Harry Potter és a piacgazdaság
2010.12.02. 19:12
Felfogtuk igazán, hogy mi is folyik itt?
A mai magyar állam legsúlyosabb problémája a pénz. A pénz hiánya, a működési kültségek, a transzferek újraelosztása, ezek mind olyan tényezők, amelyeket az elmúlt évtizedből örökölt az Orbán-kormány. Neki is része volt benne, hiszen tudjuk, hogy azért brutális pazarlások történtek a 2002-es választások megnyerésének érdekében. Olyan problémák vannak itt, amelyeket nem lehet kikerülni, mert már olyan nagyon kövérre híztak, hogy fizikailag képtelenség.
Tehát, iszonyatos nagy szükség van arra, hogy egy működő magyar pénzrendszer jöjjön létre.
Mi történik a költségvetés, és a pénzügyek terén országos szinten?
- A Költségvetési Tanácsból a háttérszámolásokat végző negyvenöt fős, kiemelkedő szakértékből álló tanácsot meneszteni akarják, mert sokba kerülnek, holott a kormány az elmúlt hónapok gazdasági sámánmágiájával annyi pénzt tapsolt el, amennyi a KT 25 éves működésére elég lenne. Így a tanácsot, amely olyan jól működő volt, hogy a britek lekoppintották, lezullesztik a romániai Költségvetési Tanács szintjére. Ami lófasz.
- A monetáris tanács felett keményebb kontrollt akarnak, alapvetően köpve a jegybank függetlenségére.
- A magántőkét kivonnák a nyugdíjból, így 2700 milliárd forintot kivonnának a magyar gazdaságból, a költségvetés javára, a növekedés rovására. Azaz, államosítanák a pénztárakat.
- Az Alkotmánybíróságot innentől kihagynák a költségvetési és mindenféle, pénzzel kapcsolatos kérdésekből.
Tulajdonképpen, amikor a legégetőbb szükségünk lenne egy józan monetáris rendszerre, a kormány leépíti és ellehetetleníti azokat a szereplőket, akik értenek is a piacgazdaság működéséhez, és reálpolitika helyett már-már marxi tévképzetekkel próbálkozik.
Ez már több egy rosszul átgondolt államosításnál, ez a szabad piac letámadása. A kormány ki akarja próbálni a saját, elrugaszkodott elképzeléseit, ezért leépíti, és nem érdekli őket az sem, ha az ország közben belerokkan. Orbán Viktor Harry Potternek képzeli magát, aki csupán int egy pálcával, és varázslatos dolgok történnek, a makroökonómia meg mehet a picsába.
Orbán, és kormánya közönyösen mered a világra. Nem érdekli őket a forint árfolyama, az ország kockázati megítélése, vagy az állampapírok kamata. Nem érdekli őket semmi valóságos, ők itt valami mást építenek, egy Nemzeti Együttműködést, amely ignorálja a piaci folyamatokat, és bármikor elvehető játékszernek tekinti a magántőkét.
Ismerős?
Itt az ideje leülni, és beletörődni.
Basszameg, visszajöttek a kommunisták.
Szerző: stark (a fideszre szavaztam 2010ben)
· 6 trackback 153 komment
Címkék: gazdaság fidesz hülye patásördögviktor
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Kormányzati K.O. 2010.12.03. 07:23:38
Trackback: A Fidesz fellélegezhet 2010.12.03. 06:47:06
Trackback: Mutatvány 2010.12.02. 22:14:59
Trackback: A Nép ellenségei 2010.12.02. 21:25:14
Trackback: Országos politikai operettbál 2010.12.02. 21:22:33
Trackback: Nyugdíjaink jövője 2010.12.02. 21:12:25
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Italo Balbo 2010.12.02. 21:05:13
pizsama 2010.12.02. 21:07:40
Art'Úr 2010.12.02. 21:08:39
1x pedig minden lázálomnak vége szakad..
oszt jónapot!
majd kezdik előröl más jelszavakkal!
Voltak Ők már libsik, konzervatívok most rápróbálnak a komcsi tempóra is.
okés...
értem..?
Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.12.02. 21:22:51
A Külügyminisztérium csütörtökön közölte: a Magyarországi Európa Társaság (MET) külügyes tagjai elhatárolódnak a MET-nek a magyar EU-elnökséggel kapcsolatos állásfoglalásától, amely a szaktárca szerint "kemény belpolitikai támadás" a kormánnyal szemben.
A minisztérium szerint a MET nyilatkozata "olyan elemeket és megfogalmazásokat tartalmaz, illetve olyan véleményt fejt ki, amelyek egyértelműen a belpolitikai küzdelmek szereplőjévé teszik a szervezetet". A tárca emlékeztet rá: a MET eredeti célja - mint honlapján olvasható -, hogy "civil, a politikai pártoktól független szervezetként" tevékenykedjen.
belekotty 2010.12.02. 21:23:23
Don_Pipita 2010.12.02. 21:23:32
kisa 2010.12.02. 21:30:41
Pontról pontra megcáfolva a posztolót?
Mert így nulla információértéke van a kommentednek.
röhögő 2010.12.02. 21:30:50
kszabo 2010.12.02. 21:41:35
Dr. Tim Pedersen Dr. (egy L-lel) 2010.12.02. 21:45:31
Link Elek 2010.12.02. 21:48:21
nem vagyok benne biztos, hogy ott fog maradni.
meg nyugodtan lehetunk orosz tipusu allam is, ami papiron demokracia, de a maffia es az allamhatalom megkulonbozhetetlen, es a korrupcio merteke 300milliard$/ev.
ki kell varni mi lesz. tenni ugyse tehetunk semmit.
a 2/3-al felhatalmazast kapott a fidesz, hogy azt csinal Mo-bol ami neki tetszik.
korlatok nelkul.
Vahakomb 2010.12.02. 21:55:19
Pontosan! A makroökonómia mehet a picsába! Már ott is van! Az egész világot átjárja egy-két globalista dúsgazdag kapzsisága. Piacverseny nincs! Mindenki ott lop, csal és hazudik, ahol tud, vagy mer. Orbán Viktor ennek mer ellentmondani. Ha Te ezt nem is érted meg, de majd az unokáid meg fogják érteni!
Zsírfeka 2010.12.02. 21:55:19
Seravy 2010.12.02. 22:00:27
A környezetszennyezésről és egyéb súlyos problémákról nem is beszéltem, vagy jópár fontos rendszer fenntarthatatlanságáról. (pénz, nyugdíj, gazdasági növekedés, stb)
Igazán itt az ideje elővenni azt a varázspálcát és csinálni valamit, inkább mint hogy "hazudjunk reggel, délben meg este, miközben nem csinálunk semmit 4 évig" vagy hogy is volt az a mondat.
