Kósáéknak szóljon valaki!
2010.12.07. 18:03
Ugyanis olyasvalami felett tépik a szájukat, ami nem rájuk tartozik.
Merthogy Kósa megaszonta, hogy nem a Moody's irányítja az országot, így, nagy okosan.
Én innen megjegyezném, hogy lehet, hogy jobb lenne, bár ez csak rosszindulatú károgás, fókuszáljunk inkább arra, hogy mitől zavarodott meg Kósa és a Párt annyira, mint szűzlány a swinger partyn.
Kósa abban az ostoba tévhitben ült le a kamera elé, hogy a Moody's minősítése valami jel lenne a kormánynak, a nemzetközi tőke határozott parancsa és utasítása, hatalomszó, amitnek figyelmbevételét a Tőke (nagy betűvel, mint gonosz entitás) elvárja és követeli.
Pedig a Moody's értékelése nem Magyarországnak szól, hanem olyan cégeknek és magánszemélyeknek, akiknek undorítóan sok pénzük van, amit szeretnék befektetni valahol. Velük kommunikál a Moody's, nekik jelzi, hogy van ez a Magyarország, na ott most nagyon nagy hülyeségeket csinálnak a hatalmon lévők, ezért már nem tartják annyira jó ötletnek odarakni a pénzt, mint tavaly. Ennyi lenne ennek a brit cégnek a véleménye.
Kósa úgy viselkedik, mint aki ultimátumot kapott, és a jónépnek kéne megmagyarázni, hogy hogyan történhetett meg az, hogy a Tőke dühös. Úgy érezték, hogy itt támadás indult a Nemzeti Együttműködés Rendszere ellen, és vissza kell vágni.
Pedig nem történt más, csak lezajlott egy szabad piacgazdaságban működő cég munkafolyamatainak egyike. És azért nem tudják, hogy mit kezdjenek vele, mert már fogalmuk sincs, hogy hogyan néz ki a szabad piacgazdaság.
A Moody's meg valószínűleg magasan szarik arra, hogy mit magyaráz a Kósa.
Szerző: stark (a fideszre szavaztam 2010ben)
· 6 trackback 222 komment
Címkék: gazdaság fidesz hülye vicces
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Leminősítés 2010.12.08. 12:49:46
Trackback: In bad mood 2010.12.08. 11:21:50
Trackback: A nemzeti tiszteletlenség 2010.12.08. 10:24:08
Trackback: Itt nem a Moody’s kormányoz! 2010.12.08. 09:21:25
Trackback: Lejtőn. Fék nélkül? 2010.12.08. 07:49:19
Trackback: Így történt az eset 2010.12.08. 00:45:54
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
flippant 2010.12.07. 20:20:28
Franco21 2010.12.07. 20:25:07
Dr. Fire 2010.12.07. 20:26:06
Azért kell a közszolgákhoz hozzávágni húszmilliárdot, hogy kompenzálják a csökkenést?
Hát azt így hogy?
Seregbontó 2010.12.07. 20:33:08
Akiknek a szavatossága lejárt. A leminősítés hírére kb. 1%-ot gyengült a forint. Húúúú...
Megjósolom: pont ugyanaz fog történni mint legutóbb (tudjátok, Kósa-Szíjjártó). Akkor is mindenki ajvékolt, hogy bedől a forint, erre néhány napra rá erősödni kezdett, és fel is keményedett 174-re (Ft/euró).
kedem 2010.12.07. 20:35:14
Kivlov 2010.12.07. 20:35:47
Seregbontó 2010.12.07. 20:42:20
banurr 2010.12.07. 20:42:24
PS: Az idézőjeleket remélem mindenki a megfelelő helyen hallotta
Neménvoltam! 2010.12.07. 20:42:47
Meg esetleg annak, aki mondjuk tankolni megy.
Seregbontó 2010.12.07. 20:46:21
Kivlov 2010.12.07. 20:46:30
aki 150es chf-nél hitelt vett fel, az hova tette az eszét? mire számítottál, hogy lemegy 100ig? de ha akkor Ft-ban vetted volna fel, még most is kevesebb a részlet 210es chf-nél szvsz.
Mindfield 2010.12.07. 20:46:33
Döntsd a tőkét, ne siránkozz!
Pistie 2010.12.07. 20:46:39
Nem azért ájvékoltak hogy bedől a forint, hanem hogy a fix összegű devizahitelek fizetési ideje megnő, vagy konkrétan a törlesztőrészlet nő meg. Egy EU tagországnak nem túl valószínű, hogy bedőlhetne a pénze, ahhoz azért már nagyon ügyesnek kell lenni hogy még az eu se tudjon segíteni ha baj van.
"Pár posztoló kedvéért megemlíteném azt az apróságot, hogy most ELŐSZÖR gyengült a forint és UTÁNA beszélt Kósa."
Ez meg Navracsics stílusában: Ez egyszerűen nem igaz.
Neménvoltam! 2010.12.07. 20:48:47
Szalahadin 2010.12.07. 20:48:59
Magyarország így is olyan pusztulási lejtőn zuhan lefelé, ahonnan kétséges, hogy van-e visszatérés. Abban az országban, ahol lassan 2X annyian halnak meg évente, mint ahányan születnek, ráadásuk ez utóbbiak fele nagyon nagy valószínűséggel segélyen élősködő és vagy bűnöző lesz, tehát nagyjából negyedannyi potenciálisan aktív polgára születik, amint amennyi meghal, abban az országban már nincs életerő, az már feladta és bambán figyeli a saját pusztulását. Ebben a helyzetben a lakosságot már nincs hová sanyargatni, vagy működik a dolog úgy ahogyan most, vagy nem működik sehogyan sem.
Seregbontó 2010.12.07. 20:50:34
Ami konkrétan nem történt meg, mert után keményen erősödött.
"Ez meg Navracsics stílusában: Ez egyszerűen nem igaz."
Hát a múdiz lépése előtt aligha lett vona értelme ilyet nyilatkozni...
Seregbontó 2010.12.07. 20:52:49
Neménvoltam! 2010.12.07. 20:57:01
Vegyük már észre, hogy az államnak nincs pénze. Az állam nem megy a gyárba minden reggel, hogy pénzt keressen. Az állam az emberek pénzéből él. Jelenleg nem is rosszul. Lásd 22 milliárd, hogy a közszolgáknak ne fájjon az "adócsökkentés".
Nem a folyó kiadásokra kellene költeni a megtakarításokat, mert a folyó kiadás megmarad, a vagyon meg elfogy.
Abban van igaza a moodysnak, hogy nincs hosszú távú terv. Nem látszik, 2013-ban mi lesz. Miért fog idejönni a külföldi tőke munkahelyet teremteni. Mert a Józsi bácsi, meg a Mari néni nem fog euromilliárdokat beruházni, hogy munkahelyet teremtsenek.
Kivlov 2010.12.07. 20:57:53
leülnének a felek, megnéznék mennyit törlesztett a tag mikor felvette.
annyit törlesztene most is, csak ha úgy alakul az árfolyam akkor nem 10 évig fizetné, hanem 11 és félig mondjuk. kamatokkal minden sz*rral együtt. ez a banknak is meg az ügyfélnek is kevésbé rossz lenne, mint a bedőlés.
samba pa ti 2010.12.07. 21:00:57
csak a rend kedvéért:
ugye HUF/EUR 274,- re gondoltál?
amúgy kósa barátod most már nem csak bolond,hanem közveszélyes is.
Mylady 2010.12.07. 21:03:04
A megtorlóakcióról meg csak annyit, hogy a bankok minősítése erősen függ az ország minősítésétől. Mint láthattad, az ország tegnapi leminősítése után az összes hazai bankot is leminősítette a Moody's. Ez pedig szar a bankoknak, mert a nemzetközi pénzpiacokon igencsak ettől függ, hogy tudnak-e üzletelni és milyen feltételekkel.
A bankok nem hülyék, hogy saját maguk ellen megtorlóakciókat indítsanak.
Kicsit tanulmányozni kellene a pénzpiacokat, mielőtt ilyen baromságokat írsz.
borovi 2010.12.07. 21:04:49
Melee 2010.12.07. 21:08:52
Mylady jól leírta, hogy miért hülyeség a megtorló akció konspirációs elmélet.
MrR2008 2010.12.07. 21:12:18
Az 1CHF-is 2010. májusában volt legutóbb 190HUF alatt.
Melee 2010.12.07. 21:15:34
Kivlov 2010.12.07. 21:23:34
te meg olyan egyzerű vagy, mint egy amőba, b+.
mit osztod az észt mikor neked sincs, te féreg? kövessed gyurcsi bátyád tanácsát oszt húzzál innen a qrva anyádba, b+, ne engem csesztessél. tetűkém...
Húsleves 2010.12.07. 21:24:29
Nos, amióta a WikiLeaks közli a híreit, azóta azoknak is lehet fogalma róla, hogyan működik a "szabad piacgazdaság", akiknek eddig nem volt.
Ugye mennyire életszerű feltételezni, hogy csupa makulátlan, feddhetetlen, érdekeken felülálló ember és szervezet irányítja a "piacot", azután, hogy tudjuk, az amerikai követségek "másodállásban" kémkedtek, "kartonozták" nem csak a magyar politikusokat, hanem az ENSZ-be delegált politikusokat is? Ugye mennyire nem lóg ki a lóláb, amikor ma láttuk a híradóban, hogy másodjára már csak sikerült Julian Assange ellen formailag is összehozni (sietni kellett, hát istenem!) a megerőszakolási vádat? Mennyire nem látszik át a kapcsolatok rendszere, az amerikai-angol politika és a "független" piaci cégek kapcsolata miután a PayPal, majd a Visa is "önként" úgy döntött, hogy nem kell neki ennek a mocskos antidemokratikus Assange-nek a pénze? Ugye fel sem merült senkiben olyan dolog, hogy "háttérhatalom" (Kennedy elnök nevezte így), amikor zárolták ennek Assange Svájci bankszámláját? Abban a Svájcban tették ezt ugye, amelyik nem hajlandó kiadni még a nácikat sem, amelyik nem adta ki Németországnak az adócsalókat, amelyik hűen őrzi Putyin hordónkénti 1 dolláros számlácskáját.
Igaza van a posztolónak! Higyjünk a Moody's-nak, hiszen ugyan mi okuk is lehetne ellenünk áskálódni, ha csak az nem, hogy nem fogadtuk el az IMF újabb "segítségét". Pedig ők annyira szeretnének segíteni, és szívesen adnak pénzt. Nem kell őket félteni, tudnak ők nyomtatni bankjegyet eleget, amióta megszűnt az aranyfedezet kényszere. Nyomtathatnánk persze mi is, csak azt nem fogadnák el. Azt mondanák, hogy ez piti szélhámosság, ez a pénz szart se ér, mert nincs mögötte semmi. Van még mit fejlődnünk, ez tény!
