Az újonnan kialakult ellenzéki és civil együttműködésnek így is megvoltak a gyenge pontjai. Különösen egy bizonyos ex-miniszterelnök. A gyakorlati kivetülése ennek ez a kis balhé, amit a szélsőjobb vágott le az MSZP-vel, úgy, hogy tulajdonképpen egy kormányellenes tüntetés közepén ácsorogtak.

Távol álljon tőlem az, hogy az MSZP-t védjem, de nem tartom valószínűnek, hogy ők lennének felelősek ezért az összezördülésért. Nagy fantázia kell ahhoz, hogy komoly agressziót nézzünk ki a volt kormánypárt szavazóbázisából, nem különben politikusaiból.

Tulajdonképpen az történt, hogy a széljobbos tömeg úgy döntött, hogy nosztalgiáznak egy kicsit, és már előjött a neandervölgyi agyakból a "Gyurcsány takarodj!". Szép-szép, csak már lassan 3 éve eltakarodott, mit akarunk még?

Célszerű a szélsőjobboldalnak az MSZP ellenzékeként fellépni, főleg úgy, hogy a legnagyobb széljobbos mozgalom most éppen egy oldalon ücsörög az MSZP-vel? Az ellenzék-ellenzéke szerepkör nagyon gáz volt akkor is, amikor Gyurcsány játszotta kormányoldalról, ha valami hátranyilazós szekta ezt nyomja, miközben a kormány vak elefántként ugrál a Magyarország nevű porcelánboltban - na hát ott komolyan át kell gondolni, hogy mit is akarnak elérni...

Az is nagyon árulkodó, hogy a folyamatosan növekvő népszerűségű Jobbik nem igazán vett részt ebben a lassan már történelminek mondható, év eleji tüntetésen, holott nekik is minden okuk meglenne ott lenni.

Talán a felvonuló szervezetek eléggé baloldali arculata zavarta Vona díszes társaságát? Vagy csak nem akarnak együtt mutatkozni a többi ellenzéki párttal, in general? Amennyiben a szélsőjobb - ideértve a Jobbikot is - még ilyen politikai környezetben, a demokratikus keretek ilyen gyors pusztulása mellett sem hajlandó kiegyezni a volt kormánypárttal, akkor egyáltalán beszélhetünk-e hiteles ellenzéki magatartásról, vagy inkább csak a népszerűség megtartása, és az esetleg hatalomra kerülés esélye foglalkoztatja a Jobbikot?

Hiszen - valljuk be - a szélsőjobboldali szavazók lehet nem repesnek az baloldallal együttműködés ötletétől. Mindemellett a tüntetésről így is csak a Jobbik az ellenzék egyetlen hiányzó pontja. Ráadásul még arrogánsan kiszólnak egy közleményben a tüntetőknek:

A nemzeti ellenzéknek nincs keresnivalója az ilyen és ehhez hasonló operaházi „rongyrázáson”, de végképp semmi helye az Operaház környékén tartandó tüntetésen a liberális anarchisták mellett.

Mondja a Jobbik szóvivője. 

Felmerül ilyenkor a kérdés, hogy a Jobbik valódi ellenzéki párt egyáltalán, vagy csupán egy harmadik front a már két évtizedes Fidesz-MSZP lövészárokharcban, ugyanolyan kérlelhetetlenséggel és arroganciával felvértezve, mint az előző kettő párt?

Ha ez a magatartás az ellenzékben, akkor mindez már szinte aláírja, hogy a nemzeti radikális párt talán nem más, mint a jövő - lényegesen szélsőségesebb, és jóval tapasztalatlanabb - Fidesze, amely talán még annyit sem konyít egy ország irányításához, illetve még előítéletesebb és ideológiailag elfogultabb, mint a narancsos kompánia.

Ha ez így van, az mindenképpen nyugtalanító, hogy a Jobbik lassan, de biztosan tör előre a népszerűségi listán.

A bejegyzés trackback címe:

https://szajtepo.blog.hu/api/trackback/id/tr843514818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mimindannyian · http://wmiki.blog.hu/ 2012.01.02. 21:34:33

"Nagy fantázia kell ahhoz, hogy komoly agressziót nézzünk ki a volt kormánypárt szavazóbázisából, nem különben politikusaiból."