Akkor már inkább hazudjanak varázslás közben, akkor történik is valami, ami akár jó is lehet.
(Amúgy meg az MNYP államosítása nagyon jó döntés szerintem. Persze lehetett volna jobban is csinálni, de legalább megteszik amit kell, csökkentik az államadósságot, és most ez a legfontosabb. Még ha a többi varázslás is, ez kifejezetten bölcs lépés volt.)
Ja és már nagyon uncsi ez a sok FIDESZ gyalázás. Szidjátok őket a médiatörvényért, azért jogos, de ne ezért.
kisa 2010.12.02. 22:01:25
Hogyan is mer ellentmondani? Mivel? Mikor?
Pont most tesznek olyan lépéseket, amelyek erősen lopásra emlékeztetnek. (manyup) Pont most mondanak olyanokat, amelyek tökre hazugságnak tűnnek az elmúlt években mondottak alapján. (Alkotmánybíróság) És pont most csinálnak úgy, mint akik csalnak. (körzethatárok átírása, új alkotmány egyes - tervezett - passzusai)
Miről beszélsz?
kisa 2010.12.02. 22:02:38
csi szi 2010.12.02. 22:05:41
Inkább azon gondolkodj el, miért kaphatott kétharmadot a Fidesz. Meg hogy megérte-e az MSZP-t visszatapsolni?
A ballib oldalnak addig volt semmi sem drága, hogy nehogy hatalomra kerüljön a Mumus, amíg végül úgy jött vissza, ahogy egyébként sose tudott volna, kétharmaddal...
csi szi 2010.12.02. 22:07:36
MasterMason 2010.12.02. 22:10:30
gagauzz kalauzz 2010.12.02. 22:14:39
Gogol 2010.12.02. 22:17:40
dr kíváncsivagyok 2010.12.02. 22:20:55
dr kíváncsivagyok 2010.12.02. 22:24:43
Loglift 2010.12.02. 22:45:08
Ne légy már ennyire demagóg.
A jelenlegi alkotmány talán 3/3-nak szól?
Olyan alkotmány a világon nincs amivel mindenki egyetértene.
pakesz (törölt) 2010.12.02. 22:45:56
de hogy mit irnak rajta nem lehet elolvasni
Neménvoltam! 2010.12.02. 22:49:32
Hát köszönjük szépen.
Vajon ha nagypofájú feketézők után is rendesen fizették volna a munkáltatói járulékot 12 éven keresztül, akkor is itt tartana az ország?
Loglift 2010.12.02. 22:51:40
Eddig törődött valaki a forint árfolyamával, az ország kockázati megítélésével, vagy az állampapírok kamatával?
Ha igen. akkor miért tartotunk most itt?
Az az igazság, hogy féltek, qrvára féltek. Hát féljetek csak! Megérdemlitek!
Attis62 2010.12.02. 22:55:40
sportgeza.hu/futball/2010/12/02/letartoztattak_ket_debrecen_futballistat/
Neménvoltam! 2010.12.02. 22:56:18
A munkáltató fizet utánam 26%-ot, tőlem elvesznek még 10%-ot. Ami marad abból még gondoskodjak magamról?
Attis62 2010.12.02. 22:56:32
Igen csak ostoba vagy! Menj haza oszt jónapot! Köcsög!
Neménvoltam! 2010.12.02. 22:59:01
röhögő 2010.12.02. 22:59:09
kamarawood 2010.12.02. 23:03:56
Bazdmeg szarabbul élek mint 1 éve!!!
Úgyhogy ezek is bevehetik a faszt!
Cigánykormány!
Ja és MOCSKOS PINTÉRKUTYÁK!:)
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2010.12.02. 23:05:15
index.hu/gazdasag/magyar/2010/12/02/elkepeszto_tobblet_a_kulkereskedelemben/
Csak ez számít, nem a ti nyáladzásotok.
Loglift 2010.12.02. 23:06:39
Bazdmeg én meg jobban!
És jövőre a 16%-os adó miatt még jobban fogok! (havi 35k nettó plusz)
:-)
avionics 2010.12.02. 23:08:57
"Harry Potter és a piacgazdaság"
hangzatos cím, semmi több
helyette néhány mai cím a lapokból:
"tényleg lesz bankadó Ausztriában"
"elképesztő a többlet a magyar külkereskedelemben" "egyre duzzad a forint ereje" "sokkoló jóslat: nagy eséllyel eltűnhet az euró" "forintvételt ajánl a Credit Suisse" szóval emberek, gondolkodni!
Martian (törölt) 2010.12.02. 23:09:38
Na, a makroökonómia már eddig is jól demonstrálta, hogy a sci-fi határterületén mozog...
:)
Neménvoltam! 2010.12.02. 23:09:42
Loglift 2010.12.02. 23:10:11
Egyrészt: azért kissé sarkosan fogalmaztál, azért azt te is tudod, hogy ez nem egészen így van.
Másrészt: attól nem félsz(vagy féltél) , hogy a manyupból rendesen kapsz majd nyugdíjat?
Arra hol van (vplt) nagyobb garanci mint az államira??
Loglift 2010.12.02. 23:12:40
Akkor a 60k pluszból tegyél fére havonta 30k-t egy bankszámlán.
Ha tudsz egy kicsit számolni, akkor fogj ceruzát és papírt, és számold ki, hogy így mennyi gyűlik össze míg myugdíjba mész!
a kamatokkal ne bajlódj!
Neménvoltam! 2010.12.02. 23:13:34
Az állam miből fog fizetni? Egyre több nyugdíjas jut egyre kevesebb befizetőre. Ez jól látható trend, a felosztó kirovó rendszer nem működik ilyen feltételekkel. Megmondták a fideszesek, ezzel csak eltolják a problémát, fogalmuk sincs mi lesz 2013-ban.
Attis62 2010.12.02. 23:13:54
Nincs mit aranyapám! A te szétmosott agyadnak oly mindegy, hogy ki mit ír! Te egy vagy a sok nagyon hülye zorbán zombi közül! Kapd be a kedves vezető péniszét oszt maradj csöndbe négy évig, utána meg mehetsz a hídra tüntetni, hogy ellopták a hatalmatokat! (Amit nem elloptak, hanem olyan hülyék vagytok, mint a fasz! Azért fogtok bukni 2014-ben, ha még engedi a zorbán a választásokat!)
