Azért támadok most egy ilyen provokatív címmel, mert bizony az egykori kommunista rendszer masszívan bennünk hagyta a kormány ölében sírásra való igényt. Magyarul mindig a kormányhoz szaladunk segítségért, még akkor is, ha magunk kerestük a bajt, és azt várjuk, hogy a szar mélyéről is kaparjanak ki minket, büfiztessenek meg, aztán adjanak kajapénzt.

Ez a régi komcsi beidegződés felelős azért a gondolatért, hogy a kormánynak kéne tenni valamit a devizahitelesek megsegítéséért. Már amikor Viktor bejelentette, hogy lehetőséget kell adni a magyar népnek, hogy átváltsák a hiteleket forintba, felnyihogtam a röhögéstől. Ugyanis:

1. A devizahiteleket mindig is át lehetett váltani forintba. Ha a bank valamiért nem engedi ki a tartozást, akkor PSZÁF-nak kell írogatni. Nem a Viktornak.

2. Ha a CHF hitelt forintra váltod, akkor többet fogsz fizetni az esetek 90%-ában. Néhány bankkal ugyan járhatsz még jól, de csak néhánnyal. Szóval nagyon jó a kérdés, hogy egyáltalán érdemes-e.

3. A kormány az adófizetők (értsd.: azok mi vagyunk) pénzéből ne vállalgasson át mindenféle tartozást, amit aztán az Isten tudja hogy fog behajtani. Tök jó, hogy 1,5 millió devizás van, de akkor van mégtöbb, aki nem devizás, vagy éppen hitele sincs. A diákhitel felettem is pallosként lebeg, nekem bőven elég az is, nem akarok megszorításokat, mert a kormány szeretné a devizások szavazatát.

Továbbá, hozzá kell tegyem, hogy itt megint fel kell emlegetnem azt a tényezőt, amit a Bayer Zsolt jellegű pénzügyi analfabéták, akik mindenféle moralizálásba kezdenek szerződések és jelzálogtartozások felett, soha nem fognak megérteni. Senkit sem kényszerítettek hitelfelvételre. Nem volt puskacső a tarkón, senki sem mondta, hogy a CHF egy egész örökkévalóságon keresztül 150 forint lesz. Szinte biztos, hogy a devizahitelesek 99%-ával közölve lett, hogy igen, itt van olyan is, hogy árfolyamkockázat. Csak azok leszarták, nem értették, vagy nem gondoltak bele, hogy az mekkora kockázatot jelent. Aztán jött a zsidózás, amikor az árfolyamok elszabadultak.

Bayer Zsoltok ilyenkor jóságról és rosszaságról, meg westernfilmekről (jó hogy nem a teletubbikról) zagyválnak valami nehezen feldolgozhatót, aztán kijelentik, hogy

"Ismerőseim között nem egy van, aki felvett három-négy éve 15-18-20 millió forintot, hogy házat, lakást vegyen, építsen magának és családjának (a bankok reklámjaikban könyörögtek még akkor, hogy vegyünk fel hitelt!), azóta fizetik becsülettel a részleteket, s ma felvett hitelük (a törzstőke!) két-három-négy millió forinttal több, bizonyos árfolyamingadozások miatt!"

Döbbenet. Bayer olyan szintű felfedezést tett, mint ha arra jött volna rá, hogy az autóból egy idő után kifogy a benzin. Igen Zsolti, a haverjaid bizonyára azért mentek be a bankba, mert megsajnálták, ahogy a reklámban könyörög.

Meg kell érteni, hogy a devizahitelesek maguknak köszönhetik ezt leginkább, és csak utána lehet mutogatni a bankra, a zsidókra, a Gyurcsányra, meg a Fideszre. Az nem elfogadható, hogy a devizahiteleseket X,Y, és Z pénzéből fizessük ki. A kormány maximum kilakoltatások időleges tiltásával segíthet, illetve még valamivel: a forint árfolyamának védelmével. Igaz, az nem olyan egyszerű, mint amilyennek hangzik, sok olyan tényező van, amit a kormány nem befolyásolhat, meg hát az erős forint sem tesz jót minenkinek. Szóval igen, szopás a helyzet. De tessék a kormányt békén hagyni a szipogással, mert túl sokat akkor sem tehet, ha nagyon nemzetiegyüttműködőmagyar.