Szerintem semennyi fantázia nem kell, csak egy pici emlékezet, hogy az agresszivitásukhoz ne férjen kétség. Talán a múlhatatlan, véresszájú másikra mutogatás könnyed lányos allűr volt a részükről? Nincs sikeres politikus agresszivitás nélkül. De még sikertelen se.

"Jobbik nem igazán vett részt ebben a lassan már történelminek mondható, év eleji tüntetésen, holott nekik is minden okuk meglenne ott lenni."

Ezek szerint mégsincs meg rá minden okuk, vagy az nincsenek tisztában a saját érdekeikkel? Vagy te tévedsz, vagy hamis a kérdés. :)

"a demokratikus keretek ilyen gyors pusztulása mellett"
Ez nem objektíve elfogadott tény. Erre tehát nem építheted az érvelést.

"Felmerül ilyenkor a kérdés, hogy a Jobbik valódi ellenzéki párt egyáltalán, vagy csupán egy harmadik front a már két évtizedes Fidesz-MSZP lövészárokharcban, ugyanolyan kérlelhetetlenséggel és arroganciával felvértezve, mint az előző kettő párt?"

Miért ne lehetne harmadik, aki mindenki mást utál? Miért akarsz/akarunk/akar gyurcsány mindenáron összemosni pártokat, akik egy este egy pillanatra egy zászló alatt véletlen egybesodródnak?
Kell a támogatottság, kell az taglétszám-tömeg-látszat. Ha ebben a kamuban a jobbik nem asszisztál, hát szíve joga, sőt, hajrá.

"Ha ez a magatartás az ellenzékben..."
Miért kellene, hogy az ellenzék egységes legyen a kormánnyal szemben?...

"mindez már szinte aláírja, hogy a nemzeti radikális párt talán nem más, mint a jövő - lényegesen szélsőségesebb, és jóval tapasztalatlanabb - Fidesze, amely talán még annyit sem konyít egy ország irányításához, illetve még előítéletesebb és ideológiailag elfogultabb, mint a narancsos kompánia."

Ez számodra újdonság? Ez világos. Érzelemből, ész nélkül politizáló dilettáns egylet.

"Ha ez így van, az mindenképpen nyugtalanító, hogy a Jobbik lassan, de biztosan tör előre a népszerűségi listán."
A népszerűségi listát az istenadta nép határozza meg, amelyik minden politikusnál dilettánsabb! Lásd még: demokrácia. Ez a dilettáns nép pedig jó életet akar. Ha az eddigi eszközök nem jók, akkor más eszközzel. Ennyire ért hozzá.

De mindez mi az univerzum végtelenjéhez képest?! Nyugtalanság?! Csak nyiss ki egy csillagászati könyvet.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2012.01.02. 22:03:20

"Szerintem semennyi fantázia nem kell, csak egy pici emlékezet, hogy az agresszivitásukhoz ne férjen kétség. Talán a múlhatatlan, véresszájú másikra mutogatás könnyed lányos allűr volt a részükről? Nincs sikeres politikus agresszivitás nélkül. De még sikertelen se."

Ez jogos, azonban ne feledjük el, hogy az utcai, cigánybandákra jellemző balhé nem egészen az MSZP-s tüntetők sajátja.

"Ezek szerint mégsincs meg rá minden okuk, vagy az nincsenek tisztában a saját érdekeikkel? Vagy te tévedsz, vagy hamis a kérdés. :)"

Minden okuk meg van ott lenni, mivel ők is ugyanúgy a járda szélére vannak söpörve a jelen kormány alatt. Mindemellett felsoroltam, hogy miért nem vesznek - valszeg - részt az eseményen, és linkeltem az indoklást is.

A politikában így másznak a pártok. Az hogy van oka, és hogy érdeke, az két különböző játék.

"Ez nem objektíve elfogadott tény. Erre tehát nem építheted az érvelést."

Politikában az "objektív" szót a politikai eseményeket fényképező fotósokon kívül mindenkinek el kéne felejtenie. Objektíve igazságot politikában ne is nagyon keressünk, ez nem egészen úgy működik.

A jogállami keretek lazulása nagyon szépen lemérhető a társadalom minden pontján tapasztalható érdeksérelmekről, a kormányzati kommunikáció enyhén autokrata mozzanataiból, és a kormánytól független szervek a kormány hatáskörébe rángatásából.

"Miért ne lehetne harmadik, aki mindenki mást utál?"

Végül is lehetne.