Neménvoltam! 2010.12.02. 23:15:58
Ha konkrétumokkal világos, érthető tervekkel alátámasztják, hogy mire kell a pénz, önként fogom odaadni.
De így lopás.
Neménvoltam! 2010.12.02. 23:17:34
Ki leszek segítve 10 milliárd milpengővel.
Ezt a pénzt be kell fektetni, különben szart sem ér.
Loglift 2010.12.02. 23:20:02
MIT adnál oda önkét???
Az nem a te pénzed, hanem a manyupé!
Ahhoz te semilyen formában nem férsz hozzá!
ŐK csinálnak vele amit akakrnak.
Aztán majd ha nyugdíjba mész akkor vagy adnak belőle valamit neked vagy nem.
Attis62 2010.12.02. 23:21:23
Vesszen!
A te szinteden már az is jó, ha olvasni tusz, és nem a kedves vezető mutogatja el neked, hogy mit tegyél, vagy mit vegyél be!
Loglift 2010.12.02. 23:22:28
miért tennéd be forintban?
miért tennéd be itthoni bankba?
De egy ilyen okos embernek, nehogy már én, az agymosott, hülye adjak tanácsot!
Neménvoltam! 2010.12.02. 23:23:15
Nyilván a lekötött betéted meg a banké.
Attis62 2010.12.02. 23:23:45
Loglift 2010.12.02. 23:24:41
Azért ugye milyen jó, hogy vagyunk néhányan az én szintemen is!
Nekünk legalább jól meg tudod mondani a magadét!
Ha már otthon úgyis kuss a neved...
Nyudodtan válaszolj erre is, ereszt csak ki a gőzt.
Inkább itt, mint hogy valakiben még kárt tegyél!
Loglift 2010.12.02. 23:27:07
ne légy már megint demagóg!
Azért a lekötött betétet BÁRMIKOR kiveszem a bankból amikor akarom.
Talán a manyupnál lévő pénzeddel ugyanez a helyzet?
azt hiszem "kissé" sántít a példád4
Neménvoltam! 2010.12.02. 23:27:18
Nem kell kioktatni, már utanánéztem. Viszont azért akarom itt befektetni, mert akkor ez a pénz a magyar gazdaságot erősíti.
Persze igazad van, ki is vihetem, mint ahogy átmehetek a fekete gazdaságba zsebbe kapott fizetésért. Mint nyilván te. Ezért tartunk itt.
Neménvoltam! 2010.12.02. 23:28:14
Loglift 2010.12.02. 23:28:54
inkább ne nézd!
Kapcsold le a tévét és búj össze az asszonnyal! (vagy a pasiddal)
Hidd el az sokkal többet ér! :-)
Loglift 2010.12.02. 23:31:26
nem figyelsz!
ha feketén dolgoznék, hogy a fenébe lenne jövre nettó 35 ezerrel több lóvém havonta a 16% szja miatt?
Amúgy meg a manyupban lévő pénzek szerinted a magyar gazdaságot erősítették? Na ne már!
Attis62 2010.12.02. 23:31:57
Igen, nagyon jó! Csókoltatlak téged és gazdádat, a porbafingó zorbán vityát is!
lLegyetek boldogok a címeres zászlóval! KKis pöcsök!
Loglift 2010.12.02. 23:33:18
és ha csődbe megy a manyupod akkor mit veszel fel?
Talán az állami garanciavállalásból a közösből?
Szép!
Attis62 2010.12.02. 23:34:10
Igen hülye barátom! Olvass már utána, hogy mibe fektettek a manyupok! Nem anyádba, hanem magyar papírokba! Akkor ki a qrva nénikémet erősítették? Zulkaffer gazdaságát? Ökör?!
Attis62 2010.12.02. 23:37:33
Kifogytál az érvekből édes öcsém! A szígyártó biztos ad a szádba néhányat! Szójjá már neki!
Loglift 2010.12.02. 23:38:06
hány %-át fektették magyar papírokba te nagyokos?
Ne próbálj érvelni, kár erőltetni ami nem megy!
Szapulj inkább engem!
Abban nagyon jó vagy!
Neménvoltam! 2010.12.02. 23:38:33
Rántott máj (törölt) 2010.12.02. 23:39:41
1. Amit mondtal, hatalmas baromsag, soha nem voltam mnyp penztari tag, es mindig be voltam jelentve teljes fizetesre (a minimalber tobbszoroserol van szo). Abban igazad van, hogy tobbnyire azok helyeslik a dontest, akik nem mnyp tagok.
2. Szerinted a manyup mibol fog fizetni harminc ev mulva neked? Szerinted bankjegyekben taroljak a penzed? :) Kepzeld, alapvetoen ok is az aktualis befizetok penzebol tudjak a tiedet kifizetni.
3. Felejtsetek mar el ezt a baromsagot, hogy a manyupban levo penz a ti tulajdonotok. Az az allamnak kotelezoen, mindenki altal befizetett allami jarulek, amit kijatszottak kulso cegek kezelesebe. De az attol meg kotelezoen levont allami jarulek, es nem a te sajat megtakaritasod.
Neménvoltam! 2010.12.02. 23:40:17
A manyup bedőlés pedig legyen az én kockázatom.
Attis62 2010.12.02. 23:40:56
100%-ot okosgyuri! N� ut�! Hova fektettek volna, te okos toj�!
Attis62 2010.12.02. 23:42:28
Jézusom, ez a nagyon okos hogy került ide? Most kapcsolták le a zorbán vagy s szígyártó pöcséről? Biztos attól lett ilyen igen okos?!
Attis62 2010.12.02. 23:44:02
Loglift 2010.12.02. 23:45:38
"A manyup bedőlés pedig legyen az én kockázatom."
Ha jól emlékszem mikor bevezették a manyupot tőlem senki sem kérdezte meg, hogy akakrom e vállalni ezt a kockázatot.
Egyszerűen köteleztek rá.
Akkor az most mennyivel inkább az enyém mint a "visszaállamosított"?
Ez most pontosan ugyanannyira az "én" kockázatom.
Neménvoltam! 2010.12.02. 23:47:15
1, előfordul
2, a mostani manyup egyenlegem 21%-a az összhozam. Képzeld, nem a befizetésekből, hanem a befizetett tőke, és annak hozamaiból. Ez nem felosztó kirovó rendszer, hanem tőkebefektetés alapú.
