Előzmények:
A jobbik
A zsidók
A fidesz

A kép forrása: HVG - Brutális nyereségeket produkáltak a nyugdíjkasszák

Ugyan egyszer már érintve lett ez a téma az azóta halott blogban, meg ezt nem is írtam be mint előrelátható bejegyzést, azért újra megejteném, mivel éppen nagyon aktuális.

Ugyanis itt van nekünk egy kormány, amely jelen pillanatban éppen hideget-meleget összehazudik a nyugdíjpénztárakról. Emiatt megjelent az elkötelezett Fidesz-szavazó, aki  mindezen baromságokat elhiszi, és a továbbiakban afféle befektetési szakértőként nyilatkozik a magánnyugdíjpénztárak működéséről. Például, az alacsony hozamokról, és a magas működési költségekről, mivel hát a Viktorék megmondták, hogy csak 0 és 1% közötti az éves nyereség, mert a 6%-os működési költség visz mindent...

Kár, hogy ez nem igaz.

 

 

A feladat: találjuk meg a 0 és 1 % közötti éves hozamot produkáló nyugdíjpénztárat.

 


 

 

A hirtelen önmagában pénztárellenességet találó személy onnan ismerkszik meg, hogy felületesen elolvasva a fidesz.hu-n található közleményeket, máris akadémiai szintű pénzügyi ismeretek birtokában érzi magát. Valahogyan kitalál egy olyan érvelést, miszerint egyáltalán nem éri meg félrerakni a pénzt hosszú távon, infláció feletti kamatra, hanem valamiért az jó az én nyugdíjamnak, ha a kormány azonnal elkölti az annak a biztosítására szánt járulékot. Megindokolni, hogy ez miért van így, nem tudja.

Az állami nyugdíj újdonsült protektora abban hisz, hogy egy egyre csökkenű taglétszámú piramisjáték, azaz az állami nyugdíj, hatékonyabban képes finanszírozni a békés öregkort, mint egy olyan magánintézmény, amelyik csak 12 év működés után, már több mint 2700 milliárd forint tartalékkal rendelkezik arra, hogy ezt megtegye.

Tipikus idézetek:

Egyenlőre nem tudok ilyet, még nagyon új ez az alfaj. De mivel személyesen is találkozom ilyenekkel, ezért mindenképp felírok egyet, ha lesz.

A bejegyzés trackback címe:

https://szajtepo.blog.hu/api/trackback/id/tr392437966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

úriparaszt · http://varanus.blog.hu 2010.11.19. 16:28:35

Rossz helyen keresel számokkal alátámasztott érveket a magánnyugdíj ellen. Ezeknek forrása a nem a fidesz.hu , hanem a Népszabadság, illetve Bajnai alatt főtanácsadóként dolgozó Kun János blogja :)

Lásd pl ezt:
www.mebal.hu/index.php/egyeb-fontos-erdekes-olvasni-valo/281-kun-janos-a-tyuk-nem-tojik-aranytojast-gondolatok-a-magannyugdijpenztarakrol

Persze pár dolgot kifelejt, ettől még komoly gondolatmankót ad, szerencsére a Fidesznek ciki lenne rá hivatkozni.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2010.11.20. 12:09:40

Köszi a linket, nagyon informatív, csak ugye itt irreleváns, mert a nagy tömegek, akik hirtelen a Vezér szavára megvilágosodva rájönnek, hogy a pénztárak az Ördögtől vannak.

Hozzátenném, hogy a Bajnai-kormány is meg akarta szüntetni a pénztárak rendszerét, és afféle nyugdíjbiztosításként a megtakarításokat magánbiztosítókba szerette volna helyezni, szóval nem olyan meglepő, hogy a Bajnainak is volt egy megmondóembere, aki érvekkel támasztotta alá, hogy miért is jó ha elveszik a nyugdíjmegtakinkat...

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2010.11.20. 12:10:12

*a pénztárak az Ördögtől vannak a Fidesz.hu-n jutottak ehhez az infóhoz.

Hoppá, gáz, ha elfelejtek befejezni egy mondatot.

