Az már gondolom mindenkinek nyilvánvaló lett, hogy kevés dolog bolygatta fel az elmúlt 4-5 évben a magyar közélet undorító posványát állóvizét annyira, mint a nyugdíjpénztárak államosításának jelenlegi kísérlete. Annak, aki olvassa a blogot, bizonyára fel is tűnt, hogy az elmúlt 1-2 hónapban a postok oroszlánrésze erről szólt.

Persze, teljesen egyértelmű, hogy vannak akik leszarják, vannak akik bólogatnak mellé, és vannak akik tiltakoznak.

Példaként a legutóbbira megemlíteném ezt a Facebook csoportot, az "El a kezekkel a nyugdíj-megtakarításoktól"-t, több mint 7000 taggal. Az oldaluk a nyugdijam.info, hát nosza, kezdjünk bele a nyomozásba,  kattintsunk oda, na!

Khöm, ott figyel a baromi nagy SOCIETAS szó az oldal legtetején, vagyis igen, izgalomtól remegve döbbenünk rá, hogy ez a szegfűsök ifjúsági szervezete, vagyis MSZP szerveződésbe botlottunk, HURRÁ! A "Szervezz"-re kattintva még meg is adhatjuk személyes adatainkat, hogy jöjjön hozzánk az aktivista a kérdőívvel, de elérhetjuk a szervezet honlapját is. (Amely, mellesleg, olyan gyönyörű vörös, hogy azt egy maoista felvonulás is megirígyelné... tényleg, miért ragaszkodik ennyire az MSZP ehhez a ronda rőtbolsevik árnyalathoz?)

Itt fog el minket a csalódás, hogy hát perszehogy, milyen naivak is voltunk, hogyis feltételezhettük, hogy a 700 fős egyetemista megmozduláson kívül létezehet politizálás úgy Magyarországon, hogy ne valamelyik kedvenc pártunk szervezze.

És közeledik felénk, integetve és perecet majszolva egy nagy dillemma. Ugyanis a nyugdíjpénztárak megmentése egy nagyon fontos dolog. Ha sikerül, azzal az ország letette a voksát a hosszú távú tervezés mellett, és az átmeneti, jövő évig tartó megoldások ellen. Éppen ezért, nagyon fontos lenne, hogy minél több ember mozgósítsanak, mozgósítsunk.

Biztos, hogy jó dolog, hogy a vasárnapi tüntetést, és a pénztárak államosítása elleni népszavazásról szóló aláírásgyűjtést, egy olyan párt vezeti, amelyik nem kevesebbet ért el, minthogy elidegenítette a választásokra a saját szavazóbázisának túlnyomó részét, Gyurcsány Ferencet és Medgyessy Pétert rakta a miniszterelnöki székbe, és szoros szövetségben volt a Harmadik Köztársaság talán legocsmányabb pártjával, az SZDSZ-szel?

Rosszemlékű korszakot idéz a szegfű, egy olyan korszakot, amelynek csak nemrég lett vége, és bár az MSZP-nek nyilvánvalóan jó és logikus lépés támogatók szerzése a nyugdíjrendszer államosításának ellenzői között, azért lehet, hogy lesz nem kevés ember, akit az fog elriasztani, hogy a sokat emlegetett Fletó, pártja tartja a zászlót, amely párt arról vált híressé, hogy a gazdasági problémák kezelése helyett inkább a fasizmusról beszélt a Parlamentben.

Ugyanakkor, megéri-e azoknak, akik ellenzik az államosítást, írózva elfordulni a kérdőívtől, mert az MSZP-s mozgalomhoz köthető? Hiszen, MSZP, vagy nem MSZP, Ferenc, vagy nem Ferenc, maga a megmozdulás jó, és követendő. Azért csússzon meg egy kezdeményezés, mert unszimpatikus politikusok próbálnak - nyílván, önös érdekből - ezúttal valami hasznosat csinálni?

Fontos még a kérdés, hogy mégis milyen jövőt saccol magán az az ország, ahol tulajdonképpen csak pártok színeiben kűzdve lehet politikai célokat megvalósítani?

Mindezektől függetlenül én csatlakoznék az aláírókhoz, MSZP, vagy nem MSZP, de  részemről attól még nincs elfelejtve az a 8 év töketlenkedés, és az a rettenetesen unalmas, habzó szájú fasisztázás, meg a Gyurcsány Feri, aki különben is, még mi a faszt keres ott? Bár, nagyon nem tetszik a személyes adatokkal babráló rész. Annak, akinek hasonló perverziója van, klikk a linkre, és kezdjen szerveződni.

A bejegyzés trackback címe:

https://szajtepo.blog.hu/api/trackback/id/tr392506262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

asola 2010.12.10. 15:06:29

Így van: nincs elfelejtve a 8 év töketlenkedés, de üdvözöljük ha olyan célokért küzd a párt, amit helyeslünk.

