsteve:
"Nagyrészt egyet értek veled, de ha az a tendencia, hogy a hitelminősítők az egyes államok hitelképességét a gazdasági teljesítőképességükhöz képest felül értékelik, akkor a magyar minősítést is csak úgy tekintik, hogy az a szint az elérhető maximum, vagyis rosszabb lehet a helyzet, de jobb semmi esetre sem. Én legalábbis józan paraszti ésszel így látom."
Én viszont úgy látom, hogy az ilyen minősítések túlzottan komolyan vétele pont a fejlődés gátja. A szempontjaik, amelyeket ránkerőltettek, és erőltetnének ma is, nem vittek előre. Ezzel szemben a piaci szereplőkre gyakorolt túlzott hatásuk miatt akadályozzák az új dolgok kipróbálását, a gazdasági innovációt. Ráadásul a hozzáértésük és az elfogulatlanságuk is megkérdőjelezhető.

igényes 2010.12.08. 10:58:57

@Studt:

Én is benne lennék egy jól megfogalmazott, tömör és lénygre törő levél aláírásában.

Nem értem a FIDESZ-re szavazókat, hiszen elolvasták, hogy mit igértek nekik, és nem tartja be orbán. Lehet, hogy teljesen mindegy mit igértek, csak valami imádat van orbán felé?

Orbán választási igérete:
1. 3 090 000 magyar megtakarítását elveszem és más célra használom fel.
2. Nem teremtek új munkahelyeket.
3. Alkotmány módosítók.
4. Visszamenőleges törvényeket hozok.
5. Befolyásomat csak a családom és senki más családja érdekében kamatoztatom.
6. Külön testőrséget hozok létre magam részére.
7. Pápa tartja csak az én családomnak a Mikulás ünnepséget.
8. Kósával szemben, ha elveszítek egy fogadást, veszek neki max 15 milliárd értékű stadiont.
9. 8 milliárd jövedéki adót kiemelek a kasszából és azoknak adom, akik a Fideszre szavaznak.
10. A FIDESZ szimpatizánsok gyermekeit zsíros állásba helyezem.
11. Új fiatalt nem engedek hatalom közelbe.
12. Sunyi Palit kinevzem k. elnöknek.
13. Polt Pétert 9 + 9 évi biztos munkába helyezem egy kikötéssel. Nem indít ellennünk jogi eljárást.

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2010.12.08. 11:14:14

@Kivlov: Te, a nyomorék okoskodásoddal az árfolyamokat illetően menjén a búsba, senki se számított arra, hogy 150-ről 100-ra esik majd, de azt elvárta volna mindenki, hogy ezt a szintet a normál ingadozásokkal tartja majd az árfolyam, és nem felugrik a kretének miatt 210-ig.

Rob67 2010.12.08. 11:22:54

A Lajcsi erőlködhet mint én szaréskor a budin.
De ez a duma a határon tól egy légyfingot sem számít Lalika. Menj vissza a putridba és építsd a homokozódat, amíg lehet komcsi barátom.
A nagyfiúk addig meg a véleményed nélkül is úgy intézik a világ dolgait ahogyan szerertnék.
A Moodys tanácsával.
Akár tetszik, akár nem. Akár jó, akár nem...

Studt 2010.12.08. 11:27:32

@igényes: 14. pont elszámoltatáskor , inkább lőjjenek le mint akasszanak-Orbán kívánsága:)

Studt 2010.12.08. 11:33:01

Gyűltsünk aláírást ilyenre:
Több lenne mint 2.7 milló
Ez már népszavazás akár akarják akár nem-És ki kell juttatni minden külföldi újságnak, kormánynak:
1. Nekem nem min. elnököm Orbán Viktor
2.Nekem ez nem Köztársaságom kormánya ez a csak a Fidesz TÁRSASÁGÉ.
3. Nekem nem közt. elnököm, a Nemzeti Hazug Orbán által kijelölt Schmitt Pál.
4. Nekem ez nem demokrácia, hanem Viktatúra, ezért követelem a Parlamentet feloszlatni! -és a Bajnai kormányt mindenválasztás nélkül kompletten visszaállítani a Köztársaság
kormányának helyére.

.............
aláírás

dec.14 én átadom az illetékesnek javaslatként!