3, igen, ez teljesen igaz. De azért a pénzért én dolgoztam meg. Nem az enyém, ez igaz, de mivel a demográfiai trendek, technológiai fejlődés következtében átalakuló élőmunka érték és egyebek következtében a felosztó kirovó rendszer tarthatatlanná vált, a jövő generációknak át kell térni a takarékoskodás alaú nyugdíjképzésre. Ez az átalakulás zajlik most, és a végcél az, hogy mindenki inkább a saját megtakarításaira támaszkodjun, mint az állami juttatásra. Véleményem szerint az állami nyugdíj nem váltható ki teljesen, mert a társadalomnak van olyan része, akik képtelenek annyit megtakarítani (nem mert pazarolnak, hanem mert pl hendikeppesek), ezért róluk nekünk, aktívoknak kell gondoskodni. De a cél minél inkább az öngondoskodás.
Loglift 2010.12.02. 23:48:10
Attis!
Ha nincs párod, nyugodtan hívd segítségül az ötcombú asszonyt!
Hidd el, jobban alszol utánna!
:-)
Loglift 2010.12.02. 23:51:58
igazad van.
és az öngondoskodásra találták ki az önkéntes nyugdípénztárakat.
Egyébként ezt a demográfiai és technológiai zagyvaságot is érdemes lenne szépen végiggondolni, több nézőpontból is.
Lehet, hogy meglepő következtetéseket tudnál levonni!
Neménvoltam! 2010.12.02. 23:52:15
Lényeg a lényeg, 12 éve elindultunk egy nehéz, de jó irányba tartó úton. (Csehország pl most indul) Most teszünk egy óriási lépést hátrafelé.
Igen, nagy igazság az, hogy az elmúlt 12 évben takarékoskodni kellett volna az államnak, nem hitelből fedezni a manyupok miatt kieső bevételt. Ezért nehéz ez az út. Egyébként kb 2015-2020 között a mynaupoknak köszönhetően megszűnt volna a nyugdíj deficitje.
is 2010.12.02. 23:52:40
Attis62 2010.12.02. 23:54:09
Már itt van az ötcombú! De...
Sajnos itthon az önkéntes hosszútávú megtakarítási hajlandóság igencsak alacsony. Ezért volt kénytelen 98-ban az állam a saját érdekünkben kötelezni minket arra, hogy takarékoskodjunk öreg korunkra. Az a "kényszer" a mi, közös nemzeti érdekünkben történt. Ez a mostani zorbáni kényszer pedig azért, hogy a kormánynak nevezett gittegylet osztogatni tudjon és 2014-ben a gondolkodásmentes zemberek újraválasszák ezt a faszfej zorbánt!
is 2010.12.02. 23:54:57
Neménvoltam! 2010.12.02. 23:56:26
Tudom mire akarsz kilyukadni, csak meg kell nézni, hogy a társadalom mely rétegében nem csökken a születés. De most nem fogsz jobbikos témákba ringatni.
A technológiai zagyvaság alatt arra gondolok, hogy amikor 1millió munkahelyet vizionálunk, elfeledkezünk arról, hogy az utóbbi évtizedekben óriásit fejlődött a technológia. Pl kecskeméten évi 100000 mercit fog gyártani mindössze 2500 ember. De manapság az autópályát sem kubikosok hada építi. Egyszerűen a fejlődés miatt az élőmunka egyre inkább hátrányba szorul, nagyon nehéz lesz azt az 1 milla munkahelyet megteremteni. Ha pedig nem sikerül, ki fogja fizetni a felosztó kirovó rendszerben a mi nyugdíjunkat?
Neménvoltam! 2010.12.02. 23:57:55
Merthát sokak szerint a plazmatévében jobb helyen van a pénz, mint a bankban.
Loglift 2010.12.02. 23:58:12
"Egyébként kb 2015-2020 között a mynaupoknak köszönhetően megszűnt volna a nyugdíj deficitje. "
Valóban, ha ddig szépen csődbe nem mentünk volna.
Vagy kértünk volna újabb segély hitelcsomagot az EU-tól meg az IMF-től szép zsíros kis kamatra?
Egyátalán tudnának még segíteni?
Görögoszág - Írország - Portugália(?) - Spanyolország(?)- ....
Attis62 2010.12.02. 23:59:48
Szerinted? Érdekli a zorbánt, hogy fejlődés volt itt az elműlt 20 évben! Az ő agya (ha egyáltalán van neki), 1989 június 16-án leállt a Hősök Terén és ma is azon a szinten vegetált!
Szabady Zsolt 2010.12.03. 00:02:01
A 3. ponttal kapcsolatban ajánlom figyelmedbe, hogyan cáfolja ezt Matolcsy:
www.parlament.hu/irom39/01817/01817.pdf
A parlamenthez benyújtott T/1817-es törvénytervezetével, ennek is pontosan a 17.§-ában
"17. § Az Mpt. 5. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
5
„(4) A pénztártag követelése – a tulajdonlás elve szerint – a pénztártag tulajdona, amelyre az e
törvényben foglaltak szerint kedvezményezett jelölhető. A pénztártag követeléséért a pénztár, és az
e törvényben meghatározott feltételek szerint az Alap tartozik helytállni.”"
Neménvoltam! 2010.12.03. 00:02:50
Most sem kellene pl stadionokra szórni a 10 milliárdokat.
Mindazonáltal enélkül is tartható lenne a hiánycél a pl a válságadóknak köszönhetően.
Nem szeretem, amikor kiragadnak 1 mondatot a környezetéből, és verik a tamtamot. Ez olyan alpári. Nem vagyunk mi politikusok...
Attis62 2010.12.03. 00:03:13
És miért mentünk volna csődbe? Ha nem jön a gazdád a 2/3-ával, akkor szépen haladtunk volna előre! A vitya finyú most elindult iszonyű tempóban ... HÁTRA! És ehhez asszisztál neki a 2/3! Pöcsök!
Loglift 2010.12.03. 00:04:06
Látom kezded kapizsgálni.
Kár, hogy nem mersz (akarsz) vele szembenézni.
Félő, hogy mikorra már nem tudsz nem szembenézni vele, késső lesz és kiszúrja a szemedet.
Neménvoltam! 2010.12.03. 00:06:57
Mert takarékoskodást továbbra sem látok a tervben.
Loglift 2010.12.03. 00:07:31
"Ha nem jön a gazdád a 2/3-ával, akkor szépen haladtunk volna előre! "
Hova haladtunk előre???
Oda ahova az elmúlt 8(!) évben? A szakadék felé??
Az aztán tényleg qrva jó lett volna!
Loglift 2010.12.03. 00:10:48
Egyenlőre nem is van miből takarékoskodni.
Előbb talán meg kéne javítani a motort,
hogy aztán majd ha működik és termel akkor majd lehet takarékoskodni is.