MrR2008 2010.12.07. 21:24:36
Ha nem, vagy csak részben tudja a költségeit a cég továbbhárítani, ki fogja számolni, hogy:
1; ha kirúgja a dolgozók x%-át, úgy megéri-e?
2; kreatív könyveléssel (jogszabályokat betartva) tudja-e csökkenteni az adóját?
3; az Ázsiába/Afrikába áttelepülés megéri-e?
Szerinted melyik esetben nem rajtunk csattan az ostor?
ÁkiBáki (törölt) 2010.12.07. 21:34:11
1. Abban a pillanatban fogod a Moody's féle dolgokat, amint a te pénzed játszik valahol, mert annyi van, hogy befektetsz. Avagy képviseled azt, aki ezt teszi. Mindkét eset arra sarkall, hogy nagyot ne tévedj, mert vagy a pénzed, vagy az állásod bánja. Ergo igyekszel észnél lenni.
2. Nagyon nem bánod, hogy egy politikus milyen baromságokat beszél, mert tudod jól, hogy kilóra megvehetők.
3. Viszont a hitelminősítőkre adsz, mert valamilyen szinten garantálják a pénzed biztonságát. Hiszen ez a lényegük.
4. Amennyiben hosszútávon finanszírozol valamit, az érdeked, hogy a visszafizetési garanciák jól legyenek minősítve, mert így biztosított a hozamod.
5. Vastagon lesz@rod a picsogást, amely nem a tőkéd hozamával kapcsolatos, legyen az bármely jellegű.
Tehát a fentiekben csupán azt próbáltam vázolni, mi lenne, ha a farok másik végén állnánk.
De figyelem: mi nem azon a végén vagyunk, köszönhetően sok mindennek, többek között az elmúlt húsz év "tehetséges" politikusainak.
Ez a szomorú való, pártszimpátiától függetlenül.
higgins1 2010.12.07. 21:41:19
Aztán rájöttem, hogy a fizetésem nagy része dollárban is abszolválható. Irány külföldi bankszámlát nyitni, fizu dollárban vagy euróban... Azóta minden reggel azzal a reménnyel nyitom, meg a hírportálokat, hogy valamelyik szellemi sasmadár jogász a kormányból éppen közgazdásznak képzeli magát és jól bedönti a forintot. Ha már tenni nem tudok ellenük, legalább kihasználom a hülyeségüket.
Szóval hajrá Szíjártó, hajrá Matolcsy, Kósa, Viktor. Minden egyes szavatokkal egyre jobban keresek, jobb ez mint az adócsökkentés :)
ÁkiBáki (törölt) 2010.12.07. 21:45:11
pokesz70 2010.12.07. 21:45:18
Húsleves 2010.12.07. 21:48:17
Én sem akarom megbántani senkinek a hitelminősítőkbe vetett bizalmát, de egy pár blogot olvastam ma, és egy csomóan linkeltek be ezeknek a hitelminősítőnek a "szakértelmét" erősen megkérdőjelező dolgokat. Ha valaki az utóbbi időkben tényleg hallgatott ezekre, akkor igen nagy veszteségeket könyvelhetett el. Ha annyira tudják a tutit, akkor hogy lehet, hogy sorra dőlnek be általuk korábban egyáltalán nem rossznak besorolt országok, Görögország, Írország, stb? Orbitális melléfogások az előrejelzésekben, mindig csak utólag voltak okosak (néha még akkor se). Úgyhogy elvileg nagyon szép amit mondasz, csak egy baj van vele, hogy nem igaz. az az üzletember pedig, akiben nem alakult ki az a képesség, hogy levonja a következtetéseket a források hitelességére, megbízhatóságára vonatkozóan, igazi piaci viszonyok között tönkremegy. Ezért nem nevezném igazi piaci viszonyoknak azt, ahol hülye bankárok irányítása alatt becsődölt bankokat a fogyasztók pénzéből refinanszírozzák. Pont a lényege veszett el a "klasszikus" kapitalizmusnak, a kiválasztódás.
Melee 2010.12.07. 21:50:29
Az IMF-től a további hitel felvétele opcionális volt. A lehetőség fenntartásáért cserébe azt kérték, hogy legyen 3% alatti a hiány. A kormány beintett, az IMF meg kijelentette, hogy akkor nincs további hitel. Nem lenyomni akarják a torkunkon, hanem középső ujjat kapunk ha kérünk, és mehetünk magasabb kamatozású hitelért a piacra.
_Szom Ki-Van · http://csollima.blog.hu/ 2010.12.07. 21:51:41
Pontosan ez a hiba. Önök pedig ehhez örömmel asszisztálnak.
ÁkiBáki (törölt) 2010.12.07. 21:56:11
Az, hogy szép amit mondok, nos azt nem mondanám. Nem szép. Szomorú. Az, hogy nem igaz? Ne vegyél rá mérget. De ez a Te véleményed, én pedig maradok a magaménál.
Húsleves 2010.12.07. 21:56:30
Rosszul tudod, nem csak 3% alatti hiányt követeltek, erre egyébként hajlandó is lett volna a kormány. Kifejezetten megszorításokat kértek, ugyanúgy, mint Görögországban és Romániában.
higgins1 2010.12.07. 21:57:12
Végülis a hitelminősítők sem tévedhetetlenek, de ettől függetlenül ha leminősítenek akkor a refrencia hozamok nönke, a finanszírozás csöken. Tehát pont nem számít hogy szakmailag mekkora hibákat követtek, el ettől függetlenül láthatóan hallgatnak rájuk a befektetők.
Olyan ez, mint a Marxi közgazdaságtan, tele van hibákkal és hülyeségekkel, mégis a fél világ megpróbált 50 éven keresztül eszerint gazdálkodni.
Szóval lehet vitatni a hitelminősítők értékelését, de attől még megszivatják a Magyar gazdaságot és ez itt a lényeg...
Húsleves 2010.12.07. 22:01:14
Ez ok, hogy "egy éve lóg a levegőben" nem okozott meglepetést. De ki az aki egy évre fektet be? Ennél többet kellene tudniuk ezeknek a derék minősítóknek.
Természetesen nem azt állítom, hogy az amit te írtál nem igaz. Te leírtad a dolgok egyik oldalát, én a másikat.
pokesz70 2010.12.07. 22:02:54
Ez nem igaz. Azt kérték, hogy mondja el nekik a kormány, hogy HOGYAN lesz meg a 3%. Azt meg Orbán nem merte nekik elmondani, hogy veszteségesre adóztatják majd visszamenőlegesen a bankokat, az energetikai és telekommunikációs cégeket, a kereskedelmi láncokat (minusz CBA) és lenyúlnak 3000 milliárdnyi magánpénzt.
Senkifia 2010.12.07. 22:06:55
szóval igen, lehet,nem helyénvaló a kósa beszólása,mert a múdíz nem a kormányt fikázta(pedig indirekt módon de... de hagyjuk), de az tény hogy sokan akarják itt diktálni a tempót,úgy,ahogy tették ezelőtt is, és sajnos teszik az egész világon, olyanok,akiknek se te, se én nem vagyunk se inge, se gatyája,és éppen leszarják,hogy te vagy én,vagy Magyarország létezik e vagy sem. És mint ilyet, magyar bloggernek, magyar blogban védeni,csak me' állítólag kósa pártostól hülye,és mit beszél az ilyenek ellen, me' ők jobban tudják, és különben is,nem a kormánnyal meg magyarhonnal kommunikáltak, az legalábbis picit gusztustalan hozzáállás. Szvsz....
ÁkiBáki (törölt) 2010.12.07. 22:08:44
Húsleves 2010.12.07. 22:09:11
Igen, ebben igazad van, ez a kellően árnyalt gondolkodás, amit a fröcsögő blogokról hiányolok. Természetesen sokkal egyszerűbb kategórikusan kijelenteni, hogy valami jó vagy rossz, mint felvállalni, hogy sohasem fogunk egyetérteni (pedig az önmagában nem lenne baj), mert lehet úgy értékelni, hogy néha tévednek, lehet úgy hogy gyakran, lehet, hogy viszonylag megbízható, de lehet, hogy csapnivaló a véleményük.
"ettől függetlenül ha leminősítenek akkor a refrencia hozamok nönke, a finanszírozás csöken. Tehát pont nem számít hogy szakmailag mekkora hibákat követtek, el ettől függetlenül láthatóan hallgatnak rájuk a befektetők."
Ez a lényeg, sajnos. Tehát: nem értékelnek, hanem befolyásolnak. Ez ellen nagyon nehéz küzdeni, és ugyanúgy hiba, ha valaki ostobán széllel szembe pisil, mint az, ha szolgaian mindent megengedünk az "erősebbeknek", amitől vérszemet kapnak (a gyáva nyúl stratégia biztos bukás). Feszegetni kell a falakat, de jó érzékkel, addig elmenni, ameddig lehet.
Húsleves 2010.12.07. 22:10:10
Húsleves 2010.12.07. 22:11:37
pokesz70 2010.12.07. 22:16:16
Én meg arról, hogy kérdeztek, Te meg azt állítod, hogy diktáltak.
Erre a kérdésre valóban lehet akár megszorításokkal is válaszolni, lehet a gazdasági öntökönrúgással felérő akciótervekkel meg az államosítással, de lehetett volna azt is mondani, hogy belátjuk, teljesen irreális ebben a helyzetben adót csökkenteni egy olyan rétegnek, akik egyébként erre nem szorulnak rá.
Senkifia 2010.12.07. 22:16:17
ökörpöröly 2010.12.07. 22:16:57
Ennek ellenére nagy a baj. Nemcsak ezek az intézetek, hanem az IMF, a nemzetközi közgazdász szakma, a nemzetközi befektetők, a nemzetközi sajtó, az Európai Bizottság, a holland, az angol, a svéd Költségvetési Tanács vezetői és értetlenségüket fejezték ki.
Ez a probléma. Csak cigány Szaddam és bandája nem ismeri azt a banalitássá koptatott mondást, hogy "ha mindenki szembejön, akkor te mész a rossz sávban".
Ez a sajátos "magyar út" mindig a legrosszabb változatot hozta, közel se vagyunk mi olyan okosak, mint azt szeretjük hinni.
Egyetlen kiút van, a kivándorlás és asszimiláció egy kultúrnemzetbe. Ez az ország meghalt. Régóta haldoklik, de bevégeztetett.