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2010.12.08. 11:36:14

@kíváncsivagyok: az új Batman filmben Joker tapintott rá a lényegre ezzel kapcsolatban: ha minden a Nagy Terv szerint halad akkor az emberek nyugodtak és elégedettek, mert történhet bármi (öröm/katasztrófa), ha az a Nagy Terv része, nem izgatja fel magát senki rajta, mert akkor ezt így akartuk, a Nagy Terv szerint. ha viszont ugyanaz történik, csak nincs Nagy Terv, akkor eluralkozik a káosz. mert Nagy Terv nélkül minden kiszámíthatatan.

(bocsánat, ha nem pontosan idéztem a szavakat, de a lényeg ez.)

konrada 2010.12.08. 11:45:18

@holex:

Csak hogy értsük kiket kreténezel:
150 Ft/CHF 2006-ban volt, amikor az 250 Ft/€.

A 4 év alatt az €-Ft inflációja között a különbség cca. 15% volt, azaz a reális árfolyam € esetén olyan 287 Ft körül lehetne. Azaz a mostani 280 körüli belefér a szórásba, reálértéken maradt.

Ehhez képest viszont a CHF/HUF árfolyam sokkal jobban romlott, ami figyelembe véve azt, hogy a forint euróhoz kötött, azt jelenti, hogy a CHF/€ árfolyam is.

Tehát ezek ismeretében: kretének azok, akik azt hitték, hogy a forint az €-hoz és a CHF-hez hasonlóan stabil pénz, csak azért szedtek rá magasabb kamatot, hogy jobban kaszálhassanak, semmiképpen az infláció miatt,
valamint az európai központi bank vezetése, mely nem tett az euró frankkal szembeni leértékelődése ellen.

(Csak hogy értsék mások is, mit akartál mondani!;))

ki kicsoda 2010.12.08. 12:04:20

... miért is számítana mit mond egy olyan ember, aki arra is képtelen volt, hogy egyetemi tanulmányait befejezze, azaz összehozzon egy diploma munkát és azt megvédje ...
... persze, ha képes lett volna rá, akkor ma szégyellni kéne őt a közgazdász társadalomnak ... gondolom, ma sem büszkék rá, mint ahogy Matolcsyra sem ...

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2010.12.08. 12:05:17

@konrada: érdekes érveid vannak arra vonatkozóan, hogy ki és hogyan van hatással a magyar forint árfolyamára, és a magyar gazdaságra, és az állampapírjaink értékletenedésére pl.

ha úgy véled, hogy ezért én vagyok a felelős, akkor természetesen elfogadom a véleményed meg se próbálok vitatkozini ezn álláspontoddal, de ne essen rosszul, ha közben csendben mosolygok csak ezen. :)

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2010.12.08. 12:09:47

@konrada: egyébként...

2008. 06. hóban 150 HUF / CHF,
2008. 08. hóban 145 HUF / CHF,
2008. 09. hóban 150 HUF / CHF,
2008. 10. hóban 180 HUF / CHF,
.
:

és innen van a lejtmenet, erső hátszéllel, amit a mindenkori kormányzás (pártfüggetlenül) hozzáad ehhez.

tolsztoj 2010.12.08. 12:14:30

"A Moody's meg valószínűleg magasan szarik arra, hogy mit magyaráz a Kósa."

És minden normális meber szarik arra mit hablattyol a kibaszott rohadék Moody´s:

Az amerikai pénzügyminisztérium még szeptemberben javaslatot tett arra, hogy a nyugdíj-megtakarításokat is bevonja a költségvetés finanszírozásába és az államadósság csökkentésébe. Az Obama-kormány terve szerint a nyugdíjalapokat köteleznék arra, hogy az általuk kezelt pénzek meghatározott részét amerikai állampapírba fektessék. Ez végső soron a munkavállalói (401k) és a munkáltatói (IRA) nyugdíjrendszer államosítását jelentené - írja a Market Oracle.

A magyar nyugdíjmentő csomaggal példálózó szakértő szerint a két ország költségvetési helyzetét, illetve adósságállományát összevetve jól látszik, hogy az USA helyzete aggasztó, a nyugdíj-megtakarítások államosításának veszélye pedig nagyon is valós. A Market Oracle figyelmeztet: bár a két ország befektetői megítélése jelentősen eltér (a Moody's a magyar állampapírokat mindössze egy szinttel a bólvi kategória felett tartja számon, míg az amerikai államkötvényeket kiváló befektetésnek minősíti), a két ország pénzügyi helyzetének összehasonlítása nem indokolja az USA iránti hitelminősítői bizalmat.