A bejegyzés trackback címe:

https://szajtepo.blog.hu/api/trackback/id/tr402274990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tlac 2010.09.06. 16:25:49

qrva egyszerű, akkor jár a legjobban, ha eladja amit azon vett, lerendezi amit kell és kicsit visszább vesz, kockáztatott, bukott, van ilyen a társasjátékban is, vissza a START mezőig.

Art Mooney 2010.09.06. 16:29:32

1. nagy vonalakban igazad van.

2. érzésem szerint nagyon fontos húzás, és posztodból hiányzik, h ez a vezetés fellépett az ellen, h a bankok a pénzügyileg kevésbé képzettek bizalmával visszaélve, őket a tőkeáttét kockázatairól képzettségüknek megfelelő módon nem tájékoztatva nagyon veszélyes tőkeáttétes devizahitelezést folytassanak, amihez az előző vezetés legalábbis asszisztált. lehet, h nem tökéletes a megoldásuk, de már ez megérte.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2010.09.06. 16:36:51

@tlac:
Igen, ez egy nagyon jó megfogalmazása annak, amit sok embernek kéne most csinálnia.

Sokan annyira ragaszkodnak a hitelen vett ingatlanhoz, hogy inkább még felvesznek személyi kölcsönöket, hogy pár hónapig még tudják a hitelüket fizetni, és remélik, hogy a CHF még lejjebb csúszhat.

Persze, jól rákúrnak később, csúnyábban, mintha csak (ahogy mondtad) visszahúztak volna a START mezőre.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2010.09.06. 16:37:39

@DW73:
Te meg rendkívül szarul érvelsz. Pedig volt vitakultúra érettségi tétel is, gondolom nem sikerült ránézni.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2010.09.06. 16:41:10

@Art Mooney:

A 2. pont jogos!

Viszont lehet, hogy felléptek a bankok ellen, csak az a baj, hogy ez azokon nem segít, akik már bajban vannak, "csak" megakadályozza, hogy más is beleessen ugyanebbe.

AnnaKarenina 2010.09.06. 16:53:16

Részben igazad van, mert azt különösebb képzettség nélkül is előrelátható (volt), hogy mivel az Euró-zónába igyekszünk, a Ft árfolyama tendenciájában romlani fog.
De azért ez problémásabb is ennél: az emberek mindig adott feltételekkel tudnak hitelt felvenni, csak azt lehet eldönteni, hogy felvesz, vagy nem vesz fel hitelt.

kubatov_kommunista 2010.09.06. 16:54:17

Én csak azt nem értem, hogy a pi...a képes valaki(k) 15-20 milliót hitelre felvenni? Ez az ami nem fér a fejembe a nagyságrend. Itt senki nem fizet adót?

DW73 2010.09.06. 16:57:34

@stark: Minek kellene érvelnem? Teljesen felesleges. Amit írsz, egy demagóg baromság. Az "adófizetők pénzéből...".
Az (már) nem az adófizetők pénze. Ilyen alapon ne támogassák az iskolákat, óvodákat. Ne fizessék az "én egészségbiztosításomból" a súlyos betegeket! Ez mind ökörség. És nagyrészt szó sincs olyanokról, amiket felsorolsz. De mindegy.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2010.09.06. 16:57:46

@kubatov_kommunista:
Ez egy jó kérdés. 20 millió forintos hitelt nem tudom ki képes nyugodt szívvel bevállalni.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2010.09.06. 17:08:25

@DW73:
Azért kéne érvelned, mert lebarmozni az utcán egy összehányt csöves is le tud bárkit. Nagyjából ekkora színvonalat képez a hozzászólásod. Gondolom neked ez megfelel.

"Az (már) nem az adófizetők pénze. Ilyen alapon ne támogassák az iskolákat, óvodákat. Ne fizessék az "én egészségbiztosításomból" a súlyos betegeket! Ez mind ökörség. És nagyrészt szó sincs olyanokról, amiket felsorolsz. De mindegy. "

Te most miről is beszélsz? Ha a kormány átvállalná a devizahitelesek tartozását, az milyen más pénzből történne, mint az adófizetők pénzéből? Az, hogy az adót befizetjük, az nem jelenti azt, hogy a kormány arra költi amire akarja. Ezzel az erővel Viktor vehetne magának 28 Ferrarit hermelinből üléssel, és egy szót se szólhatnánk.