KenSentMe 2010.12.07. 22:19:38
higgins1 2010.12.07. 22:23:50
Megnézted, hogy mennyivel több egy forint hiteles törlesztője ugyanakkora összegre, mint a te hiteled? Na akkor azt összesítsd a hitel felvétele óta eltelt időben, oszd meg azokkal a hitelesekkel akik az árfolyamkockázat elkerülése miatt forintban fizetnek többet mint te a mostani "elviselhetetlen" árfolyamon. Aztán ha ez megtörtént, akkor lehet beállni a jogos követelők közé, addig te nem károsult vagy hanem haszonélvezője a kedvező devizahiteleknek...
Ja hogy nem vetted figyelembe a hitel felvételekor, azt hogy van árfolyamkockázat, nos akkor nem hitelt kell felvenni, hanem megelégedni azal ami van, ha nincs semmi, akkor azzal. Ez szomorú tény, nem sértés részemről, hanem az igazság, ne vedd magadra
Etniez 2010.12.07. 22:28:59
Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.12.07. 22:29:42
Az Állami Számvevőszék kiterjedt vizsgálatot folytatott a pécsi önkormányzat 2007-2010. évi gazdálkodásáról. Az anyag egyértelműen fogalmaz: 2007. évtől az önkormányzat fizetőképessége folyamatosan javult.
Az időközben az Európai Beruházási Banknál felvett hitel és a kibocsátott kötvény összességében magas kockázatot jelent a gazdálkodás tekintetben. Az önkormányzat költségvetési hiánya 2007-ben 2.3 milliárd Ft., 2008-ban 2 milliárd Ft., 2009-ben 1.3 milliárd Ft. volt, azaz folyamatosan csökkent (jelentés 21.oldal). A felvett hitelekből megvalósult beruházásokat a pécsiek saját szemükkel láthatják. Az ÁSZ semmilyen kirívó törvénytelenséget nem talált, a 4 évvel ezelőtt tett javaslatai majd 80 %-a teljesültek. Az önkormányzat vagyona az ingatlanértékesítések ellenére, a sikeres EU-s pályázatoknak köszönhetően 22,4 %-kal nőtt.(jelentés 16. oldal). Éppen ezért érthetetlen Páva Zsolt reakciója, hogy kaotikus állapotok jellemezték az elmúlt évek gazdálkodását. Ilyen kifejezést, kijelentést az ÁSZ jelentése nem tartalmaz.
Páva Zsolt azonban mélyen hallgat az ÁSZ 2010. évre vonatkozó megállapításairól. Arról, hogy az ÁSZ kifejezett kérése ellenére az önkormányzat a 2010-es költségvetésben nem szerepeltette a költségvetési hiányt, ráadásul 400 millió Ft-tal kevesebbel számolt, mint a valóságos és ezzel megsértette az Államháztartási Törvény 69 § (1) b.)-ját! Arról is hallgat, hogy 2010-ben a költségvetés hiánya 4,5 milliárd Ft. (jelentés 36. oldal). Ez nem felelős gazdálkodás, és ezért nem kellett volna 2010.-ben 80 millióért átvilágítási anyagot megrendelni, majd 2011-ben erre további 20 millió Ft-ot elkölteni.
Etniez 2010.12.07. 22:30:34
Atisz 2010.12.07. 22:31:57
ökörpöröly 2010.12.07. 22:32:07
Valljuk be, a lakosság nem volt olyan gazdag, hogy egy "fiatal" megvegye a saját megtakarításából a lakását, az albérletek ára pedig magas volt az átlagfizetéshez.
Aki nem örökölt, vagy nem fizette ki a család neki a lakást, az óhatatlanul eladósodott, általában ez előbb vázoltak miatt devizában.
Egyébként a szakemberek is a devizahitelt ajánlották, ugyanis szerintük is "irreálisan" nagy árfolyamromlás kellett volna, hogy rosszabbul járjon a hitelfelvevő, mint forinthitel esetében.
A kormánynak két tennivalója lett volna, a devizahitelek bizonyos százalékát -egy maximált összegig- leírhatóvá kellett volna tenniük a fizetendő adóból, illetve stabilizálniuk kellett volna a forintárfolyamot egy elfogadható szinten. Egyik se történt meg.
Etniez 2010.12.07. 22:34:53
Atisz 2010.12.07. 22:35:29
dr kíváncsivagyok 2010.12.07. 22:39:26
vajdasagi 2010.12.07. 22:40:21
Összeszorított fogakkal kell melózni (tovább).
A befektetők pedig lehet hogy nem hisznek teljes mértékben a Moody's véleményánek, amikor valamiről jót mondanak, de ha egy országról rosszat mondanak, akkor oda nem küld a befektető újabb pénzeket. Sőt a meglévő pénzeit is kimenekíti. Ez az árfolyamok jelentős zuhanásával kell hogy járjon, ha én ehhez egy kicsit is értek.
Ha lenne pénzem, és mondjuk Argentinában parkoltatnám valami ottani részvényekben, akkor nagyon is figyelnék arra, hogy leminősítik Argentinát. Adnám el a részvényeimet minél előbb és vinném a pénzemet a világ más részére.
És nehogy már valaki azt mondja nekem, hogy én is a hülye hitelminősítők oldalán állok. Úgy kellenek ők nekem, mint púp a hátamon, de hát nem tudok megszabadulni tőlük.
Ja, hogy Észak Korea függetlenítette magát ettől? Hát az igaz...
Húsleves 2010.12.07. 22:41:09
Húsleves 2010.12.07. 22:43:20
Neménvoltam! 2010.12.07. 22:44:56
A devizahitelesek jóval tovább nyújtózkodhattak, mint a takarójuk ért, mert nem számoltak árfolyam kockázattal, ami attól még benne volt a rendszerben.
dr kíváncsivagyok 2010.12.07. 22:46:06
dr kíváncsivagyok 2010.12.07. 22:47:22
dr kíváncsivagyok 2010.12.07. 22:48:49
Húsleves 2010.12.07. 22:50:12
vajdasagi 2010.12.07. 22:58:44
Aki tehát nem előzi meg ezt a pörölycsapást, az rosszul kormányoz. És az engem nem nyugtat meg, ha egy alvezér ilyenkor azt mondja, hogy: nincs gond, mert pontosan megmondta nekem a Nagyvezér még 6 hónapja, hogy ez fog történni. Nem óvoda ez, kérem...
Hát röviden ennyi.
dr kíváncsivagyok 2010.12.07. 22:59:52
Pistie 2010.12.07. 23:01:10
És a vicc az egészben az, hogy jövő évtől tök jó élet lesz, (A MI MNYP PÉNZÜNKBŐL), mindenki magasztalni fogja a kormányt hogy de jól csinálja a dolgát.. aztán közben megállíthatatlanul megyünk le olyan mélyre amit már nem lehet másra fogni
dr kíváncsivagyok 2010.12.07. 23:02:15
dr kíváncsivagyok 2010.12.07. 23:04:21
Húsleves 2010.12.07. 23:06:02
Devil 2010.12.07. 23:06:29
A gördülő kampány része, az hogy minden hír ami a Vezérről szól az legyen pozitív vagy ha nem az akkor legyen hozzá valami kész magyarázat amivel a helyes irányba terelik a nagyközönség véleményét. Tanulmányozd a XX századi propagandagépezetek működését és nem ér majd sok meglepetés.
Húsleves 2010.12.07. 23:08:16
Devil 2010.12.07. 23:08:50
roseknight 2010.12.07. 23:10:40
Beefboneknock (törölt) 2010.12.07. 23:12:51
Húsleves 2010.12.07. 23:15:46
Mike36 2010.12.07. 23:23:04
teljesen jó meglátás
Mike36 2010.12.07. 23:25:47
ezt komolyan el is hiszed? mennyi zombi van ebben az országban, sok fideszbolsi, ajvá
kocsidat, házadat mikor adod be a közösbe?
Mike36 2010.12.07. 23:34:44
a CHF hitel még így is jóval! olcsóbb volt mint a forint
nem mindenki hülye, aki finanszíroztat
Old Shatterhand 2010.12.07. 23:39:07
Kandabula 2010.12.07. 23:58:55
Egri Marika 2010.12.08. 00:01:08
Melee 2010.12.08. 00:09:16
HR King 2010.12.08. 00:15:03
fourgee 2010.12.08. 00:21:11
Szűzlány nem megy swinger partyra, csak néhány beteg degenerált agyában él ez a kép. :)
"Pedig a Moody's értékelése nem Magyarországnak szól, hanem olyan cégeknek és magánszemélyeknek, akiknek undorítóan sok pénzük van, amit szeretnék befektetni valahol."
Nem is tudom, mi is volt 2008-ban? Válság? Miért is? Csak álmodtam hogy ezek a hitelminősítők megfelelő kenőpénzek hatására jobb minősítést adtak, hogy eltakarják a szart?
Senkifia 2010.12.08. 00:26:58
igen, akkor,amikor felvettem a kölcsönt,tisztába voltam az árfolyamkoclkázattal. Azzal is tisztába voltam,sőt,ez volt az egyik fő érvem a CHF mellett,hogy ha annyira leromlik az árfolyam,hogy jobban megéri(-te volna) a forint,mint a CHF,akkor az már világgazdasgi válság,és nem a hitelen fognak gondolkodni az emberek,hanem azon,hogy hol lakjanak és mit egyenek holnap. Az,hogy ez rövid távon "bejött",nem az én hibám,hanem pl a Moody's-é,aki a freddy mac és fanny mae kapcsán nem tépte a száját tizedeannyira sem,mint most a magyar állam miatt. És tisztában vagyok azzal is,hogy nem érdemes átváltani forintra.nem csak a szar kamat,hanem a realizálódó árfolyam veszteség miatt sem. Most átváltanék euróra, de már nem adnak deizát,mert törvény van rá. És egyelőre csökkenteni szeretném a futamidőmet,mert jan1.től jelentősen megnő a család bevétele. De sajna csak forintra váltva lehetne csökkenteni a futamidőt.tehát asszem a fölös pénzből autót veszünk, ezt a hitelt meg, az előtörlesztésig, fizetjük CHF-ben.
Szóval nem értem,miről beszélsz.Én arról, hogy Gyf kormány miatt a devizahitelesek 140-150 között vették fel a CHF hitelt, 160-170 helyett. És innen ment fel 210re. És ehhez képest az 5-10 forintos fideszmellébeszélés miatti imngadozás picit elenyészőbb pluszköltség.
ennyi. Nem kértem senki segítségét,és nem mondtam,hogy károsult lennék. De ha szerinted igen,lécci copy-paste-eld be....
tucano 2010.12.08. 00:27:54
Melee 2010.12.08. 00:32:22
Másrészt tetszik vagy sem, jelenleg ezek a leghitelesebb és legelfogadottabb iránymutatók a befektetők számára.