Ilyen szinten "minősít" a hülye kis Moodyka - és ugyancsak naplopó társai - semmiért én is szeretnk pénzt keresni -úgy mint ezek az "intézmények"...

kfrank 2010.12.08. 12:37:52

@Melee: A demokracia ott is uram batyam alapon mukodik csak egy picit jobban hazudnak mert tobb gyakorlatuk van. Par penzugyi szereplot tenyleg lecsuktak de ez nem figyelmezteto a tobbieknek csak gesztus a tomegeknek hogy ne legyen totalis lazadas.

SoulSeer 2010.12.08. 12:38:02

Valójában miért is nem vagyunk önellátó, ne adj Isten önfenntartó ország? Valóban mindenben szükségünk van más országok segítségére, vagy csak ezt hiteti el velünk a (kimondhatjuk: inkább, csak részrehajló, vagy korrupt) pénz-piacgazdaság zsebtömő rendszere? Miért nem tudjuk eltartani, és „dobjuk oda semmiért” a világszerte híres agytrösztjeinket, kis Magyarországunk szülte zseniket? Miért hagytuk leamortizálódni (és eme folyamatot azóta is folytatni) földművelő-élelmiszertermelő ágazatunk? Iparainkról már nem is beszélve? Kiváltságos természeti energiák találhatóak földünk alatt, amik segíthetnek függetlenné válni külföldi energiaszolgáltatótól… Kik adták el ezt (is), és miért? Stb.
Felhasználási igény (lakosság száma) kontra erőforrás, szerintem nem mínuszban van, maximum elavult a termelő, kitermelő, feldolgozási stb. technológia. És tényleg, kiknek is áll érdekében, hogy ezek nálunk ne is fejlődjenek? Miért is éreztetnek bennünk hiányt, hogy nem elég valami, és többet, egyre többet akarjunk fogyasztani, felélni stb.? - ami mértéket már a mi kis országunk nem tud előállítani? Miért is van fenntartva a szegénységi ráta?
Ezek amolyan kis kérdések, amik mint hétköznapi laikus néha felteszek magamnak, amikor a politika, és a pénzpiac akarja alakítani ízlésemet, életérzésem minőségét, mások megítélését...

konrada 2010.12.08. 12:39:55

@holex:
No akkor azt is látod, hogy 2008. októberben, mikor 183,66 volt a CHF, az € 275,9 volt. Azaz az € mai árfolyamhoz képest 3 Ft-al olcsóbb. Az meg egy laza napi kilengésnyi sincs. Viszont a CHF esetén a különbség 30 Ft.

Te persze elmosolyoghatsz magadban hogy a fránya zorbán (s megengedésed alapján Gyurcsány-Bajnai is) hogyan képes hatni az €-CHF árfolyamra, de azért ténynek tény marad, a magas frank árfolyam most alapvetően annak változása miatt van, nem az € gazdasági övezetétől függő magyar helyzet miatt.

...viszont ha magadra veszed azt, hogy te hitted azt, hogy a magyar gazdaság és a forint hasonlóan stabil, mint nyugat-európa-, svájc fizetőeszköze, így az nem inflálódik a pénzfelvételed pillanatától kezdve annál jobban...
...hát szerinted ki felelős ezért???;))

Te61 2010.12.08. 12:58:58

@tolsztoj:
"semmiért pénzt keresni"
Khm. Nekem az új nyugdijügyi főszakértő kormánybiztos asszony jut eszembe...

sirsteve 2010.12.08. 13:11:44

@Húsleves: Teljesen igazad van. Most már csak azon kellene elgondolkozni a döntéshozóknak, hogy vajon miért is viseltetnek ezek a hitelminősítők előítéletekkel a magyar gazdaságpolitikát illetően?

Szalahadin 2010.12.08. 13:19:32

@hunyuan: Nem vagyok fülkeforradalmár, sőt, az is lehet, hogy nem vagyok képben, meg tudatlan vagyok, de az viszont biztos, hogy a te kommentedből minden konkrétság és tényszerűség hiányzik, így nagyjából olyan, mintha meg se írtad volna. Szerintem akkor lenne érdemes irkásznod, ha valamelyik állítást cáfolod tényszerűen és konkrétan, addig felesleges.

odamondó 2010.12.08. 13:28:15

Én csak annyira hívnám fel a figyelmet, hogy 8 éven keresztül minden leminősítésnél egész fidesz harsona szólt petikével az élen addig most a fidesz leminősítésnél ez nem jelent semmit.