Az összehasonlításaid nevetségesek. A súlyos betegek nem saját akaratukból lesznek súlyos betegek, az iskolás gyerekek sem saját akaratukból nem tudják az iskolás anyagot, meg kell nekik tanítani.

Ellenben a CHF hiteles saját maga vette fel a hitelt, saját akaratából. Mindenfajta állami segítség itt éppen ezért nem szabad, hogy játsszon.

Azt, hogy az állam átvállalja a CHF hiteleket, azt amolyan legrosszabb eshetőségként említettem. Nem azért, mert szó lenne róla. De már hallottam embereket, akik szerint a kormánynak ezt kéne csinálni...

Kósza 2010.09.06. 17:09:00

Még mielőtt elhajolnátok a devizahitelekre,... A devizahitelek 7,4%-a, a forinthitelek 9,4%-a problémás a PSZÁF legutóbbi statisztikája szerint.

Kósza 2010.09.06. 17:09:43

@stark: bárki felveszi nyugodt szívvel, akinek nincs rá szüksége! És az könnyedén meg is kapja! :)

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2010.09.06. 17:11:09

@Kósza:
Na ez meg egy másik érdekes infó, igen, erről hallottam én is. Érdekes, hogy a forinthitelesekről nem beszél annyit a média...

kajajegy 2010.09.06. 17:21:54

Ha már a szájtépésnél tartunk:
A felelős vezetőinknek kellene úgy tépni a szájukat (mindennemű hovatartozásukra való tekintet nélkül), hogy ha már voltam olyan idióta, hogy eladósodtam, ráadásul svájci frankban, akkor legalább ők nem gerjesztik minden nyilatkozatukkal és tettükkel az árfolyamot. Csinálják a dolgunkat, azt amire meg lettek választva, és nem kell senkit megsegíteni.
Amúgy a (deviza)hitelt felvevők többsége kalkulált az árfolyamváltozással, de lássuk be, hogy a mostani árfolyam talán kicsit túlzás.

mement 2010.09.06. 17:49:03

Igen, a devizahitelesek maguknak koszonhetik a bajukat.

Az allami segitsegnyujtas pedig az ossztarsadalmi egymasiranti felelosegvalallast "testesiti" meg. Ha ez nem fer a fejedbe, vagy nem tetszik, akkor probalj ki egy olyan allamot ahol az allamrend instabill, es az aktualis kormanyzat magasrol szarik a fejedre.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2010.09.06. 18:05:49

@mement: "Az allami segitsegnyujtas pedig az ossztarsadalmi egymasiranti felelosegvalallast "testesiti" meg."

Nem, ez nem az össztársadalmi felelősségvállalás. Ez a "költségekbe verem magam, aztán az állammal segíttetem magam ki". Magyarul ne csak a devizahiteles fizesse a devizahitelt, hanem az összes adófizető.

Ha az egyéni felelősség meg nem fér a fejbe, akkor próbáld ki az olyan államokat, ahol nincs is olyan. Lásd. Kuba, Észak-Korea. Ott hidd el, minden az állam felelőssége.

@rcz:
Teljesen jogos. Csak sajnos van egy olyan érzésem, hogy vannak olyan vadbarmok a Fidesz-stábban bőven, akik nem fogják fel, hogy melyik az a szöveg, amelyik forintgyengülést okoz, és vadbarom módjára hasonlítgatják a gazdaságunkat a görögéhez.

mement 2010.09.06. 18:21:52

@stark: Szerintem akkor is helyen van az, hogy ostoba es tudatlan honfitarsainknak segitseget nyujtunk a baszott nagy bajban.

Nem az allam fogja helyettuk kifizetni a teljes tartozas osszeget, hanem konnyiteni probal a terhen.

Szerintem te is vettel mar igenybe mindenfele kedvezmenyt, amin allami vagy onkormanyzati tamogatas volt. Akkor vajon eszedbe jutott ugyanez a gondolat menet?

Kicsinyes vagy az az igazsag.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2010.09.06. 18:45:13

"Nem az allam fogja helyettuk kifizetni a teljes tartozas osszeget, hanem konnyiteni probal a terhen.