Most mi a rossebből takarékoskodjunk?
HITELBŐL?
Attis62 2010.12.03. 00:11:56
Bizonyítsd be! Milyen szakadék felé? Ezt csak a zorbán féle agymosó gyár nyomta! A félszemű irányatásával meg most már nem is haladunk, hanem száguldunk.. a végzetes szakadék felé! Ha legalább két szeme lenne a barom matolcsinak!
Loglift 2010.12.03. 00:12:54
"Egyenlőre nem is van miből takarékoskodni."
Na ezért a mondatomért elnézést kérek!
Úgy látszik ideje nekem is ágyba bújni!
Szóval:
Egyenlőre nincs is miből takarékoskodni.
Jó éjszakát!
Attis62 2010.12.03. 00:14:11
Neménvoltam! 2010.12.03. 00:15:44
Pedig valahogy biztosan lehet, mert pl a németeknél 7%-al csökkent a munkanélküliség. Kevesebb a munkanélküli, mint a válság előtt. Ennek a titkát kellene ellesni.
Mert abból nem lesz ám munkahely, ha mol részvényt veszünk az oroszoktól, ha ugyan.
Loglift 2010.12.03. 00:16:12
Milyen bizonyíték kell még neked?
Bebizonyította szépen ezt a főelvtárs és bandája már régen.
Mit bebizonyította, saját mag ismerte be.
Nem akarom szó szerint idézni.
Tuduod, Balatonöszöd, 2006 ősz.
ehja 2010.12.03. 00:17:23
Loglift 2010.12.03. 00:20:26
"Kevesebb a munkanélküli, mint a válság előtt. Ennek a titkát kellene ellesni."
Na, és mi az a nagy titok?
Loglift 2010.12.03. 00:23:25
és lehet, hogy hosszútávon ez segít a csőd elekrülésében?
Vagy inkább vegyünk fel még egy kis hitelt kedevs barátinktól, hogy betömködjük a lyukakat?
Eddig azt az utat jártuk, de egyik hitelből fizeni a másikat nem igazán vezetetteredményre, csak az adósságunk nőtt folyamatosan és egyre gyorsabban.
Neménvoltam! 2010.12.03. 00:25:01
Meg pl azt, hogy a lengyelek, akiknél ugyanez a szitu, hogyan oldják meg manyup államosítás nélkül. Meg azt, hogy az észteknek miért volt elég csak a járulékok rövid ideig tartó kölcsönvétele. Igen, kölcsönvétele, mert utána kifizették a manyupoknak.
Loglift 2010.12.03. 00:29:21
Ugye azért te sem akarod igazából összehasonlítani az EU (egyik) vezető államának gazdaságát és problémáit a miénkel?!
Nehogy azt hidd, hogy ami ott működik az itt is fog.
Neménvoltam! 2010.12.03. 00:33:02
Nem összehasonlítani kell, hanem tanulni.
Persze állíthatjuk példaként Nigériát is, meg Bangladest, de szerintem az nem visz előbbre.
A halálom, hogy mindig azt sírjuk, hogy de Svájc, Németország, Anglia milyen fejlett, nekik milyen könnyű. Nem ácsingózni kell, hanem megpróbálni tanulni tőlük. Nem a lúzereket kell példaként állítani.
holex · http://fred-basset.blogspot.com 2010.12.03. 01:16:34
na, csak vitatkoztok parttalan, de a lényeget nem látjátok... mégpedig azt, hogy ha a MANYUP állampapírokba fektette ezt a pénzt, akkor a kormány most a pénzért eladott állampapírjait szedi vissza önkényesen. (ugye senki nem élt abban a tévhitben, hogy ez az összeg esetleg készpénzben áll a rendelkezésre, és azonnal mozgatható?)
ezt az állampapírt nem tudja a kisnyugdíjasnak kiküldeni, mert ezért se gyógyszert, se kenyeret nem adnak, a cigánysoron meg agyondöfik a postást, ha ilyet lobogtat pénz helyett.
ahhoz, hogy ebből pénzt csináljon, el kell adnia ezeket az állampapírokat, két lehetőség van:
1. nincs olyan hülye a világon, aki megvenné őket, tudva, hogy az állam bármikor önkényesen visszaveheti tőle, ellenszoláglatás nélkül, ergó az államapír értéketelen lesz.
2. olyan nagy mennyiségben egyszerre piacra bocsátott állampapír, ami a MANYUPokból jön, lenyomja az állampapír árait, vagyis az állampapír értéktelen lesz.
magyarázzam tovább, hogy mit ér egy állam, értéketelen állampapírok nélkül, vagy várjuk meg a 2012/13-as éveket, és éljük meg testközelből?
holex · http://fred-basset.blogspot.com 2010.12.03. 01:18:20
holex · http://fred-basset.blogspot.com 2010.12.03. 01:34:54
stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2010.12.03. 02:31:42
@Don_Pipita:
Ó, oké, a kötelező idióta megjelent az első 10 kommentben. Nagyon imádom, hogy akárhányszor kijutok a címlapra, mindig jön egy hülye, aki beböffenti, hogy ezt csakis a címlapért írtam. Igen, bazmeg, címlapra írok. Van itthon egy indexcimlapométerem, amit a félkész post felé tartva ellenőrzöm, hogy elég benne az indexcímplapitisz ahhoz, hogy kirakják. Ha az indexcímlapométer nem pittyeg eléggé, akkor addig írom, amíg pittyeg. Eléggé.
@Vahakomb: A makroökonómia köszöni szépen jól van. Pont abból származtak bajok, hogy az emberek, és a piaci szereplők pont a legalapvetőbb gazdasági törvényszerűségekre magasról szarva adósították el magukat, így pedig maga alá hányt az összes túlköltekező gazdaság. Pont abból van itt gond, hogy eddig is ellent mondogattunk a reálgazdaságnak, és most még inkább. Hajrá.
@avionics: Ne haragudj, ki az a "ti" akikről beszélsz? És ha a blog ennyire unalmas, akkor mi a szarért olvasod és kommentelsz? Menj és foglalkozz mással.
Neménvoltam!-nak és DrKotásznak köszönöm, hogy okítják itt a népet, (ugye logilift, meg tőkehalmittudomén) sajnos nekem most nincs erőm elmagyarázni a teljesen homályban lévőknek, hogy mi a magánnyugdíjpénztár...
Hadrianuska 2010.12.03. 04:44:04
-Csak nem az a rángatózó idegbeteg, hisztis hülyegyerek, bújkáló pszichopata aki még mindíg a Szent Koronára hajt? Ő az?!