SoulSeer 2010.12.08. 13:37:44

@odamondó: Jogos :) Most minden, ami eddig bűn volt, az ideológia (látszatra) újabb változásával most jogszerűvé, és illldomossá válik :)

Te61 2010.12.08. 13:55:38

Ahhoz mit szóltok, hogy visszaállítják a pártfinanszírozásra költendő összeget az előző évi szintre?
Emlékeztek?
Az lett igérve a zembereknek, hogy lefaragják a költségvetési kiadásokat. A nyáron a pártfinanszírozásra költött (kidobott) pénzt hirtelen le is csökkentették. Mára rájöttek, hogy hoppácska ez így nem lesz jó. A többi párt is, ugyan jóval kevesebbet harap a tortából, de a kicsit is meg kell becsülni, jóhogy nem szavaztak ellene. Vagy észre se vették az meg talán még rosszabb.
Csodálkozni kell azon, hogy a tegnap elfogadott törvény valahanyadik oldalán egy alpontban "visszaállítódnak" ezek a pénzek? Amit majd jól el lehet költeni?
Indoklás: a jövő évi hiánycél már megvalósulni látszik...
Nem erre kaptak felhatalmazást a zemberektől! És még azt se lehet igazán tudni, hogy melyik FIDESZ-es képviselőnk javaslata ez...

Ennyit a nyugdíjak hasznos célra történő felhasználásáról vs. eltapsolásáról...

SoulSeer 2010.12.08. 14:00:51

@Te61: a "kezdet" elkezdődött. És ez csak a kezdet! :D

Tudod mi a különbség, és az igen? Minél inkább, annál sőt!

Valami ilyetén értelmű összefüggéseket, és magyarázatokat érzek a parlamenti politikai pro-kontra meg, és kinyilatkozásokban...

odamondó 2010.12.08. 14:03:53

@Te61: ez is csak azt bizonyítja, hogy az egész fidesz-mszp nagy szembenállás valójában egy 90 előttről származó nagykoalíció színjátéka.

SoulSeer 2010.12.08. 14:22:54

Már alapban (is) van hiba, mert a rendszerváltás óta a jobb, és baloldal épp az ellenkező "hitvallást" gyakorolja. Baloldal most a jobb, jobboldal most a bal politikai nézeteket képviseli...

Nálunk minden fordítva működik, és igen jók vagyunk (szinte mesteriek) a félmegoldásokban...

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2010.12.08. 14:51:33

@egy derék katona: 174 ft/euró? Szerintem te valamit eltévesztettél...

@Szalahadin: Mindig jó mulatok azoknak a naivitásán, akik azt hiszik, hogy a multikra kivetett adót nem a lakosság fogja megfizetni. Mégis, mit gondolsz, mi akadályozza meg a multit abban, hogy legalább a plusz adó egy részét az árakba építve csökkentsék? Segítek: nem sok minden.

Az, amit most leírtál, legalább akkora hülyeség, mint amikor a Viktorék azt mondták, hogy majd nem engedik a bankokat, hogy a bankadót a lakosságra hárítsák.

Na meg mit gondolsz, miért a magyar a sánta antilop? Azért, mert még mindig ragaszkodunk a kommunista, szélbalos trendekhez, amiket most a Fidesz újra meghonosít. A mutyizás, és a szabad verseny akadályozása az, ami lesántít minket.

Húsleves 2010.12.08. 15:01:59

@sirsteve:
"Teljesen igazad van. Most már csak azon kellene elgondolkozni a döntéshozóknak, hogy vajon miért is viseltetnek ezek a hitelminősítők előítéletekkel a magyar gazdaságpolitikát illetően?"

Például azért, mert a szocik jóvoltából évek óta túlzott deficit eljárás alatt állunk.