Szerintem te is vettel mar igenybe mindenfele kedvezmenyt, amin allami vagy onkormanyzati tamogatas volt. Akkor vajon eszedbe jutott ugyanez a gondolat menet?

Kicsinyes vagy az az igazsag."

Egyenlőre az állam nem tudja, hogy mit akar csinálni. Ezért szólok már most, hogy az bajos lesz, ha az állam belenyúl, és könnyít a terheken. Ugyanis:

Ha a tudatlan honfitársainkat kihúzza az állam (a mi pénzünkből) a bajból, akkor a büdös életben nem fog belőle tanulni. Nem lesz tőle okosabb, hanem ha arra számít, hogy bármekkora adóssággal elbaszhatja az életét, az állam majd ki fogja húzni belőle, vagy legalábbis segíteni fog. És itt nem egy szoctám, vagy egy bursa támogatásának az összegeiről van szó, hanem súlyos milliókról.

Én kicsinyes vagyok?

Te mennyit szoktál beleadni vadidegenek albérletébe? Esetleg a szomszédod kocsijába mennyit fizettél bele?

Csak mert ha semennyit, akkor te meg képmutató.

Lasombra 2010.09.06. 18:54:59

@mement: Nekem forint hitelem van (és még lesz is egy jó darabig), ami még a mostani megroggyant CHF alapúnál is durvább. Szó nélkül törlesztem.
Kimondottan örülök a lehetőségnek, hogy esetleg az adóm egy részéből még be is segíthetek az "ostoba és tudatlan devizahiteles honfitársaimnak"!

Szívesen, máskor is. Csak szóljatok, mennyi kell. Mi itthon pénzt eszünk, annyi van. Esetleg, aki nagyon megcsúszik, simán be is költözhet hozzám, hisz egymás iránt felelősséggel tartozunk. Még a hülyék iránt is.

De kicsinyes vagyok, ez az igazság.

Art Mooney 2010.09.07. 17:57:16

@stark: így van, ez 2 külön probléma: amit meg lehetett oldani gyorsan, azt megoldották (úgy ahogy), amit nem, azon meg dolgoznak, lebegtetik, szondáztatják a népet.. szvsz ezen a területen rendben van, amit csinálnak, bár minden területen lenne legalább ennyi jó húzásuk.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.09.07. 22:42:32

Van igazság a posztodban, de!

"Szinte biztos, hogy a devizahitelesek 99%-ával közölve lett, hogy igen, itt van olyan is, hogy árfolyamkockázat."

Az tök jó, hogy te ezzel foglalkozol de egy ecce bölcsész házaspár, lehet hogy nincs tisztában a kockázat mértékével...
Főleg olyan nem amelyik még a létező szocializmusban tanult, és rohadtul nem homályosították fel.
Szóval ez a magas lóról köpködés azért nem kicsit undorító, mintha egy ápoló röhögne azokon, akik bevállaltak egy kockázattal járó műtétet, és megszívták vele, mert most le kell vágni a lábukat.

Hát tényleg nem kényszerítették őket, igaz a "rutinműtét, de természetesen van itt is kockázat"-ot ők nem úgy dekódolták, hogy jó eséllyel tönkrebassza az életedet a műtét.

Azt sem árt szem előtt tartani, mielőtt magyarozni kezdesz, hogy Kádárt nem mi választottuk, a kádárista mentalitást sem saját akaratából vette fel 2 generáció.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.09.07. 22:46:57

@tlac: Gondolom magaddal szemben is ilyen kritikus vagy.
F@szért van az, hogy Magyarország tele van, ilyen életképes übermenschekkel, akik mindent tudnak, mindent jobban tudnak, és mindent előre tudnak, azt' mégis itt rohadunk a mocsárban! :S

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2010.09.08. 11:47:07

@TaTa86.:
"Az tök jó, hogy te ezzel foglalkozol de egy ecce bölcsész házaspár, lehet hogy nincs tisztában a kockázat mértékével... "

Tata, ezért írtam, hogy:
"Csak azok leszarták, nem értették, vagy nem gondoltak bele, hogy az mekkora kockázatot jelent."