" Miért akarsz/akarunk/akar gyurcsány mindenáron összemosni pártokat, akik egy este egy pillanatra egy zászló alatt véletlen egybesodródnak?"

A civil szervezetek, és az ellenzék közeledése ennél azért hosszabb folyamat, amely nem biztos, hogy véget ér a mai estével. Azért előre lehetett sejteni, hogy a párbeszéd megkezdése mellett közeledés is lesz a civilek és a pártok között, a kérdés inkább az, hogy mikor és meddig. Illetve, hogy a civil szervezetek meddig lesznek civilek, megeszi-e őket valamely politikai párt, illetve, hogy civil szervezetekből pártokká alakulnak-e.

Kétlem, hogy ez az egész egy egy éjszakás kaland lenne a szervezetek és a pártok között.

"Kell a támogatottság, kell az taglétszám-tömeg-látszat. Ha ebben a kamuban a jobbik nem asszisztál, hát szíve joga, sőt, hajrá."

Ez sem ilyen egyszerű. Az LMP sem érzi magát kellemesen az MSZP-vel, hiszen azok nem egyszer játszottak gané mód az új párttal szemben. Mégis kibírják, a jelenlegi, a jövő havi népszerűségi listánál kicsit hosszabb távú cél érdekében.
Na most nyilván, ha az ellenzéki tevékenységet, mint hatásos mozgalmat nézzük, akkor a Jobbik nem kicsit erősíthette volna a tüntetés legitimitását a jelenlétével - jelezve, hogy nekik is éppúgy kivan a faszuk.

Úgy néz ki, hogy lényegesen fontosabb számukra - is - a szavazatkapkodás. Nem merték meglépni azt, amit a szavazókör nem akar látni. Vagy annyira masszívan ideológiailag motiváltak, hogy még csak egy utcában sem hajlandóak az "ellenséggel" tartózkodni. Még akkor is, ha az ellenségeskedésnél kicsit nagyobb a tét.

"Miért kellene, hogy az ellenzék egységes legyen a kormánnyal szemben?..."

Nem kellene - semmi sem kötelező - viszont erősebb lenne az ellenzék így. Ne feledjük a négy ellenzéki párt támogatottsága a biztos szavazók körében nagyobb, mint a Fidesz-KDNP koalícióé.

Az ilyen jobbikos hozzáállás mellett viszont ez az összetétel nem fogja leváltani a jelenlegi kormányt, mert külön-külön nincs meg már az a támogatottság.

"Ez számodra újdonság? Ez világos. Érzelemből, ész nélkül politizáló dilettáns egylet."

Meglepődsz, ha azt mondom, hogy nem, nem újdonság? Csak vártam vele vagy négy évet, hogy leírjam. Sajnos ott álltam a tömegben, amikor bejelentették, hogy sóval lesz behintve a TV2 és az RTL Klub székháza. És nem tetszett, amit hallottam.

Valószínűleg enyém volt a legnagyobb facepalm a tömegben...

Na pillanat, itt egy részeg ünnepelt, iszom egy sört...

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2012.01.02. 22:24:45

@mimindannyian:

"De mindez mi az univerzum végtelenjéhez képest?! Nyugtalanság?! Csak nyiss ki egy csillagászati könyvet."

A tény, hogy mindez nem valami nagy csinnadratta az univerzum végtelenjéhez képest, vajmi kevéset jelent a jelenlegi magyar közéletnek.

Ezzel az erővel ugyanígy elsüthettük volna ezt a szöveget egy líbiai szabadságharcosnak a forradalom kellős közepén, csak ez nem javít a tényen, hogy a tüzérség lövi őket...

mimindannyian · http://wmiki.blog.hu/ 2012.01.02. 22:29:33

"Ezzel az erővel ugyanígy elsüthettük volna ezt a szöveget egy líbiai szabadságharcosnak a forradalom kellős közepén, csak ez nem javít a tényen, hogy a tüzérség lövi őket... "

Pontosan!

mimindannyian · http://wmiki.blog.hu/ 2012.01.02. 22:39:06

"Vagy annyira masszívan ideológiailag motiváltak, hogy még csak egy utcában sem hajlandóak az "ellenséggel" tartózkodni. Még akkor is, ha az ellenségeskedésnél kicsit nagyobb a tét."