Húsleves 2010.12.08. 15:05:20

@sirsteve:
A többit meg leírtam már korábban. Talán mert egyáltalán nem is az a cél, hogy mi valaha is kilábaljunk a bajból. Inkább adnak ők kölcsön, nyomtat pénzt a FED.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2010.12.08. 15:13:44

@Húsleves: Egyáltalán nem hülyeség amit írsz, nyilván a szabad gazdaságban is vannak pillanatok, amikor jönnek gumibotos emberek és kényszeríthetnek cégeket lépésekre.

Csak azt felejted el, hogy az Assange elleni hadjárat nem gazdasági jellegű lépés, hanem egy szuperhatalom tesz meg minden - egyenlőre - nem pusztító jellegű lépést egy ellenségük elfogására. Nyilván a befolyás, és egy militarista társadalom képes belelépni a szabad gazdaság arcába, de ilyen nem történik túl gyakran...

Továbbra is hülyeségnek tartom Kósáék pofázását, hisz, mint ahogy leírtam, szerintem érthetően, a Moody's nem nekik üzent, hanem az ügyfeleinek, és nem érdekli, ha az üzenet nem tetszik a Nemzeti Együttműködés Rendszerének. Ők egy szabad gazdaságból nézelődnek, ahol nincs NER, ami gazdasági szankciókkal fenyeget, és elkezdi vizsgálgatni a könyvelésedet, ha ellentmondasz neki. Lásd.: a nyugdíjpénztárak átvilágítása, ahol nyilván találni fognak valamit, még akkor is, ha nincs.

Az Assange sztorinak szerintem amúgy egy mesterlövész fog véget vetni.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2010.12.08. 15:26:49

@Senkifia: Igen, igen, oké, amit írsz, de megint: a Moody's ügyfelei valószínűleg hallgatnak a Moody's-ra, különben nem lennének az ügyfelei. Nekik szólt Magyarország leminősítése továbbra is, nem Kósának, és a pártgépezetnek.

SoulSeer 2010.12.08. 15:36:32

@Húsleves: Nem a szocik, meg jobbik, meg balabbik, egyszerűen csak a politikusok, és a zsebtömő pénzpiac miatt. Aki azt véli bármelyik párt jobb a másiknál (akár az előzőeknél) a hatalmon, az várja ki mikor lesz neki jobb. Én addig is magamért teszek úgy, hogy az akár másoknak is hasznára válhasson.

Húsleves 2010.12.08. 15:50:33

@stark:
én sem tartom hülyeségnek amit írsz, de ettől függetlenül azt gondolom, hogy a gyáva nyúl stratégia nem járható út, se a pszichológusok, se a játékelmélet szerint, és én úgy látom, hogy a szoci kormányzás - utólagos - tapasztalatai alapján sem. Ha az utcán megállít egy rossz arcú alak és azt mondja, hogy adjál neki egy ezrest, vagy hasba szúr, akkor jobb ha odaadod, mert ő az "erősebb" (teljesen lényegtelen, milyen értelemben erősebb). Az viszont már óriási hiba, ha azt feltételezed, hogy ezzel a rossz arcú alak "kielégült". Épp ellenkezőleg - úgy értékelte a dolgot, hogy amit csinált, az jól működik, ezért ezentúl mindig ugyanezt fogja tenni, ha találkoztok, te pedig kénytelen leszel fizetni hacsak... azt nem mondod, hogy ez az út nem járható, meg kell a kört szakítani. Az első alkalommal kész helyzet elé lettél állítva, tehát nem tehettél mást. Gyakorlattá fajulni ezt a dolgot viszont nem lehet, mert akkor teljesen kiszolgáltatod magad. Én sem gondolom, hogy a nagytőkések ellen fejjel kell menni a falnak, de azt igen, hogy ügyesen feszegetni kell a korlátokat. Nem érnek rá azok mindig bennünket "fegyelmezni", egyre több bajuk van. Kína erősödik, és ellenkező oldalon a - valódi - nyilvánosság is erősödik. Mi pedig kis ország vagyunk, ügyesen taktikázni kell. Örülök, hogy a FIDESZ felhagyott az ostoba orosz- és kínai-ellenességgel, pont az ilyen dolgok miatt nem szerettem régen. Ettől persze nem kell elfordulni a nyugattól (főleg nem látványosan), csak ügyesen érvényesíteni az érdekeinket mindenfelé.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2010.12.08. 15:52:04

Látom sokaknak nem sikerült megérteni, hogy itt csak a következő dolgok történtek:

1. Egy cég végezte a dolgát, és teljesítette az ügyfelei felé a kötelességét: gazdasági folyamatok alapján következtetett.