Itt a kulcsszó általában a nem gondoltak bele. Itt annyiról van szó, hogy a tartozásod CHF-ben számítják, CHF-ben van a havi törlesztő kiszámolva, ha drágul a CHF akkor többel lógsz, és fizetsz is. Ez nem agysebészet, és nem is végzettségköteles infó, ezt az emberek többsége érteni szokta. Ezt még anyám is tudja ezt, pedig érettségije sincs. Egészen egyszerűen ez az info csak nem érdekelte a CHF hitelest addig, amíg alacsonyan volt a CHF kamata.

Azért kell bizony erre az embercsoportra most magas lóról köpködni, mert bizony sír a szájuk, ha nézel tévét, még a TV2-t rajta is kaphattad, hogy a 8 különböző hitelt felhalmozó nő felé próbált szimpátiát generálni. Ezek az emberek néhányan úgy adósították el magukat, hogy ezzel az erővel a kaszinóban is elverhették volna a pénzt. Most pedig arról beszélünk (a kormány) hogy meg kéne segíteni őket, miközben az állam amúgy is gondban van.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2010.09.08. 11:48:15

nem "CHF kamata" hanem "CHF árfolyama".

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.09.08. 12:00:48

@stark: Én egyrészt értem, másrészt tanultam makrót, harmadrészt már a kapitalizmusban nevelkedtem, negyedrészt nekem nincs is devizahitelem, csak a jó öreg diákhitel.

Az a helyzet, hogy 1millió honfitársunk úgy látszik nem értette meg. Ha van 100 ember a 10mmillióból, azt mondom balekok, pusztuljon a hülyéje, amikor a lakosság 10%a beszopta, az azért súlyosabb dolog.

"Azért kell bizony erre az embercsoportra most magas lóról köpködni, mert bizony sír a szájuk, ha nézel tévét, még a TV2-t rajta is kaphattad, hogy a 8 különböző hitelt felhalmozó nő felé próbált szimpátiát generálni. "
Nem nézek TV2-t. :)

"Most pedig arról beszélünk (a kormány) hogy meg kéne segíteni őket, miközben az állam amúgy is gondban van. "
Ha már felvilágosítani nem tudtuk őket, legalább segítsünk.

Nem hiszem, hogy nem érted mit akarok mondani. Alapértelmezetten egyetértek veled, de ez a fennkölt, übermensch stílus, csak azért mert téged egyszerűen nem érint, ez undorító.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2010.09.08. 12:20:26

(csak úgy mellékesen: a lakossági hitelezés a mikroökonómia, nem makró, nem? rég volt azért már a közgáz...)

Már hogyne érintene?

A családban mindenkinek devizahitele van, meg is feszülnek érte, hogy fizessék. Meg halkan megsúgtam mindenkinek, hogy a legtöbb frankhiteles 225-ös CHF árfolyamnál is kevesebbet fizet, mintha forinthitelt vett volna fel anno.

Arról nem is beszélve, hogy alig bírok hiteleket átváltani, mert ilyen kurva magas árfolyamon számolt CHF tartozásokat már nem bírják az ingatlanok. Engem is érint a helyzet, nem is kicsit. Ha az állam belenyúlna, és helyrerakná, az az én életemet is könnyítené.

De ne tegye, mert akkor ezek az emberek így 5-10 éven belül máshogy verik magukat majd adósságcsapdába, mert alapból számítanak arra, hogy ha elkúrják, akkor a kormány segít. Így lehet, hogy szenvednek, meg lakást veszthetnek, és a Bayernek potyognak a könnyei, hogy nem lövi le a bankárt Clint Eastwood cowboy cuccban, de legközelebb már sokkal óvatosabbak lesznek.

Meg mondom, nem a CHF lakáshitel okozza a legtöbb embernél a problémát, hanem a mellé felvett (szintén CHF alapú) személyi kölcsön, esetleg 1-2 hitelkártya tartozás, még némi folyószámla hite. Megdöbbennél, ha tudnád, hogy nem 1-2 embernél, hanem nagyon sok embernél mi van. És általában minél hülyébben adósította el magát valaki annál nagyobb hangon ordítva vádol mindenkit, és annál inkább tartaná a markát az adófizetők pénze felé - tisztelet a kivételnek.