Ne féljetek tőle, a férgek léte általában nem hosszú életü! Mellesleg nemsokára a saját maga alkotta "törvényei" alapján kap annyi börtönt, hogy a műanyag lakat is rárohad..
Kalmár 2010.12.03. 05:41:06
Sajnos az a tapasztalat, hogy elég egy ilyen rövid gyengécske köpés Orbánra és máris repül a cucc a címlapra.
Ez nem a te bajod.
Ezek az intézkedések, amiktől kikattantál azért jók, mert végre nem a koalíciós tökölést nézzük, hanem egy határozott elképzelés, következetes véghezvitelét.
Azt, hogy a gazdaságra milyen hatással lesz, még nem látszik. Értem én, hogy te tévedhetetlenül tudod, de páran azért azt hisszük, hogy a Fideszben sem mindenki hülye.
Tudod, lehet vitázni a stíluson, gúnyolódhatsz Harry Potteren de esély van rá, hogy működni fog a dolog. Eddig szabadesésben közlekedtünk.
A MNYP pedig még évekig vitára ad okot, ne is kezd magyarázni.
Sokunk szerint semmi keresni valójuk az állami nyugdíj járulék körül. (abból csípték le a részüket)
Csak az efölötti önkéntes pénztárat tartom hasznosnak.
Persze ha valakinek a Voldemort jobban bejött.....
A táncoló, őrült bohóc vár a lehetőségre.
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.12.03. 07:21:11
tcom 2010.12.03. 07:22:53
Hogy egyszer ez a pénz is elfogy és akkor honnan vesz el az újkori kádár-elvtárs?
Tőled és a szent tehéntől a nyugdíjasoktól. 8 év.
Jó post, még ha nem is tetszik a fanoknak. Ami elszomorító, hogy előfordulhat 1 év múlva már nem írhatod meg.
ursus artos 2010.12.03. 07:34:37
A rossz tanulónak kell korrepetítor.
tcom 2010.12.03. 07:43:06
"de esély van rá, hogy működni fog a dolog."
Kicsit úgy néz ki a fidesz politikája egy családra levetítve, HA:
A család folyamatos pénzhiánnyal küzd. Mi tesznek? Feltörik a gyerek malacperselyét, kiveszik a leány 12 éve gyűjtögetett előtakarékossági betétjét. Ebből lesz pénz az anyósnak, csak hogy fogja be a száját és eléldegél belőle a család 5-6 évig. Az senkit sem érdekel mi lesz 6 év múlva, amikor anya is nyugdíjas lesz?
Mi lenne, ha inkább a nagyi szállna be a nyugdíjából családi kasszába, hogy ő is kivegye a részét a mindenkit érintő spórolásból. Ráadásul a nagyinak válság ide, válság oda folyamatosan emelkedik a nyugdíja, míg a keresők 3 éve nem kaptak béremelést.
Ha a saját csalásodról van szó, akkor te is tudod mit lehet tenni? Mit lehet csinálni, ha nincs pénz? Spórolni. Ás igen is lehetne spórolni a 40 évesen nyugdíjba vonuló katonáktól, rendőröktől stb, vagy a több 100 ezer "nagy nyugdíjastól", vagy a félmillió egészséges csaló rokkantnyugdíjastól. Hollandiában most csökkentették a gyes idejét. A Hollandok, Ember!!!!!!!!!!
A Fidesz szembe megy az egész világgal. Nyilván a világ hülye? És miért Argentínát emlegetik? Mert ott is elszedték a pénzeket, aztán csak időt nyertek vele a csődig.
Loglift 2010.12.03. 07:59:14
sajnálom a nagyszüleid!
Mi lenne, ha a 12 éves lányt jó pénzért bérelhetnék a pedofilok?
szerintem qrva gyorsan meggazdagodnánk a sok dúsgazdag ferdehajlamúból!
(mielőtt nekem esel, nem gondoltam teljesen komolyan)
Ha Argentínában szarul csinálták, és belebuktatk akkor tuti 100, hogy itt is így lesz!
Mert ez egy természeti törvbény! Olyan mimt a gravitáció!
UGYE?
midnight coder 2010.12.03. 08:00:14
A manyugba fizetett pénzek ugyanis folyamatosan hiányoztak a felosztó-kirovóból. Emiatt állam bácsinak havonta 22 milliárdot kellett betennie a rendszerbe. Csakhogy, állam bácsinak erre soha nem volt pénze. Hitelből ment, és megy a mai napig. A mindenkori magyar kormány arra vett fel hitelt a nevedben, hogy rátegye azt a manyug számládra (pontosabban hogy amit te nem tettél be a felosztó-kirovóba a manyug miatt, azt betegye helyetted, de ez igazából csak technikai kérdés).
fakopács 2010.12.03. 08:01:32
fakopács 2010.12.03. 08:04:41
- Igy van. A jóléti állam és a hitelből élünk, szabadkereskedelmi modell és globális világgazdaság modell látványosan megbukott.
A világ pénzügyi rendszer egy vékony lufi, ami bármikor kipukkadhat. Most is ereszt, foltozzák is ezerrel, amitől csak vékonyabb a burok.
A fejlett államoknak fel kellene ébredniük, az nem megy hosszútávon, hogy jóléti államot tartanak fent, a munka távol-keleten folyik és az ott termelődő profitból finanszírozzák a jóléthez szükséges hiteleket.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.12.03. 08:06:33
Pedig okos ember tanul más hibájából. Persze van akinek neki kell menni fejjel a fallal, hogy rájöjjön kemény. Aztán van akinek még kétszer, hogy bebizonyosodjon: Nem csak statisztikai tévedés.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.12.03. 08:09:16
Az állam nem azért vett fel hitelt, mert én a saját megkeresett pénzem félreraktam, hanem ezért, mert a 40 évesen nyugdíjba ment ex-komcsi katonák 2-300.000 -es Nyugdíjakat kapnak. Rajtuk tessék keresni a hiányzó nyugdíjat, ne az én fizetésem forgácsolni.
igényes 2010.12.03. 08:11:35
Gondolom Orbán majd mondja a gyermekeinek: Ezt a szép Lap Topot a MNYP pénzből vettem, ezt a szép nyakláncot Anikó a megsporólt napdíjamból vettem 1,2 milliót tudtam sajnos összehozni. Gáspár, te kapsz egy fedett foci stadiont, ezt a 16%-ból sikerült összehoznom. Ti többiek kaptok földeket, ezeket olcsón vettm a tönkrement emberektől. Vettem magamnak is autókat, persze kormány pénzen.
tcom 2010.12.03. 08:14:22
Nem tudom. Én egy külföldi multinál kaptt fizetésem egy részét utaltam a mag.pénztárba. Hol itt a hitel?