Senkifia 2010.12.08. 00:33:13
erről elfelejt mindenki beszélni.Ha kósáék azt mondják, diplomatikus formában,hogy mi a f.szt ugatnak mudízék meg JP Morganek,stb,miközben 2008ban kissé lejáratták magukat,a válság kirobbanásában vállalt jelentős szerepük miatt,akkor kósáék a hülyék meg a marhák. pedig tény,hogy az egész világgazdasági válsági szar 30-40-50%-a a múdíz féle hitelminősítők közbenjárásának,illetve szemhunyásának köszönhető. Most meg hirtelen osszák az észt mindenkinek :)
és aki azt mondja,hogy ezek picit hitelüket vesztett kommentárorok,az biztosan hülye :)
Senkifia 2010.12.08. 00:37:30
és ha nem sógor-koma alapon működne ott is a demokrácia(na nem annyira mint itt,és inkább a sógor koma pénzmennyiségén van a hangsúly)akkor ma nem itt tartanánk. Nem kell annyira lefosni a qrvanagy nyugati demokráciától a bokánkat. Csak persze nekik van igazuk,mert az erősebb kutya b.szik. Itt meg vitathatatlan,hogy az ő bernáthegyiségükhöz képest mi csivavák se vagyunk. De ez nem jelenti azt,hogy ők a megváltók,és jajde mindig csak az igazat.... :) mert mint minden szentnek, nekik is csak és kizárólag maguk fele hajlik a keze. Ennyit a nagy ámerikai demokráciáról :)
Táskás Tóni 2010.12.08. 00:44:09
Táskás Tóni 2010.12.08. 00:47:02
Melee 2010.12.08. 00:49:11
Ámerikai demokráciából a t*köm se kér.
Belső erőforrásból nem tudja összeszedni magát az ország. Struktúrális reform nincs, szép jövőkép víziók közepette állunk letolt gatyával. Vagy az EU-nak dőlünk be, vagy Kínának, vagy megnyílik a föld és zuhanunk le a lyukba. A lehetőségek közül én az EU-t preferálom.
Táskás Tóni 2010.12.08. 00:52:54
batman1971 2010.12.08. 01:21:22
persze. de vszinűleg százmilliókat nyertek a forint (rövidtávú) visszaesésére játszva akkor (Kósa-szíjjártó+ a párt) Hiszen annyira nem lehetnek hülyék, hogy nem gondoltak arra, hogy egy ilyen bejelentésre esni fog a forint. Ha pedig tudták, akkor meg is játszották.
Most akkor hülyék voltak, vagy okos benfenntes kereskedők?
batman1971 2010.12.08. 01:25:08
batman1971 2010.12.08. 01:36:47
sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2010.12.08. 02:20:48
Na, de mikor még úgy volt, hogy megvesszük, akkor a devizahitelre nagyon ráakart beszélni minket, azt mondta nagy buzgón, hogy "hú, ez most nagyon jó, nagyon megéri, mert most nagyon alacsony a svájci frank"
Visszakérdeztünk, hogy khm, az miért is jó, ha most rekord alacsony? Innen tán csak nőni fog, nem?
Erre persze nem tudott válaszolni.
OFFEND
Témához: Kósa tényleg a magyar politika legselejtesebb példánya. Esküszöm, a Csurka egy észlény, hozzáképest. Semjéni mélységek ezek. Nem véletlen, hogy Debrecen az egyik legeladósodottabb magyar város(tán csak Kecskemét előzi meg-de ebben nem vagyok biztos.)
Mindentől függetlenül, valóban jobb lenne, ha nem sértődött ellenzéki pártként nyilatkozgatnának a fidesz vezéremberei, főleg nem külföldre, hanem kormányon levő rendes pártként, akik nem beszélhetnek össze-vissza mindenféle elmebajos hülyeségeket.
@Húsleves: Hát azért volt nálunk is törés-zúzás, tvszékház ostrom..persze szép orzságimázsnövelés volt, de azért nem tört rá a külföldi sajtó az országra. Max a szokásos, de az mindigis lesz. De mi sem vagyunk jobban. A nyugati média agymosó hülyesége nálunk is virágzik, mi is lenézzük a tőlünk keletebbre levő dolgokat(kínát és oroszokat is). És ha belegondolsz a magánnyugdíj elrablása, hát ez azért tényleg északkorai stílus. Ahhozképest semmi extrát nem kapott Magyarország az EUtól. (Ez is azt mutatja, hogy mennyire életképtelen az EU még..nincs ereje. Ha lenne, akkor beleszólhatna ilyen dolgokba, hogy márpedig nem zsaroljuk ilyenekkel a polgárokat).
Még a görögös-spanyolos vonalhoz--> Most szerencsére kicsi az esély arra, hogy sztrájk meg balhé legyen, hiszen a rablók-csürhék-illetve a pártjaik már parlamentbe vannak :D
Egyébként, amit a spanyol kormány csinált, azelőtt le a kalappal. Bárcsak az mszp-nek is lett volna ehhez esze és bátorsága. Szükségállapotot, és börtönbe a BKV és MÁV sztrájkolókkal is. Egy napra még oké, megmutatták, hogy vannak, de onnantól kezdve már vérlázító és aljas dolog. Főleg egy bkv esetében, ahol a dolgozók átlagon fölül kapják a zsetont-mely így is veszteséges. Vagy egy MÁV, ahol főleg nagyon jók a bérek és totál veszteséges(ráadásul nem csak a rossz működése. Náluk a dolgozók "munkája" is megér egy misét.
Szóval szerintem ezen az EU kevésbé akadt volna ki, mint a nyugdíjpénztáras dolgon.
Egyébként Kósáékkal az is baj, hogy nem csak síkhülyék, de tanácstalanok is. Tehát oké, a nagy lázadás nevében most aztán kiutáljuk a csúnya multikat és a külföldi tőkét. Az EU-t is magunkra haragíthatjuk. Rendbe van, csinálhatjuk.
De ezzel egyidőben el kéne kezdeni kezdeményezni egy kína-magyarország uniót és elkezdhetnék már behívni a kínai tőkét-az orosszal együtt, elkezdhetnék az iskolában a kínai oktatást... Ez nem lenne annyira rossz(más kérdés, hogy az elvi világban ugyanott lennénk- gazdaságilag tök jó is kisülhetne a dologból.. Csak csinálnánk!
De nem..nem tesszük azt se..egyszemélyes hadjárat a világ ellen..Fegyver helyett pedig 20 éves kommunista szólamok van a kezünkben, amit már a kommunista országok se használnak fegyvernek.
sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2010.12.08. 02:27:07
Dehát tegnap is..Szíjjártót kérdezték valamiről, amire persze nem óhajtott válaszolni. DÉs aztán gyorsan villant a szeme és mondta(témához nem tartozott) "De megszűntetjük a pofátlan végkielégítéseket!").
Az, hogy az állam továbbra sem olcsóbb az mellékes. Az, hogy a legnagyobb gáz a "pofátlan fizetésekkel" van, az is mellékes. Ezért mondom azt, hogy csak rizsa megy és pont úgy csinálnak, mint egy béna ellenzéki párt. szóval, mint az mszp.
nu pagagyí 2010.12.08. 04:12:59
Ez a Matolcsy féle gazdaságpolitika lényege: teljesítmény nincs, de legalább forgalom van.
Szalahadin 2010.12.08. 05:21:52
Az a kibaszott nehéz ebben az egészben, hogy a "legolcsóbb" megoldás a mentalitás megváltoztatása lenne, nem mindent az államtól várunk, öngondoskodunk stb. Más kérdés, hogy ennek most adtak egy emberes sallert kormányoldalról, amelynek a negatív hatásai még egyelőre nem is láthatóak teljes egészében. Sőt, továbbmegyek, Matolcsyt azonnali hatállyal seggbe kell rúgni és hozzáértő embert ültetni a helyébe, ettől függetlenül az a lepusztulási lejtő, amiről írtam, az eléggé valós, demográfiai tényekkel alátámasztható.
Szalahadin 2010.12.08. 05:26:05
Szalahadin 2010.12.08. 05:48:46
Ez pedig nem tartható fenn sokáig, amint a mellékelt ábra szépen mutatja. Arról van fogalmad, hogy a jelenlegi reálbér színvonal nagyjából az 1975. évinek felel meg? Ha pedig valamely ország lakosságának nagy része hosszabb távon nem jut hozzá saját reprodukálásának költségeihez, akkor egyéni hőstett, illetve ízlés kérdése lesz, hogy vállal –e gyereket. Ha pedig nem vállal, akkor az nyilván nem igényel nagy képességet, hogy az bizony rálép a kipusztulás nevű lejtőre. Vagy rajtam kívül már mindenki beletörődött, hogy pár évtized múlva belső megoldás híján 1-1.5 millió ázsiai bevándorló fog Magyarországon megtelepedni? Merthogy olyan, hogy népesedési vákuum, olyan csak rövid távon létezik, tehát ha a magyar nép nem akar élni, jön majd a helyére más, aki viszont élni akar és elfoglalja a helyét. Magyarország különösen fenyegetett helyzetben van ilyen szempontból, mert kiválóak a geopolitikai adottságai, Európának ezt a stratégiai pontját biztosan nem hagyják majd lakatlanul, Ázsia felől pedig iszonyatos a nyomás, ez gondolom feltűnt másnak is. Ezért nincsen sürgetőbb feladat a mindenkori magyar kormány előtt, mint erre a létezés vagy nem létezés kérdésére jó választ adni, amelynek lényege lenne, hogy visszaforduljunk erről a demográfiai lejtőről, amelynek viszont feltétele, hogy a megfelelő minőségi paraméterekkel rendelkező születések száma meghaladja a halálozások számát, amelyhez viszont az kell, hogy a lakosság valamilyen úton módon jusson hozzá a saját újratermelése költségeinek fedezetéhez. Tudtad követni, leírva ennyire egyszerű, de olyan országban megvalósítani, ami hozzád hasonló zombikkal van tele, kibaszottul nehéz…
Szalahadin 2010.12.08. 05:53:05
stratez 2010.12.08. 05:56:10
Szalahadin 2010.12.08. 06:10:45
Etniez 2010.12.08. 06:25:44
hunyuan 2010.12.08. 06:32:07
fülkeforradalmár-e vagy..?
fehéregér 2010.12.08. 07:06:53
öcsi55 2010.12.08. 07:22:01
igényes 2010.12.08. 07:30:01
A magyar nép nem vádaskodásokat szertne hallani, hanem olyan híreket, hogy Békéscsabán 220 új munkahelyet létesítettek, Nagykörösö 102 új munkahely, Zalaegerszegen 600 új munkahely, Budapesten 1000 új munkahely stb.