Simán. Az eddigi mentalitásukból ez következik. Előbb meghalni, mint az mszp-vel közös lóra tenni. Ez becsületbeli MAGYAR ügy! :)

"viszont erősebb lenne az ellenzék így".

Ez neked lehet, hogy pozitívum, de ezek szerint nem mindenkinek.

"Ne feledjük a négy ellenzéki párt támogatottsága a biztos szavazók körében nagyobb, mint a Fidesz-KDNP koalícióé."

A választások között ennek nincs jelentősége.

"Az ilyen jobbikos hozzáállás mellett viszont ez az összetétel nem fogja leváltani a jelenlegi kormányt, mert külön-külön nincs meg már az a támogatottság."

Sokára lesz még az a választás, hogy már eladják a lelküket a remélt új kormányért. A jobbik meg valószínűleg (remélhetőleg) maga úgyse tud majd kormányt alakítani, így a fidesznél jobb cimborát nem találhat - egyelőre.

"Meglepődsz, ha azt mondom, hogy nem, nem újdonság? Csak vártam vele vagy négy évet, hogy leírjam. "

Túl jóhiszemű vagy :).

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2012.01.02. 23:04:57

@mimindannyian:

"Ez neked lehet, hogy pozitívum, de ezek szerint nem mindenkinek."

Nekem igen, mivel nincsenek olyan elmezavaraim, hogy ezt vagy azt a pártot, vagy a jobb, ill. a bal oldalt a javíthatatlan ősgonosznak kiáltsam ki, akire aztán köpködök, ha esik, ha fúj. A Fidesz sem azért zavar, mert utálom a pártot, hanem mert utálom, amit csinálnak.

Főleg, mert rájuk szavaztam... (Atyaúristen, mit tettem)

"A választások között ennek nincs jelentősége."

Ez így van. Viszont én azok közé a mazochisták közé tartozom, akik már a választások között is kombinálnak, és sajnos még nincsenek meg a 2014-es adatok, azzal kell dolgozni, ami van...

Nem mellesleg az előző ciklusban ilyenkorra már lehetett tudni, hogy ki nyeri a 2010-es választásokat, maximum a hány százalékkal volt a kérdés.

"Sokára lesz még az a választás, hogy már eladják a lelküket a remélt új kormányért. A jobbik meg valószínűleg (remélhetőleg) maga úgyse tud majd kormányt alakítani, így a fidesznél jobb cimborát nem találhat - egyelőre."

Én is így gondolom. Az fog történni, mint 1994-ben, amikor az egyik nagy rendszerváltó párt - SZDSZ - szépen koalícióra lépett az addig gyűlölt posztkommunista MSZP-vel.

Na, valószínűleg a Jobbik elvei is így fognak leúszni a csatornán...

"Túl jóhiszemű vagy :)."

Igazából a választások óta nem sokat foglalkoztam a Jobbikkal, hogy okom legyen leírni azt, amit most... :)

mimindannyian · http://wmiki.blog.hu/ 2012.01.02. 23:29:52

"A Fidesz sem azért zavar, mert utálom a pártot, hanem mert utálom, amit csinálnak."

Én még a mostani 2/3-as erőből politizálásnál is jobban utáltam az előző 20 év "nem csinálunk semmit, de jól elvitatkozunk, és a pénzt azért elherdáljuk" politikáját. A mostani kormányra legalább azt nem lehet mondani, hogy tétlen.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2012.01.02. 23:42:18

@mimindannyian: Az lehet. Egy egyre süllyedő hajón a semmit tevés alapból probléma. De az sem biztos, hogy jobb a semmittevésnél az, hogy valaki kalapáccsal újabb lyukakat ver a hajótestbe...

mimindannyian · http://wmiki.blog.hu/ 2012.01.02. 23:50:15

"De az sem biztos, hogy jobb a semmittevésnél az, hogy valaki kalapáccsal újabb lyukakat ver a hajótestbe... "

Na, ez már megközelítés kérdése. Van aki a hosszú, elhúzódó halált szereti, van, aki a gyorsat.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2012.01.03. 00:06:36

@mimindannyian: Ja, mondjuk ha így nézzük, akkor lehet, hogy van értelme annak, amit csinálnak...

Hmmm...

Sikó kun 2012.01.07. 02:03:37

Arról, hogy ki kivel, hogy szövetkezik, elég megnézni a Fidesz-Kisgazda szövetséget és előzményeit '98-ban.
süti beállítások módosítása