Egy kapitalista társadalomban a magántulajdon védelme elsőrendű cél, röhelyes, hogy egy magát jobboldalinak valló párttól, a Fidesztől, kell magánnyugdíjakat megmenteni.

Sibrik Gábor 2010.12.10. 22:06:34

Üdv Stark,

A legrosszabb az a hazugság, hogy a magánnyugdíj nem magántulajdonom.
-Martonyi szerint félig magán félig állami.
- Arogán állami tulajdonnak hazudja
- Törvény szerint meg a pénztárakban lévő pénz az én / mi magántulajdonunk.

Ennyi erővel a egészségpénztárakat is el lehetne lopni, mert azoknak is 75 % -át a munkáltató adja munkabér kiegészítésként, a állami garanciával.

Félek is, hogy a következő állami lopás az egészségpénztárak lóvéja lesz.

Bery.Balogh.Adam 2010.12.10. 23:02:32

Szia Stark.

Régen írtam már neked,de most jött el az ideje.
Vannak dolgok amik megváltoznak,de vannak amik nem.
Most változásként azt látom, hogy végre Te is jobban kinyitottad a szemedet.

Szerintem is tenni kell, de ehhez nem elég facebook sem pár ezer ember tüntetése, mert kurmányuk fejben már elköltötte a teljes összeget és nem akaródzik megválni "szép" álmaitól.
Az ilyen új típusú lenyúlás és a januári sárba tiprás ellen lehet még mást is tenni,mint a tüntetés, tiltakozás. A tüntetés a rendszerváltáskor még elég volt, de most már új módszer kell.Most a magunk speciális útját kell járnunk.
A tüntetés csak figyelem felkeltésre jó (már ha szabad marad a média), rombolás, törés zúzás meg nem a mi stílusunk.
Amúgy is akinek ez a lopás fáj, azok törvénytisztelő dolgos 25-45 éves emberek, akik nem érnek rá törni zúzni. Sajnos, nem várhatunk sem az EU sem más külföldi ország segítségére, mert Ők még betartják a demokratikus játékszabályokat, nem úgy mint hőn szeretett kormányunk.
Összetett megoldás kell...

Ui.: Az áprilisi választás óta lógtok S4-M4-L4 üveg sörrel.

Hundoc 2010.12.11. 02:00:43

Szerintem nem használ.
A Pénztárszövetség lépései: sürgősségi eljárás kérése az Alkotmánybíróságtól, uniós ombudsman kérése számomra logikusabbnak és célravezetőbbnek tűnnek.
A Facebook csoport a "röhej" kategória. A népszavazás kérdéses, mert a tiltott témák között szerepel a kormányprogram vmint a költségvetés. Így szerintem ezt az OVB elmeszelné(a választások alatt már láttuk az inkompetenciájukat).
Tüntetés az MSZP-vel? Omfg!
Népi megmozdulás pártfüggetlenül? Igen!
Előljárói lehetnének az egyetemisták, főiskolások.
Szerintem.

U.i.: Érdekes adalék, hogy a magyar ombudsmantól nem láttam még semmiféle állásfoglalást ezen üggyel kapcsolatban.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.12.11. 11:26:58

Jó poszt.

Olyan a helyzet, mint amikor az antilopgyereket a keselyű akarja megmenteni az oroszlántól.
Nyilván a keselyű szándéka addig teljesen oké, hogy nem akarja, hogy az oroszlán megegye az antilopot, de az is nyilvánvaló, hogy mihelyt ő kerül helyzetbe ráveti magát szegény állatra.

Én azt szoktam mondani, hogy ha egyetértesz egy tüntetés céljával, akkor nem szabad nézni hogy ki csinálta, mert így nagyon könnyű leszalámizni az egyébként is gyenge kezdeményezéseket, hanem el kell menni.

Másrészről, egy idő után már én sem mentem Toroczkaiék haknijaira, szóval a gyakorlatban, azért kell valamilyen határ...

Az MSZP hazaáruló, kollaboráns párt, én velük semmilyen szinten soha nem fogok együttműködni az szent, míg mondjuk az LMPvel az ideológiai gyűlölködés ellenére is simán.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2010.12.14. 14:12:55

@Bery.Balogh.Adam: @Hundoc:

Jaja, a Facebook csoport gyenge lépés, de azért botorság lenne alábecsülni egy közösségi portál közösségszervező erejét... Nagyon nagy tömeget mozdíthat meg egy olyan hely, ahol a hasonló gondolkodásúak találkozhatnak.

És pontosan, mivel ezek a változások a dolgozó embert érintik, ezért nyilvánvalóan nem járható út a törős, dobálós tüntetés, hiszen azért a magyar átlagpolgár ennél józanabbul áll hozzá a dolgokhoz.