A magyar ember nem azért nem érti, hogy nem a bank felelős a CHF drágulásért, mert túl buta hozzá. Az oké, hogy a magyar nagy átlagban nem ért a pénzhez, de annyira azért nem hülye. Az emberek azért adják a hülyét néha, mert ha kénytelenek lennének elismerni, hogy ők ezt igazából értik, akkor azt is beismernék, hogy ők voltak a barmok. De nem, helyette megy a bankárkasztozás, s zsidózás, meg a rohadt szocizás - most meg rohadt orbánozás.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.09.08. 13:35:48

@stark: "(csak úgy mellékesen: a lakossági hitelezés a mikroökonómia, nem makró, nem? rég volt azért már a közgáz...)"

Mikrón nem voltam. XD

Jól van akkor te is szívsz, mondjuk ennek nem örülök, de az álláspontod valamivel érthetőbb. De ha már ti is beszívtátok, akkor tényleg nem tudom mit kérsz számon a többieken.

Mondom: 40 évig kommunizmus volt, a pénzhez értő rétegek megholokausztolták, lelőtték a Donnál vagy Budapest ostroma közben, esetleg internálták, elüldözték.
Nem nagyon maradt polgárság, értelmiség, parasztgazdák, dzsentrik, arisztokraták. A cselédek, zsellérek, prolik pedig sosem értettek a pénzhez, ez nem magyar specifikum.

Szóval a hangodon egy kicsit simíthatnál.

Ezt is úgy mondom, hogy egyetértek azzal, hogy az ember néha sikítani tudna a prolik ostobaságain.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2010.09.10. 10:02:33

@TaTa86.:
Na jó, akkor ennek utánanézek, hogy most mikró, vagy makró, mert nem fogok tudni aludni, ha nem derül ki. XD

Értem én, hogy simíthatnék a hangomon, de úgy sajnos nehéz, hogy személyesen kell szembeszaladni az ilyen emberekkel. Igazából az egész bejegyzés egy pont ilyen arccal folytatott e-mailezgetésből, illetve egy posztban emlegetett frankhitelesekből jött, szóval friss volt az élmény, és aktuális.

ÚÚÚ, meg még olyan sztorikat tudnék mesélni, de nem, nem szabad fecserészni az ügyfelek személyes dolgairól, pedig ááá, gyöngyszemek mind a maguk nemében...XD

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2010.09.10. 10:03:59

És megint 218 a CHF! Hurrá, hurrá, csak nehogy korai legyen az öröm...

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2010.09.10. 10:04:35

Mondjuk az is durva, hogy a 218-as CHF árfolyam nem is hangzik már olyan rosszul... Régen még a 199-en is elszörnyedtem..

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2010.09.10. 10:28:44

"Ismerőseim között nem egy van, aki felvett három-négy éve 15-18-20 millió forintot, hogy házat, lakást vegyen, építsen magának és családjának (a bankok reklámjaikban könyörögtek még akkor, hogy vegyünk fel hitelt!), azóta fizetik becsülettel a részleteket, s ma felvett hitelük (a törzstőke!) két-három-négy millió forinttal több, bizonyos árfolyamingadozások miatt!"

Meg azért Bayer Zsoltnak ez a mondata szerintem megborítja az ember idegrendszerét...

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.09.10. 19:56:17

@stark: Sry. Nem mikrón, hanem mikróT. Így már eléggé más. XD
Hülyén vettem fel a tárgyakat. :(

"ÚÚÚ, meg még olyan sztorikat tudnék mesélni, de nem, nem szabad fecserészni az ügyfelek személyes dolgairól, pedig ááá, gyöngyszemek mind a maguk nemében...XD "

Van az úgy.

"És megint 218 a CHF! Hurrá, hurrá, csak nehogy korai legyen az öröm... "
Kíváncsi vagyok, erre mit mond az emeszpé... Vagy lehet hogy csak a drágulás a Patás műve? :)

"Meg azért Bayer Zsoltnak ez a mondata szerintem megborítja az ember idegrendszerét... "
Van benne valami.

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.09.16. 11:33:14

A bankok előre tudták, hogy ennyi ügyfél ennyi frankhitellel be fog dőlni. Akkor ki a hülye/aljas? Az amerikai subprime hitelek kihelyezése az ügynököktől a bankvezérekig egy bűnszervezetben elkövetett gigantikus csalás volt, fogd a pénzt és fuss alapon.