úriparaszt · http://varanus.blog.hu 2010.11.20. 13:10:10

Ezek ellenére én úgy vélem egyelőre nem lehet a pénztárak hatékonyságát, hasznát vizsgálni, mivel még nem is működnek igazán. Én mindig is egy nagyobb lélegzetvételű terv első lépcsőjének tartottam, aminek a végcélja a (távoli) jövőbeni költségvetés terheinek csökkentése (ideális esetben közel megszüntetése) egy a jelenben felmerülő tehernöveléssel.
Tehát egy extra hosszútávú beruházás. Ennek terheit -minden lózung ellenére- folyamatosan mi magunk fizetnénk meg a költségvetésben támadt lyuk foltozásával.
Mellesleg lehetne ez bármilyen, akár állami alap is, azzal a megkötéssel, hogy a vagyonhoz senki nem nyúlhat, ha mégis annak Pokorni levágja a kezét. Ez persze nem jött be, mint látjuk elegendő egy forradalmi 2/3 :-/

д · http://www.hovane.blogspot.com/ 2010.11.21. 22:22:25

régen nem jártam erre... de gondoltam, ezt megosztom veled: index.hu/belfold/2010/11/21/ellenallasra_hivtak_a_karolyi-szobor_vedoi/

ismét a "másik hülye" kategória...

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2010.11.26. 15:10:20

@úriparaszt: Jaja, igazából a pénztárak hatékonyságát csak akkor lehetne megítélni rendesen, ha már a lakosság egy jó részének már fizetnének nyugdíjat, illetve lennének olyan emberek, akik 18-65 éves korukig gyűjtöttek pénzt a pénztárba. Így viszont az emberek nagyon korán temették a pénztárakat 2008-ban.

: Hallod, már meg sem lepődtem, amikor a végén felbukkant a TGM, szinte helyénvalónak éreztem ott a jelenlétét...

Köszi a linket, baromi jót szórakoztam rajta. :D

д · http://www.hovane.blogspot.com/ 2010.11.29. 13:02:54

@stark:
igazán nincs mit :)

amúgy én már nem tudom, hogy mit kezdjek velük...
múltkor egy ismerősöm drágább helyén találkoztam egy ilyesmi fickóval. azt vettem észre, hogy a telefonján ott pörög a vörös sarló-kalapács, de mellette márkás (drága) ruhákban jár, issza a drága külföldi sört, majd nyomkodja a szintén drága, modern telefonját. szívem szerint elbeszélgettem volna vele, hogy ezt most akkor hogy? de aztán rájöttem, hogy tök fölösleges.
persze megfordult az is a fejemben, hogy korsóval fejbe b*szom, hogy hátra észhez tér, de aztán letettem róla, mert drága volt a söröm... mire addigra az erős felindulásom is elpárolog :D
még szerencse, hogy nem volt rajta che guevuara-s póló

д · http://www.hovane.blogspot.com/ 2010.11.29. 13:04:07

"mire addigra az erős felindulásom is elpárolog :D"

itt kimaradt a "megittam,"

:)

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2010.12.02. 14:18:20

: Ja, hát az egyébként alap, hogy az összes kommunista gondolkodású arc akivel eddig összefutottam ilyen apuci révén (aki valamilyen vadkapitalista szektorban dolgozott) igen gazdag és jómódú volt, és azt nem is szégyellte villogtatni.

Egyszer Szegeden egy kőkommer gyereknek mondtam (aki jól el volt eresztve) hogy hívja meg az egész asztaltársaságot egy sörre. Nem akarta, erre elkezdtem neki magyarázni, hogy mégis milyen kommunista ő, hogy ha a szegényebbekkel nem hajlandó megosztani a javait.

Burzsoá reakciósnak is neveztem, ha jól emlékszem - nagyon részeg voltam - a gyerek meg annyira besértődött, hogy elment haza. XD

д · http://www.hovane.blogspot.com/ 2010.12.08. 10:03:23

@stark:
:D megnéztem volna a szegedi srác fejét :) olyan jól szétlehetne szívatni a fejüket... na, mindegy :)

tényleg, szívem szerint egy kicsit bevinném őket újpest, kőbánya, csepel stb. részeire, hogy egy kicsit részesüljenek a nagy baloldali tökéletességgel. :)
süti beállítások módosítása