2. Meghallották ezt a Kósáék, és úgy érezték, hogy erre valamit reagálni kell, mert nem szabad szó nélkül hagyni. Le van szarva, hogy a nemzetközi befektetési magatartáson ez semmit sem változtat, csak még nagyobb hülyét csinál magából a Fidesz nemzetközi szinten.

3. Kósa leült, kinyitotta a száját, és jött a hülyeség.

4. Sok hülye most úgy érzi, hogy valami érzelmi alapú döntés született a Moody's részéről, a "Nagytőke haragja" holott csak az fejeződik ki számokban, hogy gazdaságilag más megítélés alá esik egy több mint száz éves demokrácia a tengerentúlon, mint egy közép-európai ország, amely bődületes hülyeséggel felhalmozott adósságállomány, és több évnyi elkúrás után sem tanulta meg, hogy szembemenni a világgazdasággal pont ugyanolyan jólétet eredményez, mint É-Korea, Kuba, vagy Argentína esetében.

Húsleves 2010.12.08. 15:54:03

@SoulSeer: igazából meg tudom érteni az álláspontodat, sok dolog szól amellett amit írtál (elsősorban a tapasztalat). Ettől függetlenül én mégsem teszek egyenlőségjelet minden párt közé, hanem elsősorban aszerint teszek különbséget közöttük, hogy mennyire egyeznek meg az önös érdekeik a társadaloméval.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2010.12.08. 15:56:47

@Húsleves: Az a baj, hogy a szoci stratégia ugyan szóban beszélt arról, hogy kéne engedni a nemzetközi standardeknek, de gyakorlatban szinte semmit nem valósított meg, csak beszélt. Nyilván, amit a külföld javasol, az nem feltétlenül 100%-ban jó, de azért azt sem értelmes dolog alapból feltételezni, hogy baromság. A legtöbb dologban nem árt odafigyelni, például a nyugdíjpénztárak kérdésében.

Igen, az orosz- és a kínai-ellenesség eltűnése a Fidesz politikájából egy örvendetes fordulat, nem szerencsés érzelmi okokból ellenséget csinálni olyan arcokkal, akik komoly gazdasági és katonai erővel szórakoznak.

SoulSeer 2010.12.08. 16:04:59

@stark: Sajnos mindaddig, míg valóban (érdemben) nem értenek az emberek a pénzpiachoz, míg a pl. a tőzsdei spekulációt csak pejoratív értelemmel ruházzák fel, míg úgy gondolják, hogy a bankok a pénznyerő oldalon vannak, addig megpróbálnak a "hozzáértőkben" bízni, vagyis a politikusok szavának. Politikusok ezt kihasználva, hangzatos (populáris) szavakkal simogatják Őket. Persze, hogy érzelmekkel viszonyulnak bármilyen "kritikához", ellentétes nézethez, hisz a tudás alapú logika kiesett, előbb leírt érthető mód miatt. Ez nem érzelmi leírás tőlem, inkább tény-felsorolás. Míg egy párt azt hangoztatja amit hallani akar a dolgos átlagember, akkor (a valahova tartozási ösztön miatt is) azt is elfogadja, amit más (tudás-ismeret) állapotában nem tenne. El kell ismerni, politika nagyon is ért a (többségi) tömegpszichológiához, ezért sincs náluk manipulatívabb társaság... És ez igaz a mindekori kormányra is.

Húsleves 2010.12.08. 16:15:37

@SoulSeer:
Ahogy írtad, csak én kiegészíteném még azzal a pragmatikus aprósággal, ami pontosan az általad leírtakból következik: lehet tartani Bokros Lajost a világ legjobb közgazdászának, de amit mond, mindig csak utópia marad, ha nem tudja úgy eladni magát, hogy meg is kapja a választóktól a felhatalmazást arra, hogy véghezvigye a "10 éven belül nem lesz kolbászból a kerítés" programját. Abszolút értelmetlen bármilyen politikai erőt az alapján értékelni, hogy laboratóriumi körülmények között (vagyis ellenzék nélkül, csupa szimpatizáló emberrel) azt állítják, hogy ők jól kormányoznának. A politika és a gazdaság elválaszthatatlan.