Nem tartottak a fejünkhöz kalasnyikovot, hogy hitelt vegyünk fel? Szóval a Kádár-korban népszavazáson döntöttünk úgy, hogy Fekete elvti haverjaitól kölcsönt veszünk fel, ami azóta sokszorosára nőtt, pedig törlesztettünk érte a volt nemzeti vagyonnal? Miért is szidják a zsidókat a Feketék és a wall streeti bankárok ügyében...

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2010.09.16. 13:30:50

"A bankok előre tudták, hogy ennyi ügyfél ennyi frankhitellel be fog dőlni. Akkor ki a hülye/aljas? Az amerikai subprime hitelek kihelyezése az ügynököktől a bankvezérekig egy bűnszervezetben elkövetett gigantikus csalás volt, fogd a pénzt és fuss alapon."

Na most, először is, nem a bankok nem tudták, hogy ennyi frankhitel be fog dőlni. Mert ha bedől = a bank nem tudja behúzni a pénzét (vagy csak jóval nehezebben) és ez bizony csökkenti a bank nemzetközi szintű likviditását is, ergo, ha előre tudják, hogy bedől, akkor nem adják ki a hitelt, mert így a saját pénzüket adják olyan embereknek, akikről tudják, hogy nem bírnak fizetni.

Figyi, nem rosszból, de nem kell fogyatékkal élőnek lenni ahhoz, hogy belássuk, hogy a bankoknak is az a jó, ha te végig minden gond nélkül törleszted a hiteled, és nem az, ha végrehajtani kell, és a házad áron alul eladásából töredék hasznot szerez.

A subprime hitelekről meg most hadd ne tartsak kiselőadást, ahogy arról se, hogy nem is annyira a magukban a subprime hitelek léte, hanem a 80%-osan beterhelt ingatlanok mellé hülye fejjel felvett még +10/+20 százaléknyi másodlagos hitel döntötte be a hitelpiacot. Túlfogyasztás keletkezett, a túlfogyi lufit csinál, a lufi meg egyszer csak kipukkan, ha már a magát eladósító piac képtelen fizetni a törlesztőrészleteket. Ennyi. Akkor is megtörtént volna, ha nincsenek subprime hitelek az USA-ban, csak akkor most más hiteltípust szidna a jónép.

Két éve még az ARM (változó kamatozású) hiteleket emlegették, mint a válság okozóit, aztán meg kiderült, hogy az FRM (fix kamatozású) hitelesek között nagyobb aránnyal fizetnek késéssel az első éven belül.

"Nem tartottak a fejünkhöz kalasnyikovot, hogy hitelt vegyünk fel? Szóval a Kádár-korban népszavazáson döntöttünk úgy, hogy Fekete elvti haverjaitól kölcsönt veszünk fel, ami azóta sokszorosára nőtt, pedig törlesztettünk érte a volt nemzeti vagyonnal? Miért is szidják a zsidókat a Feketék és a wall streeti bankárok ügyében..."

ÖÖÖÖ, figyi, én a devizahitelekről beszéltem. Azokat nem a Kádár-korban osztogatták. Valamit itt elkevertél. Zsidós párhozamokat nagyon szépen lehet keresgélni valami olyan gondolatvilágú blogon, ezen nem muszáj.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2010.09.16. 15:16:02

Hoppá, és megtörtént, amire szintén lehetett számítani:

index.hu/gazdasag/vilag/2010/09/16/nem_emelt_kamatot_a_svajci_jegybank/

Igen, Svájcnak sem jó a túl erős frank, mert deflációhoz vezethet. 213 körül a frank. Az USB kicsit mellényúlt az eheti prognózissal, pont a deflációs fenyegetéstől tarthattak jobban az Alpok jegybankárai, mint az elszabaduló frank inflációtól. Ebből is látszik, hogy a hiteleket kiadó kereskedelmi bankok, és a devizák árfolyama között nem túl nagy az egymásra hatási erő (bár létezik) és éppen ezért baromság azt mondani, hogy a bankok előre tudták, hogy a devizahitelek be fognak bukni.
süti beállítások módosítása