Hundoc, abban viszont nagyon igazad van, hogy az aláírás gyűjtéses népszavazást igen könnyen el lehet meszelni. És vajh mit fog csinálni a dolgozó jónép, ha a kétharmados forradalom úgy módosíthassa az alkotmányt, hogy kuss legyen a nevünk ebben a kérdésben?

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2010.12.14. 14:15:38

@Sibrik Gábor:

Pontosan, nagyon jó meglátás, ilyen érveléssel akár az egészségpénztárakba rakott pénz is mehet a közösbe. De, ahogy kifejtettem egy korábbi posztba, az állami ilyen gondolkodás mentén akár a lakástakarékokhoz adott 30% állami támogatást is visszakövetelhetné, vagy az egyes vegyes és unit-linked életbiztosítások még régebbi, 30%-os adókedvezményét is, ha már ennyire szeretnek visszamenőlegesen pénzt elvenni.

Sőt, egyes kamatadó kedvezményeket is visszamenőleg visszavonhatnának, mert miért ne?

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2010.12.14. 14:19:15

@TaTa86.: Egyetértek, csak egy apró észrevétel. Ezt posztoltam facebookon a múlt héten:

"Azt az embert, aki kiejti a "hazaáruló" szót azt legszívesebben a kínai Nagy Fal elél állítanám, hogy írja rá 75.000-szer, hogy "A kurva anyám a hazaáruló"."

Nyílván itt nem rád gondoltam, hanem az egyszeri Fidesz-aktivistára, aki szerint mindenki hazaáruló a Burger King vevőtől kezdve a kádárista kisnyugdíjasig, de azért tessék a Falhoz takarodni alkoholos filctollal...XDXDXDXD

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.12.14. 15:31:08

@stark: Aurea mediocritas, ahogyan a bölcs Horatius mondta volt!

Az is nonszensz, hogy hazaárulókat "másképp gondolkodók"-nak, "progresszív"-nek mondanak, az is amikor valakinek minden második szava ez, amit kb egy ironikus mondattal ki lehet csalni...

A megoldás egyszerű: ha az ember tudja magáról, hogy primitív, legalább ne ítélkezzen! XD

úriparaszt · http://varanus.blog.hu 2010.12.14. 17:17:57

Az MSZP jelen pillanatban (még) mindennek árt, ami mellé odaáll.

@TaTa86.: Ezen már sokat vitáztunk, de továbbra is úgy érzem lassan a humor szintjére zülleszted a 'hazaáruló' jelentését. Kár lenne érte, megvan a maga helye.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.12.14. 18:31:25

@úriparaszt: "de továbbra is úgy érzem lassan a humor szintjére zülleszted a 'hazaáruló' jelentését"
Azt hiszem ebben akkor is egyetértettünk.

Mondjuk az országot a hatalomért szándékosan eladósítani, kényszerpályára sodorni szvsz már belefér abba a kategóriába, amikor használhatjuk ezt a jelzőt.

úriparaszt · http://varanus.blog.hu 2010.12.14. 19:08:36

@TaTa86.: Az eddig leírtak alapján, tehát véleményed szerint az MSZP (és a Medgyessy/Gyurcsány kormányok) célja az ország adósságának növelése, valamint ezzel egyenes arányban egyfajta kényszerpályára állítása volt?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.12.15. 11:02:49

@úriparaszt: Nem. Amit leírtam annak alapján az mszp-szdsz célja a hatalom megtartása volt, bármi által. Ezt Gyurcsány el is mondta Őszödön.

Ahogyan Hegedűs hadnagynak sem az egri vár kiszolgáltatása volt a célja, egyszerűen csak életben akart maradni. Bármi áron.

Hundoc 2010.12.18. 09:47:01

@stark: Nem a fészbúk közösségszervező erejét becsülöm alá, hanem a posztban említett csoportot tartom röhejnek. Mindjárt 2011 és bizony ki kell használni az internet adta lehetőségeket. Pl. az Egyenlítő TV és más blogokon olvasott hétfői tüntetéssel kapcsolatban hasznos a fészbúk és üdvözítő a megmozdulás.
A törős-dobálós randalírozást értelmetlennek találom(persze vannak kivételek). Pl. ha este hazaérnék a melóból és éjjel arra ébrednék, hogy vmi hülyegyerek felgyújtotta a kocsim, mert ilyenje volt. Azt az illetőt én csapkodnám arcon egy utcakővel.
De kérdés, hogy ennél jobb vagy rosszabb a semmilyen hozzáállás?
@TaTa86.: "Mondjuk az országot a hatalomért szándékosan eladósítani, kényszerpályára sodorni szvsz már belefér abba a kategóriába, amikor használhatjuk ezt a jelzőt."
A közpénzekkel való visszaélés és ebből következően az állam vmint az adófizetők megkárosítása nálam simán belefér a hazaárulás kategóriájába.
süti beállítások módosítása