Most az történik, hogy a gazdaság fejlesztésével senki sem törödik, akinek van pénze az már most elutalta egy külföldi bankba.
Egyre inkább tönkre mennek a vállalkozások és nő a munkanélküliség.
Az 1 000 000 új munkahely megteremtését igérték azonnal, majd 10 év alatt. Időarányosan most így állunk:
1 000 000 : 120hónap = 8333 új munkahelyet kellene hozniuk 1 hónap alatt. 7 hónap alatt = 58 000 új munkahely. Ez bizony nem jött létre, sőt elbocsátások történtek ilyen mértékben.
igényes 2010.12.08. 07:31:20
nemecsek ernő áruló 2010.12.08. 07:36:18
Rá Dios 2010.12.08. 07:43:56
Az üzenet röviden ez volt: Hülyék vagytok mind!
igényes 2010.12.08. 07:45:12
Hazánkban 500 bérfőzdében lehetett eddig legálisan párlatot készíttetni és kereskedelmi célokra 100 cég áll rendelkezésünkre. Tavaly közel 6 millió hektoliterfok párlatot főztek le és bérfőzésből több mint 8 milliárd jövedéki adót szedtek be. Ám augusztustól minden a feje tetejére fordul, mert az emberek otthon is elkészíthetik maguknak a tüzes italt.
igényes 2010.12.08. 07:47:08
Rá Dios 2010.12.08. 07:49:40
Látod, az otthoni pálinkafőzésre buzdítás is a terjedő igénytelenség egyik megnyilvánulása :-)
igényes 2010.12.08. 07:53:17
Pápa Mikulás ünnepség+fotó
Platini pedig ma + fotó
Szerda délelőtt Orbán Viktor miniszterelnök, majd ezt követően Csányi Sándor MLSZ-elnök fogadja Michel Platinit, az Európai Labdarúgó Szövetség (UEFA) elnökét, aki kétnapos látogatásra érkezett Budapestre.
Végre Csányi is előkerült az illegalításból. Mennyibe kerül vajon ez nekünk.
Megdobbent 2010.12.08. 07:54:45
De csak mondogassuk, hogy minden oke, mar igy is mindenki rajtunk rohog, ideje, hogy megszanjon turkmenisztan es adjon egy kis penzt meg zorbankanak, had vigye a paraszt csaladjat vilagot latni belole. Szanalmas.
igényes 2010.12.08. 07:55:51
Mindenki azt hozza magával, amit otthon látott. Lévai Anikó tud tömni és fejni nyilatkozta korábban.
Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.12.08. 08:13:38
Egy tökéletesen elhibázott úton, erőszakosan menetel előre a kormány, a kétharmados többségre hivatkozva pedig dupla vagy semmi alapon iszonyatos áldozatra kényszeríti a társadalmat, és nagyon bízik benne, hogy a koncepció működni fog - mondta Mihályi Péter, veszprémi Pannon Egyetem és a budapesti Közép-Európai Egyetem (CEU) professzora, aki szerint a kormány csökönyösségének tragédia lesz a vége.
Rá Dios 2010.12.08. 08:20:36
Remek: amit szankcionálnak, azt nyilván erősen helytelenítik. A jogkövető magatartás lényege az, hogy nem - csak - a büntetés tart vissza valamely cselekedettől.
Nagy szerencsénk, hogy az EU nem vezette be, amit a Fidesz oly bőven alakalmaz, a visszamenőleges törvénykezést.
Szégyen ez kérem és kínos. Meg drága is lesz mindez, de nagyon...
fazzoletti 2010.12.08. 08:21:11
"a ballib oldalra jellemző rendkívül beteges igazodási kényszer a nemzetközi sajtó és nemzetközi pénzügyi körök elvárásaihoz."
Ez annyira jellemző ma Magyarország politikai állapotára: A magát jobboldalinak nevező párt küzd a tőkés befolyás ellen, a ballib meg kiszolgálja a bankszektor érdekeit.
Most akkor ki a bal és ki a jobb????
pandras11 2010.12.08. 08:32:34
Azt a tetves Moody's -t )és korrupt társait) kellene már leminősííteni!
Tényleg: Ezeket ki minősíti?
Remélem nem egy "arab" ország!
Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.12.08. 08:44:42
Egy tökéletesen elhibázott úton, erőszakosan menetel előre a kormány, a kétharmados többségre hivatkozva pedig dupla vagy semmi alapon iszonyatos áldozatra kényszeríti a társadalmat, és nagyon bízik benne, hogy a koncepció működni fog - mondta Mihályi Péter, veszprémi Pannon Egyetem és a budapesti Közép-Európai Egyetem (CEU) professzora, aki szerint a kormány csökönyösségének tragédia lesz a vége.
Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.12.08. 08:46:47
Az új kormány valójában a szocialista próbálkozások turbósított verzióját valósítja meg, mert bár elődei logikáját követi, olyan "eredményeket" ér el, amelyekről a szocialisták talán csak álmodozni mertek, elég csak az Alkotmánybíróság közelmúltbeli kivégzésére gondolni, vagy akár arra, hogy az államosító lendület a MAL Zrt. után a magán-nyugdíjpénztári tagok megtakarításait is elérte.
A magyar kormányok ellenséges hozzáállása a független intézményekhez merőben eltér a nyugati kormányokétól, utóbbiak ugyanis általában azért szeretik az ilyen ellensúlyokat, mert ha nincs pénz, akkor nyugodtan mutogathatnak az érintett hivatalra, mint megfellebbezhetetlen tekintélyre. Egyes vélemények szerint Magyarországon azért nincs erre szükség, mert itt a politikai elit általában nem mond nemet azoknak, akik sorban állnak az állami pénzekért.
Te61 2010.12.08. 08:46:59
Két dolgot ajánlanék figyelmedbe:
1. Nincs kétféle árfolyam veszteség. Az egyik a komcsi Gyurcsényék árfolyamvesztesége ugyanolyan sz@r dolog, mint az általad szükségszerűnek nevezett "Mi nem tehetünk semmiről" Fideszes árfolyamveszteség.
2. Lehet, hogy a devizahitelesek által befizetett törlesztő részletek összeségében még mindig alacsonyabbak mint a forintosoké (Én még ezt is kétlem), de azért az nagyon nagy különbség, hogy míg a forintos tőketartozása valamelyest csökken, Nekem 10 milláról az árfolyam változások miatt a tőketartozásom 14 millára nőtt, amellett, hogy így is dupláját fizetem havonta az eredetinek.
Gondolkozzál el ezen!
Seregbontó 2010.12.08. 08:48:36
Az ekezetekert elnezest kerek, de csak angol billentyuzetem van...
Te61 2010.12.08. 08:50:39
okostojgli (törölt) 2010.12.08. 08:56:51
Caprica99 2010.12.08. 08:57:33
"...irjam meg, mikor volt 174 HUF per EUR az arfolyam....."
Nem írtad te ezt el egy pöttyet?
Amúgy meg most is 279,22 - ez szerintem épp eléggé magas!
Caprica99 2010.12.08. 09:00:44
"...komcsi Gyurcsényék ...."
Te nem tudod miket beszélsz, nem ismered a szó jelentését!
Vedd a fáradságot és nézzél már utána!
Gyurcsány nem államosított, hanem privatizált!
Komcsi a Fidesz és OV!
Caprica99 2010.12.08. 09:01:45
ezt honnan másoltad ide?
konrada 2010.12.08. 09:04:36
Kedves Igényes! Okos ember csak akkor dobálózik számokkal, ha van rá valamilyen linkje, mert hasracsapással beéghet. Mint most te, mert a tény:
Foglalkoztatottak száma: 2010-ápril-jún:
3 748 ezer, júl-szept: 3 791 ezer.
Tehát ott van 3 hónapra 43 ezer plusz munkahely (s ha 7 hónapra tekintenénk vissza, az majdnem 100 ezer lenne, de a májusit sem érdemes zorbán eredményeként leírni.;)
Ezzel persze nem írom azt, hogy tartani lehet ezt az ütemet és hogy akár a szeptemberi is már zorbánéknak köszönhető. De azt igen, hogy az ne akarjon számokkal manipulálni, aki nem ért hozzá!;))
Caprica99 2010.12.08. 09:07:30
Ez a TE véleményed! És akkor mi van?
Ettől még a befektetők visszariadnak és inkább oda viszik a milliárdjaikat, ahol nem a napi saját szükségletek szerint szabályozzák az adórendszert és a törvényeket!
Nem tőled fognak tanácsokat kérni!
Caprica99 2010.12.08. 09:09:03
Csak nem a Századvégtől?
kisa 2010.12.08. 09:11:35
Te61 2010.12.08. 09:15:18
igényes 2010.12.08. 09:17:43
KSH: 10,9 százalékra nőtt a munkanélküliség Magyarországon
2010 augusztus–októberében a 15–74 éves foglalkoztatottak létszáma 3 millió 824 ezer fő volt, ami 35 ezer fővel több, mint az előző év azonos időszakában. A munkanélküliek száma az egy évvel korábbihoz képest 5,9 százalékkal, 466 ezer főre nőtt, ami 0,5 százalékponttal magasabb, azaz 10,9 százalékos munkanélküliségi rátát eredményezett - jelentette a KSH.
KSH: csökkent a harmadik negyedévi szállítási teljesítmény
A harmadik negyedévben 1,9 százalékkal csökkent az árutonna-kilométerben mért szállítási teljesítmény, miközben a szállított áruk tömege 9,3 százalékkal volt kisebb az előző év azonos időszakához viszonyítva – közölte a Központi Statisztikai Hivatal.
KSH: gyorsult a népességfogyás, 10 millió alatt vagyunk
A születések száma nagyobb mértékben csökkent, mint a halálozásoké, ezért 2010 első kilenc hónapjában a természetes fogyás nagyobb mértékű volt, mint 2009 ugyanezen időszakában; a becsült népességszám 9 millió 998 ezer fő volt - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) kedden az MTI-vel.
Díjbeszedő: egyre nőnek a lakossági számlatartozások
A háztartások 30-40 százalékkal költenek többet közüzemi számlákra mint 2007-ben - közölte Kovács Zoltán, a Díjbeszedő Zrt. vezérigazgatója a Magyar Nemzetben.
Caprica99 2010.12.08. 09:19:01
konrada 2010.12.08. 09:19:34
Hiszen nem elég, hogy az a permanens, évi 1,5-2 milliárd $-nyi tőkeszükségletet kívánó helyzet megszünik, mely a nyugdíjbevételek átutalásával fennt áll, ráadásul könnyen fennáll annak a lehetősége is, hogy 15 mrd $-nyi pénz kerül be a gazdaságba a pénztárak vagyonából.