Ez a pénz a számlámon van. Lehet, hogy 30 év mulva nem lesz ez sem, de hogy a 2 millio adófizető hogy fog 4 millió nyugdíjasnak nyugdíjat fizetni, az már matek. Sehogy. Vagy harmadát a mainak.
Mi lenne, ha én választhatnék? Te, meg aki akar fizessen az államiba én meg ugye hülye létemre fizetek majd a magánnak? Csak hagyni kellene!!!!!!!!!!!!!!
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.12.03. 08:18:53
Két fajta ember lézetik:
Az egyiknek megtakarítása van, gondoskodni próbált a jövőjéről.
A másik meg inkább "feji" a közöst.
Akinek megtakarítása van, az most igyekszik megőrizni a megtakarítását.
A másiknak meg semmi sem drága az egyik rovására, csak dolgozni ne kelljen....
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.03. 08:18:58
Hát, eddig már ki volt próbálva a nagykönyv szerinti működés.
Belerokkant az ország. Ennél jobban már olyan mindegy.
Most jönnek ezek, és kipróbálnak valami gyökeresen mást. Nem feltétlen jót, de meglátjuk, mi lesz belőle.
Maradjunk annyiban, hogy az AB, a KT-val kapcsolatos intézkedések nekem is bökik csőröm, a nyugdíj is, hát meglátjuk, mi lesz belőle.
Annál tuti nem lesz nagyobb kavar, mint amikor az igazi vörösök voltak a lovon.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.12.03. 08:22:56
Eddig volt: Adóemelés, áremelés, megszorítás, állami szinten herdálás.
Most van: Adóemelés, áremelés, megszorítás, állami szinten herdálás.
Olyan nagy változás nem látszik.
tcom 2010.12.03. 08:23:33
"A manyugba fizetett pénzek ugyanis folyamatosan hiányoztak a felosztó-kirovóból"
Ha én minden nap elmegyek go-cartozni 10 ezer Ft-ért, akkor az is hiányzik majd a család költségvetéséből. A magyar nyugdíjak nagyon magasak az átlag fizetéshez képest. Sok az aktív népességben az inaktív. Ma átlagosan 55 évesen mennek nyugdíjba a magyarok. Míg Szlovákiában 70 ezer rokkantnyugdíjas van, addig itt 800 ezer. Valami azért sántít nem?
Ha továbbra is gazdaságot, az adófizetőket fojtogatják a nyugdíjak, akkor előbb utóbb nem lesz, aki megtermelje a nyugdíjakat. nekem is könnyebb lenne keresni egy orvost, fizetni neki 100 ezret és máris kaphatom a rokkantnyugdíjat. Mellette még dolgozhatok is feketén adó nélkül. A hülyének is megéri.
Nem sajnálom a nyugdíjasoktól, de a nincsből nem lehet fizetni. Az, hogy eddig ekkora nyugdíjat kaphattak az a szavazó potenciáljuk miatt van. Belebukott a költekezésbe Medgyessy, Gyurcsány, most pedig Orbán próbál egy kis időt nyerni a bukásáig.
Loglift 2010.12.03. 08:27:13
vigyázz kismadár, még a végén téged is megerőszakollak! :-)
Nem tudom honnan veszed, hogy nekem mindenről a pedofília jut eszembe?
Egyébként bátran jöhet hozzám bárki körülnézni.
A gépemen, az adóbevallásaimban, a bankszámláimon, vizsgálhajtja nyugodtan a vagyongyarapodásomat is.
NEKEM nincs takargatnivalóm.
hower 2010.12.03. 08:34:14
sirsteve 2010.12.03. 08:36:07
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.12.03. 08:46:56
igényes 2010.12.03. 08:49:22
hower 2010.12.03. 08:59:32
csárli hárper 2010.12.03. 09:10:09
NANA! Annak idején ezt mondták a "kulákok" is, oszt mi lett belőle? Aki nem értett egyet a párttal és a Kedves Vezetővel, ellenség lett és mindenét elvették, oszt jó napot!
subtotal 2010.12.03. 09:18:47
Én hülye meg azt hittem, ellopták a szocik.
Zz_ 2010.12.03. 09:20:25
98 után a KMNYP-be utalt pénz hiányzott(ik) egyesek szerint, mert az adott pillanatban hirtelen kevesebb pénzből kellett kifizetni a mondjuk ugyanannyi nyugdíjat.
De az átutalt pénz (KMNYP) egy (nyagyobbik) részét "Tartozom!" cetlire (állampapír) cserélték, vagyis csak ott volt az a pénz.
Jól gondolom?
Sadist 2010.12.03. 09:23:36
midnight coder 2010.12.03. 09:24:40
Ha a manyugok bevezetésével egyidőben arányosan csökkentették volna Bokrosék a nyugdíjakat, akkor valóban fenntarthatóan működött volna a rendszer. Csakhogy, ilyen mértékű csökkentést sem akkor, sem azóta nem mert és nem mer, és soha nem is fog merni egyik kormány sem bevállalni.
Orbánéknak alapjában véve három lehetőségük volt:
1. Hagyni hogy továbbra is havi 22 milliárd államadósság kerüljön át a manyugok számlájára. Azaz szépen menetelünk tovább a csőd szélén ahogy az elmúlt 8 évben.
2. Csökkenteni a nyugdíjat annyival hogy ne kelljen a manyug után pótolni a kieső pénzt.
3. Azt amit most tesznek.
Az 1. pont a szép, hosszú agónia. Persze, ha a GDP nem ott lenne ahol most, és főleg ha Fletóék az elmúlt 8 évben nem duplázzák meg az államadósságot akkor esetleg ki tudnánk mászni a szarból akkor is, ha fizetjük a manyugot tovább - csak sokkal lassabban.
A 2. pont nyilván nem járhtó - a komcsik és a hozzájuk kötődö szagszervezetek 2 nap múlva az utcán tüntetnének.
Marad a 3. pont.
midnight coder 2010.12.03. 09:27:17
stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2010.12.03. 09:30:05
Hát, ez azért egy eléggé leegyszerűsített vázlata a játéknak.
Ne felejtsük el, hogy a manyugok már szép lassan el fognak kezdeni nyugdíjakat kifizetni. A felosztó-kirovó rendszerre 2020-ra már nem kicsivel kisebb teher fog nehezedni, ha marad a manyug rendszer. Ha nem akkor nagyon sokkal több.