SoulSeer 2010.12.08. 16:16:36

@Húsleves: Ebben (is) egyezünk. Valahol kell különbséget tenni, és én is ezt találom erre alkalmasnak (hogy mennyire egyeznek meg az önös érdekeik a társadaloméval.) Nekem az a bajom, hogy a politika, mint egy rendszer a sok közül, túlontúl piedesztálra emelték. Mindig az az érzésem, hogy nem a politika van miértünk, hanem mi a politikusokért...
Az emberek mintha elfelejtenének magukért tenni, a politikától várva a megoldást... Csak ennyi bajom van azzal, ahogy felnézünk, és foglalkozunk a politikával. Nem a helyén van kezelve :(

SoulSeer 2010.12.08. 16:23:06

@Húsleves: :) Pontos. Politika és gazdaság elválaszthatatlan. Így van. A kis bibi abban az értelmezési problémában teljesül ki, mikor egy politikus (vagy kormánypárt) azt hiszi, ő irányítja a pénzpiacot, nem pedig a pénz ő(ke)t. Bármilyen intézkedést hoznak, mindig megtalálja a pénzpiac, hogyan, és honnan szerezze vissza a kiesést. Nekem sokszor inkább tűnik ez az egész EGO játéknak, mint rólam szóló vitának, és érdekemben meghozott döntésnek...

Húsleves 2010.12.08. 16:39:45

@SoulSeer:
Jó, de azt azért te se gondolod komolyan, hogy Matolcsy elhiszi, hogy ő irányítja a pénzpiacot. Nyilván magyaráznia kell a dolgokat, de hogy mit hisz, az egészen más.

SoulSeer 2010.12.08. 16:50:55

Bocsi, közben elmentem enni :D
Ha jól látom, és érzékelem a haladási irányt, akkor az tűnik ki, hogy nagyon szeretnék azt hinni, ők fogják irányítani a pénzpiacot. Ha másképp nem is, de a köztudatban ez legyen a szentírás.
Mint szakemberek, és magánemberek tudják, hogy ez képtelenség. De az illúziókeltés add nekik annyi előnyt, hogy mire a dolgos átlagember észbe kap (ha észbe kap), már úgyse nagyon tud mit tenni, mint, hogy vagy magáévá teszi, és alkalmazkodik (tovább reménykedik) vagy kardjába dől, netán hangosan "hisztizik", és kiteszi magát annak, hogy a szimpatizánsok nevetség tárgyává válik. Rendszerváltás óta sok-sok példa van mindegyikre. Sajna másra eddig nem nagyon.

Húsleves 2010.12.08. 17:17:59

@SoulSeer:
Azért külföldön sem mindenütt negatívan látják a kormányt. Olvastad már ezt?
index.hu/gazdasag/magyar/2010/12/08/faz_akar_meg_jo_is_lehet_a_magyar_recept/

SoulSeer 2010.12.08. 17:39:07

Persze! Jajj, nem is azt akartam sugallni egyik írásomban sem, hogy csak rossz van. (Amúgy is, mi a jó, mi a rossz, ki mondja meg? :) Az idő talán ;-)) Olyan nincs. Olyan sincs, hogy egy döntés mindenkinek kedvező, mert valakinek az érdekeit mindig sérteni fogja. A mennyiség a kérdés, hogy egy-egy döntés mennyi embert, és érdeket sért, mennyi ember, és érdekkel szemben.
Valamint az a döntés ha rövidtávon kedvezőtlen is, hosszútávon hasznossá lesz-e? Most itt hivatkoznék arra, amit Bokros Lajosról írtál.
Ha kevésbé érezném azt, hogy hülyének vagyok nézve, vagy ha érezném, hogy döntési jogom felelősségem tudatában valóban rám van bízva, és nem tények elé lennék állítva (akár burkolt, akár nyílt fenyegetéssel megspékelve), ha azt érezném, hogy egy döntés figyelembe veszi a másik felet (pl. hülye példa, de talán érthető: Tiltják itt-ott a cigizést, de arról nem gondoskodnak, hogy legyen akkor kijelölt dohányzó, vagy csikktartó, mivel a dohányzás nem illegális tevékenység, csak "nem ildomos, ill.káros". Vagy pl. Megszüntetnek egy vasúti gyalogos átjárót, csinálnak egy lépcsős felüljárót, de se biciklis, se babakocsis, se tolókocsis nem tud rajta átmenni, ellenben a következő átjáró kilóméterekre van), akkor nyugodtabb, és bizakodóbb lennék. Szeretem, ha felnőttként vagyok kezelve, nem alapban lopósnak, korlátozottnak, és ha nem velünk, akkor ellenünk vagy megbélyegezettnek érezhetném magam.
A közhangulat ilyetén megrontásának, ami az elmúlt 20. századtól máig tart, hogy magyar magyarnak farkasa, az ÉN! - tudat legyűri a MI tudatot, sajna a politikának, és a kultúra hanyagolásának, akár lenézésének ebben nagyon nagy szerepe van. Nah, ez nagyon kijött belőlem, remélem kicsit érthető is belőle valami :D Elllnézést! :)