Ez meg az eddig biztosnak vehető felvevő piac alapos megcsappanását jelentheti az ebben érdekelt pénzügyi köröknek.
Az meg teljesen jogos elvárás a részükről, hogy az igy keletkező kiesést a hozamok növelésével csökkentsék, és ehhez az kell, hogy emeltetsék a kamatot.
Te61 2010.12.08. 09:19:56
Caprica99 2010.12.08. 09:22:03
Jó ez az egymillió munkahelyes igéret
- valóban, egy-két éven belül összesen lesz ennyi, mert a többit addig tönkreteszik, elkergetik.
prfact 2010.12.08. 09:22:41
A fent idézett mondatokkal maximálisan egyetértek, viszont annyit még hozzátennék, hogy különbség van sanyargatás és sanyargatás között olyan szinten, hogy a megszorítások az lakosság adót fizető részét sújtják, mint a gyurcsány-bajnai féle járulék és SZJA emelés, vagy a társadalom egészét mint a multik által áthárított válságadó. Ez utóbbit igazságosabbnak és célravezetőbbnek gondolom, különösen annak fényében, hogy az elmúlt évtized az inaktív réteget óvta a teherviseléstől pl. a nyugdíjak svájci indexálásával, amíg a béreket hagyták inflálódni úgy, hogy a napi fogyasztási cikkek és az energiahordozók ára az infláció többsszörsével lettek dárgábbak.
sirsteve 2010.12.08. 09:23:42
Caprica99 2010.12.08. 09:23:48
(Amúgy egyértelmű, hogy nálad is és derék katonánál is ez csak elírás)
igényes 2010.12.08. 09:25:09
Lehet a Mikulás ünnepségen ezt azért közölték vele, nem vagyok benne biztos, mert azért a Pápa, meg a Pópa sem mer újjat húzni vele.
Te61 2010.12.08. 09:29:51
pandras11 2010.12.08. 09:33:09
Igaz. Ezek a legrohadtabb "imperialistákká" váltak mára.
Szét kell nézni európába. Mit tettek a szocik Franciában, Olaszban ( Craxy)...
igényes 2010.12.08. 09:37:56
Egyre közelebb kerülünk ahhoz a gyalázatos szégyenhez, hogy Magyarország elbukja a szegedi ELI projektet. Ez az a szuperlézer amit nagy nehezen sikerült kilobbizni. Az egyetlen probléma a több szempontból is hihetetlün fontos létesítménnyel annak helyszíne. Azt ugyanis szerencsétlen módon Szegedre, az egyetlen MSZP-s polgármester vezette megyeszékhelyre álmodták meg. Természetesen a Nemzeti Együttmüködés Rendszerébe egy ilyen, az egész ország számára fontos létesítmény már nem fér bele amennyiben az nem egy Fidesz vezette városba kerül. Mindeközben Debrecen focistadiont kap, állami pénzen. És ezt bizony még nem is tagadják:
"Erre Bohács Zsolt, a Fidesz-KDNP szegedi önkormányzatának frakcióvezetője is utalt: a városi televízióban elmondta, hogy Orbán Viktor akkor ígérte Szegednek az ELI-t, ha B. Nagy László lesz a polgármester – írja [7] a szeged.hu."
igényes 2010.12.08. 09:45:57
Csak nyártól lehetne szankcionálni a nyugdíjreformot visszafordító országokat, ezzel mi elkerülhetjük a büntetést. Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter ígéretet tett az európai pénzügyminisztereknek, hogy a magyar uniós elnökség foglalkozni fog az európai szinten összehangolt bankadóval.
Csatát nyert Magyarország, mivel az Európa Tanács körvonalazódó terve, amely büntetné a visszalépést a kétpillérű nyugdíjrendszerbe a mostani hárompilléresből, visszamenőlegesen nem lesz hatályos - nyilatkozta Matolcsy György Brüsszelben az európai pénzügyminiszterek ülését követően.
konrada 2010.12.08. 09:48:18
Na most te komolyan rá akarod lőcsölni zorbánra Gyurcsány-Bajnai foglalkoztatottság csökkentését is??;))
Ha már KSH-zol, akkor nézd végig rendesen az adatokat. Abból azt fogod látni, hogy a gazdaságilag aktívak száma akkor 70 ezer fővel kevesebb volt, így az egy évvel azaletti munkanélküliség emelkedése az azóta 30 ezerrel több munkanélkülivé váló ember miatt került ki.
Persze ennyiből még zorbánozhatsz, de ha bele nézel a két adat közötti időbe, úgy látni fogod, hogy ez az év.hó/év.hó emelkedés csak ebben a relációban romlás, hiszen a tavalyi 3. negyédeves adat egy kőkemény, évek óta tartó foglalkoztatottság csökkenés és munkanélküliség növekedés egyik állomása volt, mely idén január-márciusban csúcsosodott ki 3688 ezer foglalkoztatottal, 498 ezer munkanélkülivel, mely aránya 11,9% volt.
Tehát ha ragaszkodsz az év.hó/év.hó viszonyításhoz (mert valóban, csak azonos időszak adhat valós számot), úgy azt láthatod, hogy hogy 3 év alatt 170 ezer fővel csökkenő foglalkoztatottság 38 ezer fővel nőtt.
Persze hiheted azt, hogy ez téged igazol, de te nyögted be a 7 hónapot, amennyi idő alatt viszont 70-80 ezres volt a munkahely bővülés, ami azért nem rossz, de természetesen ez még nem zorbánéknak köszönhető, csak nem igazolja azt a hasra ütött számodat, mely szerint ezen időszak alatt 58 ezer fővel csökkent.
Mondom: számokkal csak az dobálózzon, aki ért valamennyire hozzá!;)
Studt 2010.12.08. 09:48:37
konrada 2010.12.08. 09:53:17
Azért téged irigyellek, mert nem kell olyan felesleges dolgokkal foglalkoznod, mint a tények, meg a gondolkodás.
Így elég csak kinyilatkoztatnod, illetve kiindulnod abból az alaphelyzetből, hogy nálad a beírás úgy működik, hogy a főnököd mit mond és ezt másra átvonatkoztatnod.
Mennyivel is egyszerűbb neked az élet!;-))
igényes 2010.12.08. 09:55:27
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.12.08. 09:55:41
konrada 2010.12.08. 10:08:13
No akkor meg van, ki a fő MN+HÍRTV néző!;)
(Persze ha elolvasod, amít válaszoltam, olvashattad volna, hogy a növekedés még semmiképpen sem írható zorbán számlájára. Ezért ahhoz távlat kell, hogy üthessen egy ilyen szám az elődjén. Tudod, mint a zorbán alatt épített 7 km autópálya. Ezt sem a 2002 őszi átadás után lökték be az amőbáknak, hanem év(ek) elteltével, amikor már hülyíteni lehetett őket ezzel, mert már elfelejtették, hogy ahhoz, hogy átadjanak, építeni is kell. No ezért nincs még itt az ideje ezzel sem virítani;))
Húsleves 2010.12.08. 10:42:24
Studt 2010.12.08. 10:46:30
1. Nekem nem min. elnököm Orbán Viktor
2.Nekem ez nem Köztársaságom kormánya ez a csak a Fidesz TÁRSASÁGÉ.
3. Nekem nem közt. elnököm, a Nemzeti Hazug Orbán által kijelölt Schmitt Pál.
4. Nekem ez nem demokrácia, hanem Viktatúra, ezért követelem a Parlamentet feloszlatni! -és a Bajnai kormányt mindenválasztás nélkül kompletten visszaállítani a Köztársaság
kormányának helyére.
.............
aláírás
Studt 2010.12.08. 10:49:06
(népszavazás ez, ha akarják ha nem)
1. Nekem nem min. elnököm Orbán Viktor
2.Nekem ez nem Köztársaságom kormánya ez a csak a Fidesz TÁRSASÁGÉ.
3. Nekem nem közt. elnököm, a Nemzeti Hazug Orbán által kijelölt Schmitt Pál.
4. Nekem ez nem demokrácia, hanem Viktatúra, ezért követelem a Parlamentet feloszlatni! -és a Bajnai kormányt minden választás nélkül kompletten visszaállítani a Köztársaság
kormányának helyére.
Húsleves 2010.12.08. 10:50:37
"Nagyrészt egyet értek veled, de ha az a tendencia, hogy a hitelminősítők az egyes államok hitelképességét a gazdasági teljesítőképességükhöz képest felül értékelik, akkor a magyar minősítést is csak úgy tekintik, hogy az a szint az elérhető maximum, vagyis rosszabb lehet a helyzet, de jobb semmi esetre sem. Én legalábbis józan paraszti ésszel így látom."
Én viszont úgy látom, hogy az ilyen minősítések túlzottan komolyan vétele pont a fejlődés gátja. A szempontjaik, amelyeket ránkerőltettek, és erőltetnének ma is, nem vittek előre. Ezzel szemben a piaci szereplőkre gyakorolt túlzott hatásuk miatt akadályozzák az új dolgok kipróbálását, a gazdasági innovációt. Ráadásul a hozzáértésük és az elfogulatlanságuk is megkérdőjelezhető.
igényes 2010.12.08. 10:58:57
Én is benne lennék egy jól megfogalmazott, tömör és lénygre törő levél aláírásában.
Nem értem a FIDESZ-re szavazókat, hiszen elolvasták, hogy mit igértek nekik, és nem tartja be orbán. Lehet, hogy teljesen mindegy mit igértek, csak valami imádat van orbán felé?
Orbán választási igérete:
1. 3 090 000 magyar megtakarítását elveszem és más célra használom fel.
2. Nem teremtek új munkahelyeket.
3. Alkotmány módosítók.
4. Visszamenőleges törvényeket hozok.
5. Befolyásomat csak a családom és senki más családja érdekében kamatoztatom.
6. Külön testőrséget hozok létre magam részére.
7. Pápa tartja csak az én családomnak a Mikulás ünnepséget.
8. Kósával szemben, ha elveszítek egy fogadást, veszek neki max 15 milliárd értékű stadiont.
9. 8 milliárd jövedéki adót kiemelek a kasszából és azoknak adom, akik a Fideszre szavaznak.
10. A FIDESZ szimpatizánsok gyermekeit zsíros állásba helyezem.
11. Új fiatalt nem engedek hatalom közelbe.
12. Sunyi Palit kinevzem k. elnöknek.
13. Polt Pétert 9 + 9 évi biztos munkába helyezem egy kikötéssel. Nem indít ellennünk jogi eljárást.
holex · http://fred-basset.blogspot.com 2010.12.08. 11:14:14
Rob67 2010.12.08. 11:22:54
De ez a duma a határon tól egy légyfingot sem számít Lalika. Menj vissza a putridba és építsd a homokozódat, amíg lehet komcsi barátom.