Nem államadósság kerül a manyug számlákra, hanem nyugdíjjárulék. Nem maga a manyug termeli az államadósságot, hanem egy évtizednyi felelőtlen gazdálkodás, amit az kormány hajtott végre, és amit most a magántőkén vernek le.
@subtotal: Igen, igen, jó észrevétel, köszönöm... XD, :D
stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2010.12.03. 09:38:57
Csak azt magyarázza el nekem, szegény butának, aki nem csak a Vezér szavai óta foglalkozik a nyugdíjköltségvetés kérdésével, hogy mégis hogy a büdös libbenő faszba?
Vagy az a baj, hogy a pre-Orbáni idők realitásait próbálom mérlegelni, és elfelejtem, hogy a Viktor szavai már meggörbítették a valóságot, ergo, ami máshol megbukik, az itt működni fog?
sirsteve 2010.12.03. 09:41:49
Esetleg majd a végül beszedett békekölcsönt.
subtotal 2010.12.03. 09:43:32
jelenleg kb 1:1 az aktív privát szférások és a nyugdíjasok aránya, 205eFt bruttó az átlagfizu, ezután jövőre 24%+10% megy nyugdíj irányába, ami ~70eFt, ergo most ide kellene lecsökkenteni az átlagnyugdíjat.
20 év múlva az van, hogy 1:2 arányban lesznek az aktívak és a nyugdíjasok. 2%-os éves reálbér növekedéssel kalkulálva 20 év múlva mai jelenértéken 305eFt-ot fogunk keresni, annak a 24%+10%-a ~104eFt, de ezt már 2 nyugdíjasnak kell kifizetni, ami ugye 52eFt. Ha meg akarjuk őrizni a nyugdíjaknak legalább a reálértékét (ahogy a Fidesz ígérte), akkor a járulék és adóterhelést a jelenlegi 34-ről 46%-ra kell emelni.
Ide tart az a rendszer, amit a Fidesz át akar nyomni most.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.12.03. 09:49:38
De amúgy van egy 4. megoldás is:
Nem a magán, hanem az állami nyugdíjat megszüntetni. Bejelenteni, hogy CSŐD, ilyen gazdálkodás mellett amúgy bármilyen magáncéget amúgy is felszámoltak volna, a vezetője ,meg minimum előzetesben lenne.
Jöhetne az, hogy mindenki megy a 10%-al mnyp-be, azok ugyanis működnek.
A fent maradó 24%-ot pedig mindenki megnevezi kinek a nyugdíjára fizetendő ki. Értelemszerűen mindenki a szüleit fogja támogatni.
Ennyi a nagy reform, és máris nem fog fájni senkinek, hogy hova lesz az a pénz.
A szavazati jogot pedig alapból meg kellene nyirbálni, mondjuk csak annak lehetne, akinek az elmúlt 4 évben x ideig NETTÓ adóbefizetése volt.
Mert egyéb esetben csak az ingyenélők szavazgatják meg, hogy ma kinek a hűtőjét rámolják ki.
Mint ahogy a verembe esett 2 farkas és egy bárány is demokratikusan megszavazza legyen-e bárány vacsorára...
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.12.03. 09:51:21
stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2010.12.03. 09:51:25
Ja, tökjó, nem a koalíciós tökölést nézzük...
Az is egy határozott elképzelés, hogy minden nyugdíjast lelövetünk, mégsem biztos, hogy azt kéne csinálni. Vagy az is határozott elképzelés, hogy fizessünk még plusz 18% életbenlevési adót, csináljuk meg?
Határozott elképzelés is lehet óriási nagy, meggondolatlan süldő baromság, mint ahogy esetünkben is.
"Tudod, lehet vitázni a stíluson, gúnyolódhatsz Harry Potteren de esély van rá, hogy működni fog a dolog."
Pont ezt mondom, magyarázd már meg, hogy hogyan?
igényes 2010.12.03. 09:57:15
sirsteve 2010.12.03. 10:21:19
igényes 2010.12.03. 10:26:35
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.12.03. 10:29:08
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.12.03. 10:31:08
StolzePolen 2010.12.03. 17:19:40
Ja meg büdös Tőkések lenyúlják a manyupot. Viktor már csak tudja , hiszen haverja Csányi a Manyupos emberek közel 1/3 tömörítő OTP elnök-vezérigazgatója ( 800.000 tag, kb 700.000 millió Huf megtakarítás).
Lófaszt.
Pont az állam rossz szerkezeti felépítése és pénzherdálási gyakorlata az, ami miatt szükségesek lennének a szerkezeti reformok .
Kérdem én hová lesz/lett a 2010 évi a fizetésünkből levont 3200 Milliárd TB járulék.
Elfolyik, kifolyik az állami rendszerbe ellenőrizhetetlenül. Ott, ahol Matolcsy szerint a manyup pénzek is biztos helyen lesznek.
Na, és mit csinál a jelenlegi kormány a pénzherdálással. Lenyúlja inkább a megtakarítást, de nincs reform , nincs szerkezeti átalakítás.
Ami van:
-Bebetonozás alkotmányozással
-Nyugdíjak emelése
- Áfacsökkentés havi 1.500.000 FT felett keresőknek. Évi 250 Milliárdért.
-Havereknek törvények Lex Járai, Lex OTP stb..)
- Civil és alkotmányos kontrolok megszüntetése
- Európa ismételt hülyének nézése ( by Matolcsy )
- Emberek megzsarolása
-Szabad választás esetében emberi méltóságban történő megalázás. ( lásd manyupot választók)
- Magántulajdon csorbítása
- Média megregulázása, megfélemlíthetőségnek megteremtése narancsos szájíz szerint.
-Információk cenzúrázása .
-Civil szerveződések vagy nem baráti szakszervezetek hatásköreinek csorbítása.
StolzePolen 2010.12.03. 17:38:30
"Néhány információ a magánnyugdíjpénztári működésről
• Biztonság: az állampolgárok pénze a magán-nyugdíjpénztáraknál teljes biztonságban van, hiszen itt egyéni számlán,
a jogszabályok által részletesen szabályozott befektetési struktúrában naprakészen kezelik a megtakarításokat,
a működést pedig a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) rendszeresen ellenőrzi. A biztonságot
szolgálja a Pénztárak Garancia Alapja is: az alap legalább az infláció mértékével megegyező hozamot garantál a
teljes felhalmozási időszakra vonatkozóan."
www.otppenztarak.hu/file/mnyp_tagi_tajekoztato_20101101.pdf