SoulSeer 2010.12.08. 18:08:35

Nem szép egy blogban más blogra hivatkozni (Nagy nagy elnézést kérek), de nem véletlen teszem meg. Hasonló gondolatokat oszt meg velünk annak az írója, mint ennek a blognak a szerzője, engem mégis a kommentek "lepnek" meg inkább: hirszerzo.hu/publicisztika/20101207_nyugdijak_dupla_allamositas_onody

Húsleves 2010.12.08. 18:14:08

@SoulSeer:
Nincs miért elnézést kérni, amiket írtál az mind igaz. Az a baj, hogy gyakorlatilag az egész huszadik században folyamatosan frusztrálták az embereket. Normális embernek például semmi szín alatt nem lehet elfogadható a zsidók vagy cigányok üldözése, de azért előbb-utóbb az álszent "pozitív diszkriminációból" is marhára elege lesz. Csak az a baj, hogy nem mindenki tudja ezt magában jól kezelni, jól kifejezni, azaz sokan érzik a dolgokat jól, de kevesen tudnak értelmesen reagálni (azt ugyanis már tanulni kell). Ez nem jelenti azt, hogy az illető buta, ahogy Mérő László megírta az egyik könyvében, Arisztotelésznek is azt mondta a tanára, hogy más dolog érteni valamit, és más az, hogy ki tudod-e fejezni. Sikerült úgy összezavarni a fejeket, hogy az emberek tényleg nehezen tudnak dönteni, és ezért másokat követnek, mert elhitetik velük, hogy nem értenek semmihez - pedig csak nem tudják magukat kifejezni. Ráadásul ha nyíltan hülyének néznek, ez oda is vezet (és ezt sokszor tudatosan alkalmazzák), hogy az emberek frusztráltak lesznek, ezért majd "rá is szolgálnak" az ostoba viselkedésükkel.

SoulSeer 2010.12.08. 18:24:08

Ezt jobban én se tudtam volna megfogalmazni. Tulajdonképpen kiveséztük a legfontosabb ok-okozatokat, nagyon remélem, hogy sikerült inkább gondolatébresztőnek, mint támadónak venni sorainkat, és talán eddig nemigazán figyelembe vett aspektusokra is rámutatnunk. Én nagyon élveztem a filozofálást itt, nincs keserv-édes szájízem, sőt! :)
Hitem talán megerősödött, hogy van még remény az ésszerű érvek megosztásának, és azok elfogadásának, de mindenképp megvitatásának nyíltan, indulatok nélkül is...

Húsleves 2010.12.08. 18:31:18

@SoulSeer:
Én is azt gondolom, hogy jót társalogtunk :)
Sajnos a kommentelés általában tényleg nem ilyen.

SoulSeer 2010.12.08. 18:37:02

Van remény, ha egy blogban a provokációkra reakciónk által/alatt nem engedjük magunkon is eluralkodni az érzelmeket. Talán egyre többen mutatnak ilyetén példát... mert megéri :)

tolsztoj 2010.12.10. 08:37:26

@Te61: Nekem mindig a "minősítő" intézetek - és tudom, hogy nem tévedek....

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2010.12.10. 08:54:47

@tolsztoj:
Hát, azért engem mindig megmosolyogtat, hogy ez a naiv "semmi munkáért" gondolat. Azért azt hinni, hogy könnyű dolog a világpiac minden gazdasági eseménye után kalkulálni egyet.

Meg hát, jó sok gazdag ember és cég fizet a Moody's-nak és a hasonszőrűeknek azért a "semmiért". Bizonyára ők a hülyék, és te tudod a frankót.
süti beállítások módosítása