A nagyfiúk addig meg a véleményed nélkül is úgy intézik a világ dolgait ahogyan szerertnék.
A Moodys tanácsával.
Akár tetszik, akár nem. Akár jó, akár nem...
Studt 2010.12.08. 11:27:32
Studt 2010.12.08. 11:33:01
Több lenne mint 2.7 milló
Ez már népszavazás akár akarják akár nem-És ki kell juttatni minden külföldi újságnak, kormánynak:
1. Nekem nem min. elnököm Orbán Viktor
2.Nekem ez nem Köztársaságom kormánya ez a csak a Fidesz TÁRSASÁGÉ.
3. Nekem nem közt. elnököm, a Nemzeti Hazug Orbán által kijelölt Schmitt Pál.
4. Nekem ez nem demokrácia, hanem Viktatúra, ezért követelem a Parlamentet feloszlatni! -és a Bajnai kormányt mindenválasztás nélkül kompletten visszaállítani a Köztársaság
kormányának helyére.
.............
aláírás
dec.14 én átadom az illetékesnek javaslatként!
holex · http://fred-basset.blogspot.com 2010.12.08. 11:36:14
(bocsánat, ha nem pontosan idéztem a szavakat, de a lényeg ez.)
konrada 2010.12.08. 11:45:18
Csak hogy értsük kiket kreténezel:
150 Ft/CHF 2006-ban volt, amikor az 250 Ft/€.
A 4 év alatt az €-Ft inflációja között a különbség cca. 15% volt, azaz a reális árfolyam € esetén olyan 287 Ft körül lehetne. Azaz a mostani 280 körüli belefér a szórásba, reálértéken maradt.
Ehhez képest viszont a CHF/HUF árfolyam sokkal jobban romlott, ami figyelembe véve azt, hogy a forint euróhoz kötött, azt jelenti, hogy a CHF/€ árfolyam is.
Tehát ezek ismeretében: kretének azok, akik azt hitték, hogy a forint az €-hoz és a CHF-hez hasonlóan stabil pénz, csak azért szedtek rá magasabb kamatot, hogy jobban kaszálhassanak, semmiképpen az infláció miatt,
valamint az európai központi bank vezetése, mely nem tett az euró frankkal szembeni leértékelődése ellen.
(Csak hogy értsék mások is, mit akartál mondani!;))
ki kicsoda 2010.12.08. 12:04:20
... persze, ha képes lett volna rá, akkor ma szégyellni kéne őt a közgazdász társadalomnak ... gondolom, ma sem büszkék rá, mint ahogy Matolcsyra sem ...
holex · http://fred-basset.blogspot.com 2010.12.08. 12:05:17
ha úgy véled, hogy ezért én vagyok a felelős, akkor természetesen elfogadom a véleményed meg se próbálok vitatkozini ezn álláspontoddal, de ne essen rosszul, ha közben csendben mosolygok csak ezen. :)
holex · http://fred-basset.blogspot.com 2010.12.08. 12:09:47
2008. 06. hóban 150 HUF / CHF,
2008. 08. hóban 145 HUF / CHF,
2008. 09. hóban 150 HUF / CHF,
2008. 10. hóban 180 HUF / CHF,
.
:
és innen van a lejtmenet, erső hátszéllel, amit a mindenkori kormányzás (pártfüggetlenül) hozzáad ehhez.
tolsztoj 2010.12.08. 12:14:30
És minden normális meber szarik arra mit hablattyol a kibaszott rohadék Moody´s:
Az amerikai pénzügyminisztérium még szeptemberben javaslatot tett arra, hogy a nyugdíj-megtakarításokat is bevonja a költségvetés finanszírozásába és az államadósság csökkentésébe. Az Obama-kormány terve szerint a nyugdíjalapokat köteleznék arra, hogy az általuk kezelt pénzek meghatározott részét amerikai állampapírba fektessék. Ez végső soron a munkavállalói (401k) és a munkáltatói (IRA) nyugdíjrendszer államosítását jelentené - írja a Market Oracle.
A magyar nyugdíjmentő csomaggal példálózó szakértő szerint a két ország költségvetési helyzetét, illetve adósságállományát összevetve jól látszik, hogy az USA helyzete aggasztó, a nyugdíj-megtakarítások államosításának veszélye pedig nagyon is valós. A Market Oracle figyelmeztet: bár a két ország befektetői megítélése jelentősen eltér (a Moody's a magyar állampapírokat mindössze egy szinttel a bólvi kategória felett tartja számon, míg az amerikai államkötvényeket kiváló befektetésnek minősíti), a két ország pénzügyi helyzetének összehasonlítása nem indokolja az USA iránti hitelminősítői bizalmat.
Ilyen szinten "minősít" a hülye kis Moodyka - és ugyancsak naplopó társai - semmiért én is szeretnk pénzt keresni -úgy mint ezek az "intézmények"...
kfrank 2010.12.08. 12:37:52
SoulSeer 2010.12.08. 12:38:02
Felhasználási igény (lakosság száma) kontra erőforrás, szerintem nem mínuszban van, maximum elavult a termelő, kitermelő, feldolgozási stb. technológia. És tényleg, kiknek is áll érdekében, hogy ezek nálunk ne is fejlődjenek? Miért is éreztetnek bennünk hiányt, hogy nem elég valami, és többet, egyre többet akarjunk fogyasztani, felélni stb.? - ami mértéket már a mi kis országunk nem tud előállítani? Miért is van fenntartva a szegénységi ráta?
Ezek amolyan kis kérdések, amik mint hétköznapi laikus néha felteszek magamnak, amikor a politika, és a pénzpiac akarja alakítani ízlésemet, életérzésem minőségét, mások megítélését...
konrada 2010.12.08. 12:39:55
No akkor azt is látod, hogy 2008. októberben, mikor 183,66 volt a CHF, az € 275,9 volt. Azaz az € mai árfolyamhoz képest 3 Ft-al olcsóbb. Az meg egy laza napi kilengésnyi sincs. Viszont a CHF esetén a különbség 30 Ft.
Te persze elmosolyoghatsz magadban hogy a fránya zorbán (s megengedésed alapján Gyurcsány-Bajnai is) hogyan képes hatni az €-CHF árfolyamra, de azért ténynek tény marad, a magas frank árfolyam most alapvetően annak változása miatt van, nem az € gazdasági övezetétől függő magyar helyzet miatt.
...viszont ha magadra veszed azt, hogy te hitted azt, hogy a magyar gazdaság és a forint hasonlóan stabil, mint nyugat-európa-, svájc fizetőeszköze, így az nem inflálódik a pénzfelvételed pillanatától kezdve annál jobban...
...hát szerinted ki felelős ezért???;))
Te61 2010.12.08. 12:58:58
"semmiért pénzt keresni"
Khm. Nekem az új nyugdijügyi főszakértő kormánybiztos asszony jut eszembe...
sirsteve 2010.12.08. 13:11:44
Szalahadin 2010.12.08. 13:19:32
odamondó 2010.12.08. 13:28:15
SoulSeer 2010.12.08. 13:37:44
Te61 2010.12.08. 13:55:38
Emlékeztek?
Az lett igérve a zembereknek, hogy lefaragják a költségvetési kiadásokat. A nyáron a pártfinanszírozásra költött (kidobott) pénzt hirtelen le is csökkentették. Mára rájöttek, hogy hoppácska ez így nem lesz jó. A többi párt is, ugyan jóval kevesebbet harap a tortából, de a kicsit is meg kell becsülni, jóhogy nem szavaztak ellene. Vagy észre se vették az meg talán még rosszabb.
Csodálkozni kell azon, hogy a tegnap elfogadott törvény valahanyadik oldalán egy alpontban "visszaállítódnak" ezek a pénzek? Amit majd jól el lehet költeni?
Indoklás: a jövő évi hiánycél már megvalósulni látszik...
Nem erre kaptak felhatalmazást a zemberektől! És még azt se lehet igazán tudni, hogy melyik FIDESZ-es képviselőnk javaslata ez...
Ennyit a nyugdíjak hasznos célra történő felhasználásáról vs. eltapsolásáról...
SoulSeer 2010.12.08. 14:00:51
Tudod mi a különbség, és az igen? Minél inkább, annál sőt!
Valami ilyetén értelmű összefüggéseket, és magyarázatokat érzek a parlamenti politikai pro-kontra meg, és kinyilatkozásokban...
odamondó 2010.12.08. 14:03:53
SoulSeer 2010.12.08. 14:22:54
Nálunk minden fordítva működik, és igen jók vagyunk (szinte mesteriek) a félmegoldásokban...
stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2010.12.08. 14:51:33
@Szalahadin: Mindig jó mulatok azoknak a naivitásán, akik azt hiszik, hogy a multikra kivetett adót nem a lakosság fogja megfizetni. Mégis, mit gondolsz, mi akadályozza meg a multit abban, hogy legalább a plusz adó egy részét az árakba építve csökkentsék? Segítek: nem sok minden.
Az, amit most leírtál, legalább akkora hülyeség, mint amikor a Viktorék azt mondták, hogy majd nem engedik a bankokat, hogy a bankadót a lakosságra hárítsák.
Na meg mit gondolsz, miért a magyar a sánta antilop? Azért, mert még mindig ragaszkodunk a kommunista, szélbalos trendekhez, amiket most a Fidesz újra meghonosít. A mutyizás, és a szabad verseny akadályozása az, ami lesántít minket.
Húsleves 2010.12.08. 15:01:59
"Teljesen igazad van. Most már csak azon kellene elgondolkozni a döntéshozóknak, hogy vajon miért is viseltetnek ezek a hitelminősítők előítéletekkel a magyar gazdaságpolitikát illetően?"
Például azért, mert a szocik jóvoltából évek óta túlzott deficit eljárás alatt állunk.
Húsleves 2010.12.08. 15:05:20
A többit meg leírtam már korábban. Talán mert egyáltalán nem is az a cél, hogy mi valaha is kilábaljunk a bajból. Inkább adnak ők kölcsön, nyomtat pénzt a FED.
stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2010.12.08. 15:13:44
Csak azt felejted el, hogy az Assange elleni hadjárat nem gazdasági jellegű lépés, hanem egy szuperhatalom tesz meg minden - egyenlőre - nem pusztító jellegű lépést egy ellenségük elfogására. Nyilván a befolyás, és egy militarista társadalom képes belelépni a szabad gazdaság arcába, de ilyen nem történik túl gyakran...
Továbbra is hülyeségnek tartom Kósáék pofázását, hisz, mint ahogy leírtam, szerintem érthetően, a Moody's nem nekik üzent, hanem az ügyfeleinek, és nem érdekli, ha az üzenet nem tetszik a Nemzeti Együttműködés Rendszerének. Ők egy szabad gazdaságból nézelődnek, ahol nincs NER, ami gazdasági szankciókkal fenyeget, és elkezdi vizsgálgatni a könyvelésedet, ha ellentmondasz neki. Lásd.: a nyugdíjpénztárak átvilágítása, ahol nyilván találni fognak valamit, még akkor is, ha nincs.
Az Assange sztorinak szerintem amúgy egy mesterlövész fog véget vetni.
stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2010.12.08. 15:26:49
SoulSeer 2010.12.08. 15:36:32
Húsleves 2010.12.08. 15:50:33
én sem tartom hülyeségnek amit írsz, de ettől függetlenül azt gondolom, hogy a gyáva nyúl stratégia nem járható út, se a pszichológusok, se a játékelmélet szerint, és én úgy látom, hogy a szoci kormányzás - utólagos - tapasztalatai alapján sem. Ha az utcán megállít egy rossz arcú alak és azt mondja, hogy adjál neki egy ezrest, vagy hasba szúr, akkor jobb ha odaadod, mert ő az "erősebb" (teljesen lényegtelen, milyen értelemben erősebb). Az viszont már óriási hiba, ha azt feltételezed, hogy ezzel a rossz arcú alak "kielégült". Épp ellenkezőleg - úgy értékelte a dolgot, hogy amit csinált, az jól működik, ezért ezentúl mindig ugyanezt fogja tenni, ha találkoztok, te pedig kénytelen leszel fizetni hacsak... azt nem mondod, hogy ez az út nem járható, meg kell a kört szakítani. Az első alkalommal kész helyzet elé lettél állítva, tehát nem tehettél mást. Gyakorlattá fajulni ezt a dolgot viszont nem lehet, mert akkor teljesen kiszolgáltatod magad. Én sem gondolom, hogy a nagytőkések ellen fejjel kell menni a falnak, de azt igen, hogy ügyesen feszegetni kell a korlátokat. Nem érnek rá azok mindig bennünket "fegyelmezni", egyre több bajuk van. Kína erősödik, és ellenkező oldalon a - valódi - nyilvánosság is erősödik. Mi pedig kis ország vagyunk, ügyesen taktikázni kell. Örülök, hogy a FIDESZ felhagyott az ostoba orosz- és kínai-ellenességgel, pont az ilyen dolgok miatt nem szerettem régen. Ettől persze nem kell elfordulni a nyugattól (főleg nem látványosan), csak ügyesen érvényesíteni az érdekeinket mindenfelé.
stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2010.12.08. 15:52:04
1. Egy cég végezte a dolgát, és teljesítette az ügyfelei felé a kötelességét: gazdasági folyamatok alapján következtetett.
2. Meghallották ezt a Kósáék, és úgy érezték, hogy erre valamit reagálni kell, mert nem szabad szó nélkül hagyni. Le van szarva, hogy a nemzetközi befektetési magatartáson ez semmit sem változtat, csak még nagyobb hülyét csinál magából a Fidesz nemzetközi szinten.
3. Kósa leült, kinyitotta a száját, és jött a hülyeség.
4. Sok hülye most úgy érzi, hogy valami érzelmi alapú döntés született a Moody's részéről, a "Nagytőke haragja" holott csak az fejeződik ki számokban, hogy gazdaságilag más megítélés alá esik egy több mint száz éves demokrácia a tengerentúlon, mint egy közép-európai ország, amely bődületes hülyeséggel felhalmozott adósságállomány, és több évnyi elkúrás után sem tanulta meg, hogy szembemenni a világgazdasággal pont ugyanolyan jólétet eredményez, mint É-Korea, Kuba, vagy Argentína esetében.
Húsleves 2010.12.08. 15:54:03
stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2010.12.08. 15:56:47
Igen, az orosz- és a kínai-ellenesség eltűnése a Fidesz politikájából egy örvendetes fordulat, nem szerencsés érzelmi okokból ellenséget csinálni olyan arcokkal, akik komoly gazdasági és katonai erővel szórakoznak.
SoulSeer 2010.12.08. 16:04:59
Húsleves 2010.12.08. 16:15:37
Ahogy írtad, csak én kiegészíteném még azzal a pragmatikus aprósággal, ami pontosan az általad leírtakból következik: lehet tartani Bokros Lajost a világ legjobb közgazdászának, de amit mond, mindig csak utópia marad, ha nem tudja úgy eladni magát, hogy meg is kapja a választóktól a felhatalmazást arra, hogy véghezvigye a "10 éven belül nem lesz kolbászból a kerítés" programját. Abszolút értelmetlen bármilyen politikai erőt az alapján értékelni, hogy laboratóriumi körülmények között (vagyis ellenzék nélkül, csupa szimpatizáló emberrel) azt állítják, hogy ők jól kormányoznának. A politika és a gazdaság elválaszthatatlan.
SoulSeer 2010.12.08. 16:16:36
Az emberek mintha elfelejtenének magukért tenni, a politikától várva a megoldást... Csak ennyi bajom van azzal, ahogy felnézünk, és foglalkozunk a politikával. Nem a helyén van kezelve :(
SoulSeer 2010.12.08. 16:23:06
Húsleves 2010.12.08. 16:39:45
Jó, de azt azért te se gondolod komolyan, hogy Matolcsy elhiszi, hogy ő irányítja a pénzpiacot. Nyilván magyaráznia kell a dolgokat, de hogy mit hisz, az egészen más.
SoulSeer 2010.12.08. 16:50:55
Ha jól látom, és érzékelem a haladási irányt, akkor az tűnik ki, hogy nagyon szeretnék azt hinni, ők fogják irányítani a pénzpiacot. Ha másképp nem is, de a köztudatban ez legyen a szentírás.
Mint szakemberek, és magánemberek tudják, hogy ez képtelenség. De az illúziókeltés add nekik annyi előnyt, hogy mire a dolgos átlagember észbe kap (ha észbe kap), már úgyse nagyon tud mit tenni, mint, hogy vagy magáévá teszi, és alkalmazkodik (tovább reménykedik) vagy kardjába dől, netán hangosan "hisztizik", és kiteszi magát annak, hogy a szimpatizánsok nevetség tárgyává válik. Rendszerváltás óta sok-sok példa van mindegyikre. Sajna másra eddig nem nagyon.
Húsleves 2010.12.08. 17:17:59
Azért külföldön sem mindenütt negatívan látják a kormányt. Olvastad már ezt?
index.hu/gazdasag/magyar/2010/12/08/faz_akar_meg_jo_is_lehet_a_magyar_recept/
SoulSeer 2010.12.08. 17:39:07
Valamint az a döntés ha rövidtávon kedvezőtlen is, hosszútávon hasznossá lesz-e? Most itt hivatkoznék arra, amit Bokros Lajosról írtál.
Ha kevésbé érezném azt, hogy hülyének vagyok nézve, vagy ha érezném, hogy döntési jogom felelősségem tudatában valóban rám van bízva, és nem tények elé lennék állítva (akár burkolt, akár nyílt fenyegetéssel megspékelve), ha azt érezném, hogy egy döntés figyelembe veszi a másik felet (pl. hülye példa, de talán érthető: Tiltják itt-ott a cigizést, de arról nem gondoskodnak, hogy legyen akkor kijelölt dohányzó, vagy csikktartó, mivel a dohányzás nem illegális tevékenység, csak "nem ildomos, ill.káros". Vagy pl. Megszüntetnek egy vasúti gyalogos átjárót, csinálnak egy lépcsős felüljárót, de se biciklis, se babakocsis, se tolókocsis nem tud rajta átmenni, ellenben a következő átjáró kilóméterekre van), akkor nyugodtabb, és bizakodóbb lennék. Szeretem, ha felnőttként vagyok kezelve, nem alapban lopósnak, korlátozottnak, és ha nem velünk, akkor ellenünk vagy megbélyegezettnek érezhetném magam.
A közhangulat ilyetén megrontásának, ami az elmúlt 20. századtól máig tart, hogy magyar magyarnak farkasa, az ÉN! - tudat legyűri a MI tudatot, sajna a politikának, és a kultúra hanyagolásának, akár lenézésének ebben nagyon nagy szerepe van. Nah, ez nagyon kijött belőlem, remélem kicsit érthető is belőle valami :D Elllnézést! :)
SoulSeer 2010.12.08. 18:08:35
Húsleves 2010.12.08. 18:14:08
Nincs miért elnézést kérni, amiket írtál az mind igaz. Az a baj, hogy gyakorlatilag az egész huszadik században folyamatosan frusztrálták az embereket. Normális embernek például semmi szín alatt nem lehet elfogadható a zsidók vagy cigányok üldözése, de azért előbb-utóbb az álszent "pozitív diszkriminációból" is marhára elege lesz. Csak az a baj, hogy nem mindenki tudja ezt magában jól kezelni, jól kifejezni, azaz sokan érzik a dolgokat jól, de kevesen tudnak értelmesen reagálni (azt ugyanis már tanulni kell). Ez nem jelenti azt, hogy az illető buta, ahogy Mérő László megírta az egyik könyvében, Arisztotelésznek is azt mondta a tanára, hogy más dolog érteni valamit, és más az, hogy ki tudod-e fejezni. Sikerült úgy összezavarni a fejeket, hogy az emberek tényleg nehezen tudnak dönteni, és ezért másokat követnek, mert elhitetik velük, hogy nem értenek semmihez - pedig csak nem tudják magukat kifejezni. Ráadásul ha nyíltan hülyének néznek, ez oda is vezet (és ezt sokszor tudatosan alkalmazzák), hogy az emberek frusztráltak lesznek, ezért majd "rá is szolgálnak" az ostoba viselkedésükkel.
SoulSeer 2010.12.08. 18:24:08
Hitem talán megerősödött, hogy van még remény az ésszerű érvek megosztásának, és azok elfogadásának, de mindenképp megvitatásának nyíltan, indulatok nélkül is...
Húsleves 2010.12.08. 18:31:18
Én is azt gondolom, hogy jót társalogtunk :)
Sajnos a kommentelés általában tényleg nem ilyen.
SoulSeer 2010.12.08. 18:37:02
tolsztoj 2010.12.10. 08:37:26
stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2010.12.10. 08:54:47
Hát, azért engem mindig megmosolyogtat, hogy ez a naiv "semmi munkáért" gondolat. Azért azt hinni, hogy könnyű dolog a világpiac minden gazdasági eseménye után kalkulálni egyet.
Meg hát, jó sok gazdag ember és cég fizet a Moody's-nak és a hasonszőrűeknek azért a "semmiért". Bizonyára ők a hülyék, és te tudod a frankót.